طرح درس قاره های جهان مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس قاره های جهان در درس مطالعات اجتماعی پنجم دبستان تشکیل شده است. این طرح درس که به صورت قابل ویرایش در 2 صفحه ورد ارائه شده است، برای آشنایی با قاره های جهان و تقویت مهارت زبانی دانش آموزان طراحی شده است. اهداف جزیی و رفتاری این طرح درس شامل نام بردن قاره های جهان، نقشه کشی قاره های جهان، نام بردن اقیانوس های جهان، لذت بردن از کشیدن نقشه جهان، تعریف قاره و نام بردن بزرگترین قاره و بلندترین قله جهان می باشد. با انجام این فعالیت ها، دانش آموزان علاوه بر آشنایی با قاره های جهان، مهارت های زبانی خود را نیز تقویت می کنند.
روش تدریس
پرسش و پاسخ و نمایشی(استفاده از نقشه و کره و …)
ارزشیابی وردی
برای این مرحله جدول رنگارنگی تهیه شده که شامل سوالاتی از درس قبل می باشد
و رمز آن نام درس جدید می باشد. جدول مابین گروه های قدیمی توزیع می شود.
دانش آموزان سوال ها را حل می کنند .هر گروه زودتر حل کرد و به رمز جدول رسید ، رمز را نام درس است و روی مقوا نوشته شده است را روی تخته می چسباند
معلم در حین کار بالای سرشان می رود و راهنمایی های لازم را انجام می دهد. نمره
ارزشیابی بچه ها را وارد می کند. افراد را با کارت هایی که از قبل آماده شده گروه بندی می کند. (نام گروه ها بر اساس قاره های جهان است و اسم و مکان گروه ها از قبل با کارت های بزرگی مشخص شده است)
ایجاد انگیزه
با وسایلی که معلم اول کلاس همراه خود می آورد پیدا کردن رمز جدول که نام درس است ، با خواندن نام گروه ها ، در این مرحله فراگیران باید جدول را حل کنند و نام گروهشان را بلند و همصدا می خوانند.
ارزشیابی تشخیصی
1- کره آبی نام کدام کره است؟2- چرا به زمین کره ی آبی می گویند؟3- کشور ما در کدام قاره قرار دارد؟ دانش آموزان به سوالات جواب می دهند.
ارائه درس
تدریس درس به روش تجسسی تدریس می شود یعنی یک پرسش نامه از درس جدید به سرگروه ها می دهد و از آنها می خواهد شروع به خواندن متن کنند طرح درس قاره های جهان مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی و پس از مشورت کردن باهم سوالات را جواب دهند. دانش آموزان نیز متن را می خوانند گروهی که زودتر به همه ی سوالات پاسخ داد کارت امتیاز دریافت می کند.سپس هریک از سوال ها از یک گروه پرسیده می شود و توضیحات و مکمل توسط معلم با استفاده از نقشه داده می شوند. همه سوال ها که تمام شد معلم از آن ها می خواهد که هر گروه یک سوال غیر از سوال های پرسش نامه در آورند و از هر گروهی که خواستند آن سوال را بپرسند هنگام طرح کردن سوال ها معلم بالای سرگروه ها می رود و آنها را راهنمایی می کند و به بحث کردن با اعضای گروه تشویقشان می کند.گروهی که سوال جدیدی طرح کرد و گروهی که جواب درست به آن داد کارت امتیاز دریافت می کند
ارزشیابی
پایانی
1- جهان از چند قاره تشکیل شده است؟ 2- کدام قاره دیرتر از همه کشف شد؟
3- بزرگترین اقیانوس جهان کدام است؟4- بزرگترین قاره جهان کدام است؟
تعیین تکلیف
تمرینات و فعالیت های صفحه ی 64 را در خانه انجام دهید. برای نقشه ص 64 راهنما ترسیم کنید.

1 دیدگاه برای طرح درس قاره های جهان مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

  1. admin

    طرح درس قاره های جهان مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس پنجم ابتدایی، یک مجموعه جامع از دروس و مطالب آموزشی است که برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس مختلفی از جمله ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن , ... می‌شود.

برای دانش آموزان پایه پنجم، آموزش و پرورش طرح درس هایی را تدوین کرده است تا آنها را به عنوان یک دانش آموز موفق در آموزش و پرورش تحصیلی خود همراهی کند. این طرح درس های روزانه و سالانه شامل مواردی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی، علوم، تاریخ و جغرافیا می باشد. در صورتی که شما به دنبال دریافت تمام طرح درس های پایه پنجم هستید، می توانید از لینک بالا استفاده نمایید.

همچنین، در قسمت زیر، لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر کدام از طرح های درسی، به صورت جداگانه دریافت نمایید.

طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی

 

طرح درس فارسی پنجم ابتدایی

طرح درس علوم پنجم ابتدایی

طرح درس قرآن پنجم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پنجم ابتدایی

طرح درس قاره های جهان مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی
طرح درس قاره های جهان مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word