طرح درس آشنایی دانش آموزان با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان علوم پنجم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

در طرح درس آشنایی دانش آموزان با نحوه ورود هوا به درون گیاهان علوم پنجم ابتدایی تلاش شده است تا مفهومی اساسی درباره عملکرد گیاهان به دانش آموزان ارائه شود. در این درس، ابتدا به دانش آموزان توضیح داده می شود که گیاهان از طریق سوراخ های ریزی که در برگ ها و سایر اجزای آنان وجود دارد، هوا را جذب می کنند. سپس هوا از طریق لوله هایی به نام استوما، وارد برگ ها می شود و در آنجا به اکسیژن و دی اکسید کربن تبدیل می شود. این فرآیند به عنوان تنفس گیاهی شناخته می شود و برای حیات گیاه ضروری است. در ادامه درس، دانش آموزان با اهمیت تنفس گیاهی آشنا می شوند و پیامدهایی که برای محیط زیست دارد را می فهمند. این طرح درس به وسیله مثال ها و تصاویر توضیح داده شده است تا دانش آموزان بتوانند بهتر مفهوم را درک کنند.

قسمتی از متن طرح درس

عنوان درس:       پایه: پنجم             موضوع درس:             درس: علوم تجربی

تاریخ اجرا:                             علوم پایه ی پنجم صفحه ی97 و 98

اهداف کلی آشنایی دانش آموزان با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان
اهداف جزئی 2-آشنایی با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان از طریق انجام آزمایش

2-آشنایی با کار روزنه ها به عنوان منافذ ورود هوا به گیاهان

رفتار ورودی سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، گروه بندی.
ارزشیابی تشخیصی در این جلسه از آموزش دانش آموزان می بایست هریک گیاهی را که تا این مرحله به رشد رسانده اند را با خود به کلاس آورده و ان چه را تاکنون آموخته اند(ریشه و کار آن، آوند گیاه و کار آن، نحوه ی تغذیه ی گیاه از خاک) را بر روی آن و با توجه به صدا زدن انها توسط معلم، توضیح دهند تا معلم از فراگیری مطلب توسط دانش اموزان، اطمینان کافی را پیدا کند.
ارزشیابی تکوینی ارزشیابی تکوینی که طی تدریس صورت می پذیرد از طریق پاسخ به پرسش های مزرح شده توسط معلم در حین انجام آزمایش دانش آموزان صورت می گیرد:

آزمایش را به صورت مرحله به مرحله به پیش می بریم تا فرصت جمع بندی مطالب توسط دانش اموزان وجود داشته باشد.

ارزشیابی پایانی پاسخ به فکر کنید کتاب از طریق مشورت و انجام آزمایش گوهی توسط دانش آموزان:

اگر مقداری وازلین بر روی برگ گیاه بمالیدایا گیاهتان پژمرده می شود.

انتخاب رسانه ها و مواد(select media and material) وسایل مورد نیاز جهت انجام آزمایش (از قبیل:میکروسکوپ، برگ تره، قطره چکان، آب معمولی، تیغه و تیغک)، گیاه پرورش داده شده توسط دانش اموزان جهت ارزشیابی تشخیصی از میزان آموخته های آنان، کتاب، وازلین.
تعیین تکلیف تهیه ی روزنامه دیواری توسط هر گروه با مشارکت اعضای گروه بدین صورت که هر عضو یکی از بخش های گیاه را به همراه توضیحات لازم در ذیل آن بر روی مقوا بچسباند و تحویل آن تا یک هفته بعد تا فر صت تهیه ی این کا ربه دانش آموزان داده شده باشد.

1 دیدگاه برای طرح درس آشنایی دانش آموزان با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان علوم پنجم ابتدایی

  1. admin

    طرح درس آشنایی دانش آموزان با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان علوم پنجم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس پنجم ابتدایی، یک مجموعه جامع از دروس و مطالب آموزشی است که برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس مختلفی از جمله ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن , ... می‌شود.

برای دانش آموزان پایه پنجم، آموزش و پرورش طرح درس هایی را تدوین کرده است تا آنها را به عنوان یک دانش آموز موفق در آموزش و پرورش تحصیلی خود همراهی کند. این طرح درس های روزانه و سالانه شامل مواردی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی، علوم، تاریخ و جغرافیا می باشد. در صورتی که شما به دنبال دریافت تمام طرح درس های پایه پنجم هستید، می توانید از لینک بالا استفاده نمایید.

همچنین، در قسمت زیر، لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر کدام از طرح های درسی، به صورت جداگانه دریافت نمایید.

طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی

 

طرح درس فارسی پنجم ابتدایی

طرح درس علوم پنجم ابتدایی

طرح درس قرآن پنجم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پنجم ابتدایی

طرح درس آشنایی دانش آموزان با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان علوم پنجم ابتدایی
طرح درس آشنایی دانش آموزان با نحوه ی ورود هوا به درون گیاهان علوم پنجم ابتدایی