طرح درس مدینه شهر پیامبر مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس مدینه شهر پیامبر مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی، تشکیل شده از 2 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مدینه و آموزش مفاهیم تاریخ هجری شمسی و قمری تشکیل شده است. این طرح درس با بررسی رویدادهای مهم زندگی پیامبر، به دانش‌آموزان آموزش‌های اخلاقی و اجتماعی نیز می‌دهد. در این طرح درس، مفهوم هجرت و ماجرای آن نیز به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. با استفاده از این طرح درس، دانش‌آموزان قادر خواهند بود تا درکی عمیقتر از تاریخ هجری شمسی و قمری و همچنین مفاهیم اخلاقی و اجتماعی مرتبط با زندگی پیامبر داشته باشند.

هدف کلی
آشنایی با مدینه
اهداف جزیی و رفتاری
1- مفهوم تاریخ هجری شمسی و قمری را درک می کند.2- با بررسی رویدادهای مهم زندگی پیامبر آموزش های اخلاقی و اجتماعی را فرا می گیرد.3-مفهوم هجرت و ماجرای آن را فرا می گیرد.4- در مورد تاریخ فوت پیامبر و محل دفن ایشان اطلاعات کافی بدست آورد.5- رویدادهای مهم تاریخ اسلام را از بعثت به بعد به درستی بیان می کند.6-روی نقشه موقعیت عربستان و مدینه را مشخص می کند.7- به مساجد مقدس احترام گذاشته و علت مقدس بودن آن را می داند.8-به اخلاق و رفتار و زندگی پیامبر علاقمند شده و احترام می گذارد.9- به ماجرای خوابیدن حضرت علی در بستر پیامبر و علت آن علاقه نشان می دهد.
فعالیت های قبل از تدریس
سلام و احوالپرسی – صلوات و دعای فرج – گروه بندی
ارزشیابی تشخیصی
تاریخ قمری و شمسی را شنیده اید- میدانید قبر مطهر پیامبر کجاست- پیامبر که در مکه مبعوث شد چه شد که به مدینه رفتند؟
معرفی درس جدید و ایجاد انگیزه
پخش پاور پوینت – فیلم مدینه و قسمت هایی از کارتون محمد رسول الله مطرح از این فیلم و عکس در گروه ها
فعالیت های ضمن تدریس
در روی تابلو کلمه پیامبر را می نویسیم و به روش بارش مغزی می خواهیم تا نماینده هر گروه روی تخته کلمات اعضای گروه را اطراف مکه کعبه بنویسد طرح درس مدینه شهر پیامبر مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی و با توضیح و هدایت وارد موضوع درس می شویم. ضمن خواندن متن درس و تصویر خوانی توضیحات لازم ارایه شده و فعالیت ها انجام می شود و تصاویر توضیح داده می شود
جمع بندی و نتیجه گیری
– با ارایه توضیحات درباره زندگی پیامبر و طرح سوال از دانش آموزان قسمت کوتاهی از هجرت از فیلم محمد رسول الله پخش شده- فعالیت صفحه 86 را بر عهده خود گروه ها قرار داده که با هدایت معلم و آموخته پاسخ ها ارائه و بررسی و کامل شد.
ارزشیابی تکوینی
آنچه از مدینه یاد گرفته اید را توضیح دهید- رویدادهای مهم درس را بیان می کند-
سال قمری و شمسی را در محاسبات زیر انجام دهید- مساجد مهم مسلمانان را نام میبرد.
تعیین تکلیف
تحقیق کوتاهی درباره فداکاری حضرت علی در حفظ اسلام ارائه دهند- ویژگی های اخلاقی پیامبر را بصورت خوشنویسی ارائه دهند(تلفیق با هنر

1 دیدگاه برای طرح درس مدینه شهر پیامبر مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

  1. admin

    طرح درس مدینه شهر پیامبر مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس پنجم ابتدایی، یک مجموعه جامع از دروس و مطالب آموزشی است که برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس مختلفی از جمله ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن , ... می‌شود.

برای دانش آموزان پایه پنجم، آموزش و پرورش طرح درس هایی را تدوین کرده است تا آنها را به عنوان یک دانش آموز موفق در آموزش و پرورش تحصیلی خود همراهی کند. این طرح درس های روزانه و سالانه شامل مواردی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی، علوم، تاریخ و جغرافیا می باشد. در صورتی که شما به دنبال دریافت تمام طرح درس های پایه پنجم هستید، می توانید از لینک بالا استفاده نمایید.

همچنین، در قسمت زیر، لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر کدام از طرح های درسی، به صورت جداگانه دریافت نمایید.

طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی

 

طرح درس فارسی پنجم ابتدایی

طرح درس علوم پنجم ابتدایی

طرح درس قرآن پنجم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پنجم ابتدایی

طرح درس مدینه شهر پیامبر مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی
طرح درس مدینه شهر پیامبر مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word