طرح درس اندام های حسی دیدن علوم پنجم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس اندام های حسی دیدن علوم پنجم ابتدایی1689819260369 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس اندام های حسی دیدن علوم پنجم ابتدایی، یک طرح آموزشی است که برای دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان طراحی شده است. این طرح درس شامل 3 صفحه ورد قابل ویرایش است و به منظور آموزش اصول و مفاهیم مربوط به اندام‌های حسی و دیدن در علوم، تدوین شده است. این طرح درس با هدف افزایش دانش و آگاهی دانش‌آموزان درباره عملکرد و اهمیت اندام‌های حسی و دیداری، ارائه می‌شود.

راهبرد ایجاد انگیزه :

معلم : با پرسش این که رابطه ما با دنیای خارج چگونه صورت می گیرد ؟ و با نشان دادن چشم یکی از حیوانات ،مثلا چشم گاو را که ازقصابی تهیه کرده وبه کلاس می برد ویا ماکت چشم را به کلاس می برد وتوجه دانش آموزان را به آن جلب می کند ومی پرسد که چه اطلاعاتی در خصوص چشم دارید ؟

ارزشیابی تشخیصی :

-1 چگونه می توانید چیزی را ببینید ؟

-2 چشم شما چه فایده ای دارد ؟

-3 برای دیدن چیزی آیا دستور مغز شما نیاز است ؟

-5 برای شناسایی اجسام از چه قسمت های بدن کمک می گیریم ؟

 

اجرای مراحل روش :

مرحله اول : تدوین اهداف

معلم با توجه به اهدافی که در درس دنبال می کند آنها را تهیه وتدوین می کند مطابق اهداف ذکر شده فوق ،که بایداولویت بندی شود ونوع بازی براساس آن اهداف طرح ریزی شود .

مرحله دوم : انتخاب یا ساخت بازی

معلم با توجه به اهداف درس به انتخاب بازی مناسب مبادرت می ورزد سعی می کند بازی انتخاب شده ،نکات زیر رادر بر گیرد .

-1 جذاب باشد .

-2 اهداف درسی را در بر بگیرد .

-3 به نکات ایمنی توجه شود .

-5 مهارت های پرورشی واجتماعی را تقویت کند .

-4 بازی گروهی طراحی شود .

در این موضوع درس ،معلم می خواهد که دانش آموزان به وسیله پازل اجزای چشم را به صورت جور چین درگروه ها بسازند و با ایجاد بازی دیگری از طریق اجزای ماکت های اندام های مختلف که به صورت در هم درگروه قرار می گیرد هر گروهــــی اجزای مربوط به چشم را زودت به هم وصل کرد برنده اعلام می شود .

مرحله سوم :اجرای بازی

معلم : شما باید به گروه های 5نفری تقسیم شوید سپس با استفاده از پازل هایی که در اختیار گروه ها قرار می گیرداجزای مختلـــــف چشم را درست نمایید.

سپس به کمک اجزای ماکت های چشم ، گوش ، بینی ، دستگاه عصبی ، که به صورت در هم در اختیار گروه قراردارداجزای ماکت چشم را جدا کرده وماکت چشم بسازید وضمن ساختن ماکت اجزای آن رانام ببرید ودر دفترچه خود یاد داشت نمایید وهمچـنین با دور ونزدیک شدن ، با نگاه کردن به نوشته ها ،هر گروه میزان بینایی خود را آزمایـــش می کنند وراهکارهای محافظت از چشم را بیان می کنند.

مرحله چهارم : نتیجه گیری

معلم :به سراغ گروه ها رفته وچیزی که درست کرده اند، وآنچه که در دفترچه خود یادداشت نموده اند را بررسی می کند وگروه ها کار خود را ارائه داده وبقیه گوش می دهند و مطالب در تخته ی کلاس یاد داشت می شود ونتیجه گیری وجمع بندی می گردد

1 دیدگاه برای طرح درس اندام های حسی دیدن علوم پنجم ابتدایی

  1. admin

    طرح درس اندام های حسی دیدن علوم پنجم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس پنجم ابتدایی، یک مجموعه جامع از دروس و مطالب آموزشی است که برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس مختلفی از جمله ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن , ... می‌شود.

برای دانش آموزان پایه پنجم، آموزش و پرورش طرح درس هایی را تدوین کرده است تا آنها را به عنوان یک دانش آموز موفق در آموزش و پرورش تحصیلی خود همراهی کند. این طرح درس های روزانه و سالانه شامل مواردی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی، علوم، تاریخ و جغرافیا می باشد. در صورتی که شما به دنبال دریافت تمام طرح درس های پایه پنجم هستید، می توانید از لینک بالا استفاده نمایید.

همچنین، در قسمت زیر، لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر کدام از طرح های درسی، به صورت جداگانه دریافت نمایید.

طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی

 

طرح درس فارسی پنجم ابتدایی

طرح درس علوم پنجم ابتدایی

طرح درس قرآن پنجم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پنجم ابتدایی

طرح درس اندام های حسی دیدن علوم پنجم ابتدایی
طرح درس اندام های حسی دیدن علوم پنجم ابتدایی