طرح درس حرکت های زمین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس حرکت های زمین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی از دروسی است که در برنامه درسی پایه پنجم دبستان قرار دارد. این درس به منظور آشنایی دانش آموزان با حرکت های زمین و نحوه تأثیر آن بر رویدادهای طبیعی مانند شب و روز و فصل ها طراحی شده است. هدف اصلی این درس، آموزش دانش آموزان درباره سیاره های منظومه شمسی، روش به وجود آمدن شب و روز و توضیح انواع حرکت های زمین است. در این درس، دانش آموزان به وسیله فعالیت های گروهی و تمرینات عملی، مهارت های لازم برای تشخیص و توضیح جهت حرکت زمین به دور خود را نیز به دست خواهند آورد.

هدف کلی
آشنایی دانش آموزان با حرکت های زمین
اهداف جزیی و رفتاری
1-بتواند سیاره های منظومه شمسی را بیان کند.
2-بتواند چگونگی به وجود آمدن شب و روز را با ایفای نقش نشان دهد.
3- انواع حرکت های زمین را بیان کند.
4- جهت حرکت زمین به دور خودش را روی شکل نشان دهد.
5- چگونگی پیدایش فصل ها را توضیح دهد.
پیش از تدریس
سلام و احوالپرسی – دقت در وضعجسمی و روحی دانش آموزان – حضور و غیاب
روش تدریس
پس از آماده سازی درس به تعداد اعضای گروه ها که از قبل تعیین شده اند به چهار قسمت مربوط به خود را مطالعه کرده و سپس شماره های یکسان هر گروه ،گروه جدیدی را تشکیل داده و راجع به متن خودشان بحث و تبادل نظر می کنند طرح درس حرکت های زمین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی و پس از آن به گروه خود برگشته و هر کس قسمت خود را برای اعضای گروه بازگو می کند و بحث و تبادل نظر می کنند.
ارزشیابی تکمیلی
سپس سوالاتی که از قبل در ارتباط با درس تعیین شده در اختیار گروه ها قرار می گیرد پس از وقت معین معلم کلید سوال ها را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.دانش آموزان به آزمون خود نمره می دهند.و در مورد نتایج آزمون و نمرات خود بحث و قوت ها و ضعف های خود را مشخص می کنند.معلم توضیحات اضافی و تکمیلی را ارائه – مطالب مبهم و مشکل درس را تبیین و نکات مهم و اساسی درس را تأکید می کند.
فعالیت
با استفاده از یک مداد و مقوا ساعت خورشیدی بسازد.

1 دیدگاه برای طرح درس حرکت های زمین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

  1. admin

    طرح درس حرکت های زمین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس پنجم ابتدایی، یک مجموعه جامع از دروس و مطالب آموزشی است که برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس مختلفی از جمله ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن , ... می‌شود.

برای دانش آموزان پایه پنجم، آموزش و پرورش طرح درس هایی را تدوین کرده است تا آنها را به عنوان یک دانش آموز موفق در آموزش و پرورش تحصیلی خود همراهی کند. این طرح درس های روزانه و سالانه شامل مواردی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی، علوم، تاریخ و جغرافیا می باشد. در صورتی که شما به دنبال دریافت تمام طرح درس های پایه پنجم هستید، می توانید از لینک بالا استفاده نمایید.

همچنین، در قسمت زیر، لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر کدام از طرح های درسی، به صورت جداگانه دریافت نمایید.

طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی

 

طرح درس فارسی پنجم ابتدایی

طرح درس علوم پنجم ابتدایی

طرح درس قرآن پنجم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پنجم ابتدایی

طرح درس حرکت های زمین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی
طرح درس حرکت های زمین مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word