طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی1691420316753 دسته: , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی شامل 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد. هدف کلی این درس، آشنایی دانش آموزان با انواع زاویه هاست. اهداف جزئی این درس شامل آشنایی با زاویه مکمل و متمم، تعریف و رسم زاویه متقابل به راس و آشنایی با ویژگی های زاویه های متقابل به راس است.

حیطه شناختی این درس شامل رفتارهای زاویه متقابل به راس رسم کردن، ساختن انواع زاویه با کمک نقاله و گونیا، و اندازه گیری زاویه های متوازی الاضلاع با کمک مکمل است. در حیطه مهارتی، دانش آموزان به حل مسایل مربوط به زاویه و اندازه گیری آن ترغیب می شوند و به انجام کارهای گروهی علاقه‌مند می‌شوند.

درس ریاضی پایه ششم موضوع: خط و زاویه ص.103
• تا105
طراح:
آشنایی دانش آموزان با انواع زاویه ها
هدف کلی
1-دانش آموز با زاویه مکمل و متمم آشنا می شود.
3-دانش آموز می تواند زاویه متقابل به راس را رسم و آن را تعریف کند.
اهداف جزئی
دانش آموز با زاویه نیم صفحه و تمام صفحه آشنا می شود
دانش آموز با ویژگی های زاویه های متقابل به راس آشنا می شود.

حیطه شناختی
اهداف رفتاری
زاویه متقابل به راس را رسم کند.
با کمک نقاله و گونیا انواع زاویه را بسازد.
با کمک مکمل زاویه های متوازی الاضلاع را اندازه گیری کند.
حیطه ی مهارتی

دانش آموز به حل مسایل مربوط به زاویه و اندازه گیری آن ترغیب می شود.
به انجام کارهای گروهی علاقه مند می شوند.

حیطه ی نگرشی

نمایشی، توضیحی.پرسش و پاسخ
روش تدریس
الگوی تدریس
کتاب، ماژیک، تخته وایت برد، کاغذ رنگی.نقاله.میله های تاشونده.ماژیک
ابزار و وسایل

به صورت گروهی و میز گرد.
چیدمان کلاس

سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسه ی قبل،
آمادگی
فعالیت های مقدماتی
ورودی: از دانش آموزان در مورد الگوها(درس قبل) چند سوال می پرسم

ارزشیابی آغازین

تشخیصی:
چند زاویه مختلف پای تابلو رسم می کنم و از دانش آموزان می خواهم نام آن ها را بگویند و با کمک نقاله آن را اندازه گیری کنند.

دانش آموزان با استفاده از میله تاشونده که در اختیارشان می گذارد (هر گروه یک میله) زاویه درست کرده و آنها را با گروه دیگر مقابسه کنند که کدام بزرگتر و کدام کوچکترو چه زاویه ای درست کرده اند
انگیزه سازی
ابتدا بعد از انگیزه سازی .از بچه ها می خواهم با همان میله هایی که در اختیار دارند به‌صورت مجسم زاویه نیم‌صفحه را که در سال شهای گذشته آشنا شدہ اند با میله های تا شوندہ درست کنند سپس از آنها راجع به زاویه که چگونه درست می شود سوال کرده و دانش آموزان پاسخ می دهند وسپس توسط خودم که زاویه از دونیم خط درست می شود که این دونیم خط داراک یک نقطه مشترک هستند که این نقطه مشترک نقطه راس نامر دارد که زاویه را تشکیل می دهد. طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی سپس با همان میله‌هایک تا شونده انواع زاویه ها ازجمله (زاویه تند راست و باز) را درست کرده با هم مقایسه میکنند وبعد از آن که به صورت مجسم مشاهده کردند روی تخته کلاس زاویه ها را با توضیح نوشته و شکل هر زاویه را نیز رسم کرده و سپس صفحه 103 کتاب را که انواع زاویه را رسم کرده ونامر برده روی تخته هوشمند به دانش آموزان نشان داده و آنها مشاهده می کنند. بعد از اینکه دانش آموزان آمادگی خود را از این مطالب اعلام کردند روی بحث درس تاکید کرده و بحث جدید درسی را که راجع به زاویه ها(دو زاویه متقابل به راسں_دو زاویه متمم ودو زاویه مکمل)می باشد آغاز کردہ در مرحله اول به صورت جسم دو زاویه متقابل به راس با زاویه هاک که از مقوا درست کرده ام را به دانش آموزان نشان دادہ سپس از دانش آموزان میخواھم کہ با میله ھای تاشوندہ
دونفر یک زاویاء متقابل به راس درست کردہ وسپس بگویند که این جانوع زاویه ای است منظورزاویای متقابل به راس ما(تند راست یا باز)است وسپس توضیح زاویای متقابل به راس را روی تخته کلاس نوشته وھمچنین آن را رسم کردہ وحتی دو نفر از دانش آموزان را نیز مثال زده که روبروک یکدیگر قرار گرفته اند (دو زاویه که روبروی یکدیگر قرار گرفته و دارای راس مشترک هستند دو زاویه متقابل به راس می گویند سپس دوزاویه متمم را به صورت مجسم به دانش آموزان نشان داده و از آنها میخواهم که دو زاویه متمم را به صورت مجسم با میله های تا شونده نشان می دهند وبعد روی تخته کلاس دو زاویه متمم را نوشتاء وشکل کشیدہ وتوضیح دو زاویه متمم طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی (دو زاویه اک که مجموع آنها روک هم ۹۰ درجه باشد)و بعد دوزاویه مکمل را بصورت مجسم به دانش آموزان نشان دادہ وسپس از دانش آموزان خواسته با میله های تاشوندہ دو زاویه مکمل را درست کردہ وسپس توضیح آن را داده وروی تخته کلاس توضیح دوزاویه مکمل (دوزاویه اک که مجموع آنها روک هم ۱۸۰ درجه باشد آن دو زاویه مکمل میگویند) نوشته وباز شکل دو زاویه را رسم کرده و بعد از دانش آموزان راجع بہ درس سوال کردہ کہ ھر جا از درس رامتوجه نشدہ اند بپرسند تا بازتوضیح دادہ شود وبعد کتاب را باز کردہ وراجع به فعالیت یا وکار درکلاس و تمرینات آن توضیح داده و از دانش آموزان میخواهم که برای جلسه بعد صفحات نامبرده شده را حل کنند وبه آنها خسته نباشید گفته و به تمرینات متفرقه در زمان باقی مانده از ساعت کلاس می پردازیم.

ارائه محتوا
جواب دادن تمرینات و کار در کلاس کتاب با کمک معلم.
ارزشیابی مستمر

از دانش آموزان می خواهم با یکدیگر مشورت کنند و بگویند از آغاز زنگ تا کنون چه چیزهایی یادگرفته اند.

جمع بندی و نتیجه گیری

چند نفر از دانش آموزان را پای تابلو می آورم و از آنها می خواه:
1- تفاوت و شباهت های زاویه ها در مثلث و متوازی الاضلاع را با شکل نشان دهند.
2- چند زاویه پای تابلو رسم می کنم و از آنها می خواهم با استفاده از پرگار آنها را مقایسه کنند.

ارزشیابی پایانی
از آن ها می خواهم که تمرینات کتاب را در خانه حل کرده و جلسه بعد به کلاس بیاورند.
تعیین تکلیف

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی
طرح درس خط و زاویه ریاضی ششم ابتدایی