طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی1690185603835 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی، موضوع بازسازی ویرانه ها بررسی می‌شود. این درس با هدف کلی آشنایی دانش‌آموزان با روند عمران و آبادی در ایران تدوین شده است. از اهداف جزیی این درس می‌توان به آشنایی با تاریخچه و اهمیت بازسازی ویرانه ها، درک نقش بازسازی در توسعه شهری و روستایی، آشنایی با مراحل و فرآیند بازسازی ویرانه ها، توانایی تشخیص نیازها و مشکلات موجود در مناطق ویرانه و ارائه راهکارهای مناسب برای بازسازی ویرانه ها اشاره کرد. با پیشرفت جامعه و تغییرات سیاسی و اقتصادی، بازسازی ویرانه ها مورد توجه قرار گرفته است و این درس به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با مفاهیم و مباحث اساسی این حوزه آشنا شوند و بتوانند در آینده نقش موثری در توسعه و بازسازی جوامع خود ایفا کنند.

اهداف جزیی و رفتاری
1- با تغییر روش زندگی جانشینان مغول آشنا می شود.
2- با خواجه رشید الدین همدانی از وزیران دانشمند ایرانی و کارهای او آشنا می شود. 3- نحوه رونق معماری و هنر را در ایران فرا می گیرد.4- شاعران دوره مغول و تیموری را می شناسد و علاقه نشان می دهد. طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی 5- خصوصیات شاهرخ پسر تیمور و کار مهم او را بیان می کند.6- در فعالیت و حل تمرین علاقه نشان می دهد.
7- تصاویر را مشاهده می کند و برای شناختن آنها علاقهمند است.8- نمودار خط زمان حکومت ها را فرا گرفته است و بیان می کند.9- به رونق فرهنگ و هنر در دوره های حکومت ها علاقه نشان داده و اهمیت می دهد.
فعالیت های قبل از تدریس
سلام و احوالپرسی – صلوات و دعای فرج – گروه بندی
ارزشیابی تشخیصی
درباره سلسله هایی که در ایران تشکیل شده است چه چیزهایی می دانید0
روند ورود مغولان و کارهایی که انجام داده اند را توضیح دهید.
معرفی درس جدید و ایجاد انگیزه
قسمتی از شعرهای تاریخی مربوط به ایران را می خوانیم و سولاتی درباره آنچه از تاریخ سلسله های حاکم بر ایران در گذشته فرا گرفته اند پرسیده می شود.
فعالیت های ضمن تدریس
در ادامه با پخش فیلم و عکس توضیحات لازم درباره نحوه تشکیل حکومت ها در ایران ارایه می شود و نمودار زمان توضیح داده می شود نقشه خوانی شده و سپس با نمایش عکس هایی از شاعران و نویسندگان به معرفی حکومت های ایرانی و رونق فرهنگ و هنر می پردازیم
جمع بندی و نتیجه گیری
– چگونگی تغییر روش مغولان در آبادانی و باز سازی ویرانه ها توضیح داده شد.
وزیران دانشمند و نقش آنها در آبادانی ایران بیان شد و شاهرخ پسر تیمور و کارهای مهم او از جمله مسجد گوهر شاد معرفی شد و فعالیت ها حل شد
ارزشیابی تکوینی
سوالاتی از متن درس و توضیحاتی خواسته می شود- با چگونگی آبادانی ایران آشنا می شود-خواجه رشیدالدین همدانی که بود و چه کرد-شاهرخ که بود و چه کرد- دانشمندان مهم دوره مغول را نام ببرید
تعیین تکلیف
– انجام فعالیت های ارایه شده و فعالیت های کتاب
– درباره مولوی یا سعدی و دوره ای که در آن می زیسته تحقیقی ارایه گردد.

1 دیدگاه برای طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word

  1. admin

    طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

دیدگاه خود را بنویسید

مجموعه طرح درس پنجم ابتدایی، یک مجموعه جامع از دروس و مطالب آموزشی است که برای دانش‌آموزان پنجم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس مختلفی از جمله ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن , ... می‌شود.

برای دانش آموزان پایه پنجم، آموزش و پرورش طرح درس هایی را تدوین کرده است تا آنها را به عنوان یک دانش آموز موفق در آموزش و پرورش تحصیلی خود همراهی کند. این طرح درس های روزانه و سالانه شامل مواردی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی، علوم، تاریخ و جغرافیا می باشد. در صورتی که شما به دنبال دریافت تمام طرح درس های پایه پنجم هستید، می توانید از لینک بالا استفاده نمایید.

همچنین، در قسمت زیر، لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما قرار داده شده است که می توانید با کلیک بر روی هر کدام از طرح های درسی، به صورت جداگانه دریافت نمایید.

طرح درس ریاضی پنجم ابتدایی

 

طرح درس فارسی پنجم ابتدایی

طرح درس علوم پنجم ابتدایی

طرح درس قرآن پنجم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی پنجم ابتدایی

طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی
طرح درس روزانه بازسازی ویرانه ها مطالعات اجتماعی پنجم ابتدایی فرمت word