طرح درس ملی گوه و پیچ ها علوم پنجم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس ملی گوه و پیچ ها علوم پنجم ابتدایی، یک بسته آموزشی است که برای دانش‌آموزان پایه پنجم دبستان طراحی شده است. این طرح شامل 3 صفحه ورد است که با قابلیت ویرایش برای معلمان تهیه شده است. هدف اصلی از این طرح درس، آموزش مباحث مربوط به گوه و پیچ ها به دانش‌آموزان است. این موضوعات مهم و کاربردی در علوم پایه هستند و درک و فهم صحیح آنها برای دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است. طرح درس ملی گوه و پیچ ها با استفاده از روش‌های آموزشی جذاب و تعاملی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را در یادگیری این مفاهیم کسب کنند.

قسمتی از متن طرح درس قسمت زیر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهارت های پیش از تدریس

طراحی آموزشی درسی بر اساس برنامه درسی ملی
مشخصات کلی عنوان درس( علوم)  موضوع درس (گوه  و پیچ­ها. صفحه 72و 73 و 74) پایه : (پنجم) تاریخ اجرا()

مدت اجرا (45 دقیقه) تعداد دانش آموزان (نفر) نام آموزگار

هدف آرمانی یا غایی، خلیفه الهی و حیات طیبه ( تربیت نسلی متفکر، عاقل ، خلاق، مومن، خود باور، دانا و بصیر، متخلق وخود ساخته، تلاش گر و سالم، مفتخر به ایرانی بودن، توانا در تولید علم و فناوری)
اهداف درس: آشنایی دانش­آموزان با پیچها و گوه ها.
اهداف حوزه های یادگیری بر اساس اهداف تفضیلی
عناصر انتظار ها از دانش آموز در این درس عرصه ها
خود خلق خدا خلقت
علم دانش­آموز چند وسیله که کاربرد گوه ها را نام ببرند نام ببرد.

دانش آموز کار با گوه و سنگ­ها را یاد بگیرد.

 

 

 

 

عمل دانش آموز بتواند به درستی با گوه ها ( تبر، مغار و…) وپیچ­ها کار کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخلاق دانش­آموز به این خاطر که خداوند به انسان­ها توانایی داده تا فکرکنند و ابزارهایی بسازند تا کارشان راحت شود، خدا را شاکر باشد.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

الگو و روش تدریس ایفای نقش، پرسش وپاسخ. سخنرانی.

 

وسایل آموزشی سیب. چاقو. قاشق، میخ­کش و تخته که میخ ان اندکی بیرون زده باشد.( این وسایل را اعضای گروه نمایش میاورند.) بهدانش آموزان میگوییم که هر روه برای این جلسه یک بطری اب معدنی و یک شیشه ای درب آن پیچی نیست( مثل شیشهای مربای مجید که لیوانی هستند) همراهشان بیاورند.

 

 

 

مهارت های ضمن تدریس

رفتار ورودی معلم وارد کلاس می­شود.وپس از سلام و احوال پرسی ،حضور وغیاب،بررسی وضعیت کلاس از نظر فیزیکی و بررسی تکالیف توسط سرگروه ها کار خود را آغاز می کند. زمان

(دقیقه)

3
اجرای سنجش آغازین در ساختمان سازی از ابزارهایی مانند کلنگ )برای کندن زمین( و بیل )برای جابه جا کردن خاک( استفاده می شود.

این ابزارها چگونه کارها را آسان می کنند؟

3
تعیین نقطه ی شروع تدریس معلم به بچه­ها میگوید که قرار است درس  امروز را با یک نمایش آغاز کنند.

معلم سه دانش آموز را برای ایفای نقش در این نمایش انتخاب میکند.یکی به عنوان پیر دانا و یکی به عنوان نجار ودیگری نقش دانش آموز.

ابتدا نجاری در حال کار در کارگاهش است ولی نمی­تواند یک میخ را از یک چوب بیرون بکشد .هرچه سعی میکند نمیتواند. تا اینکه یک پیر دانا به مغازه اش می­آید و از کیسه یک میخ­کش به او می­دهد تا کارش راحت شود. صحنه­ی بعدی یک دانش آموز است که میخواهد سیب بخورد ولی جز یک قاشق چیزی به همراه ندارد. هرکاری می کند نمیتواند سیب را با قاشق برش بزند . باز هم پیر دانا از راه میرسد و یک چاقو به دانش آموز میدهد تا او به راحتی سیبش را دونصف کند .معلم در پایان توضیحاتی در مورد گوه ها و کاربردهای آنان در زندگی میدهد. توضیحات کتاب صفحه 72

10

1 دیدگاه برای طرح درس ملی گوه و پیچ ها علوم پنجم ابتدایی

  1. admin

    طرح درس ملی گوه و پیچ ها علوم پنجم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس پنجم ابتدایی، یک مجموعه جامع از دروس و مطالب آموزشی است که برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس مختلفی از جمله ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن , ... می‌شود.

برای دانش آموزان پایه پنجم، آموزش و پرورش طرح درس هایی را تدوین کرده است تا آنها را به عنوان یک دانش آموز موفق در آموزش و پرورش تحصیلی خود همراهی کند. این طرح درس های روزانه و سالانه شامل مواردی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی، علوم، تاریخ و جغرافیا می باشد. در صورتی که شما به دنبال دریافت تمام طرح درس های پایه پنجم هستید، می توانید از لینک بالا استفاده نمایید.

همچنین، در قسمت زیر، لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر کدام از طرح های درسی، به صورت جداگانه دریافت نمایید.

طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی

 

طرح درس فارسی پنجم ابتدایی

طرح درس علوم پنجم ابتدایی

طرح درس قرآن پنجم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پنجم ابتدایی

طرح درس ملی گوه و پیچ ها علوم پنجم ابتدایی
طرح درس ملی گوه و پیچ ها علوم پنجم ابتدایی