طرح درس درصد ریاضی ششم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس درصد ریاضی ششم ابتدایی تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد برای آموزش مفهوم درصد و تبدیل اعشار به درصد، کاربرد درصد در زندگی روزمره و نماد درصد تدوین شده است. این طرح درس شامل سه صفحه ورد قابل ویرایش است و برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی طراحی شده است. هدف کلی این طرح درس، یادگیری تبدیل اعشار به درصد و کاربرد درصد است. علاوه بر این، اهداف جزئی نیز در جهت یادگیری مفهوم درصد و کاربرد آن در زندگی روزمره، توضیح نماد درصد و حل مسائل با استفاده از درصد تدوین شده است.

این طرح درس، حیطه شناختی، عملکردی و مهارتی را پوشش می‌دهد. در حیطه شناختی، دانش‌آموزان با مفهوم درصد و کاربرد آن در زندگی روزمره آشنا می‌شوند. در حیطه عملکردی، با محاسبه تخفیف‌های مختلف در خرید و خیابان رفتن، از کاربرد درصد در زندگی واقعی آگاهی پیدا می‌کنند. در حیطه مهارتی، با استفاده از ابزار و وسایلی مانند کتاب و….

نام: درس:ریاضی پایه:ششم موضوع:درصد صفحه115تا120

یادگیری مفهوم درصد

هدف کلی
یادگیری تبدیل اعشار به درصد
یادگیری کاربرد درصد
یادگیری نماد درصد

اهداف جزئی
مفهوم درصد را توضیح می­دهد.
کاربرد درصد در زندگی روزمره را توضیح می­دهد.
اعشار را به درصد تبدیل می­کند.
مسائل مختلف را با استفاده از درصد حل می­کند.
حیطه شناختی
اهداف عملکردی
هنگام خرید درصد تخفیف اجناس مختلف را محاسبه می­کند.
حیطه ی مهارتی

هنگام خرید و خیابان رفتن به محاسبه درصد تخفیف اجناس مختلف علاقمند می­شود.

حیطه ی نگرشی

روش تلفیقی(مشارکتی،پرسش و پاسخ)
روش تدریس
الگوی تدریس
کتاب، ماژیک، تخته وایت برد، کاغذ مقوا
ابزار و وسایل

دانش آموز به صورت گروه­های چهارنفره نشسته­اند.
چیدمان کلاس

سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان، بررسی تکلیف جلسه­ی قبل.
آمادگی
فعالیت های مقدماتی
ورودی: از دانش آموزان سوالاتی درباره­ی درس گذشته می­پرسم.

ارزشیابی آغازین

تشخیصی: به دانش­آموزان می­گوییم تاکنون پیش آمده که به کتاب فروشی یا بازار بروید و بر روی در مغازه ها نوشته شده باشد50درصد تخفیف یا 20/off؟ آیا می­دانید به چه معناست؟

برروی دیوارهای کلاس تصاویری از25درصد تخفیف و 50/offو مشابه اینها نصب می­کنیم و هر نام هر گروه یکی از این تصاویر نصب شده می­باشد.
انگیزه سازی
یک مربع را که به صد قسمت مساوی تقسیم شده است و 20خانه از آن رنگ شده است را به دانش­آموزان نشان می­دهم و از آن­ها می­خواهم کسر مربوط به شکل را بگویند. قاعدتا آن­ها پاسخ می­دهند 100/20. سپس به آن­ها می­گویم طبق آنچه آموخته­ای100/20را به اعشار تبدیل کنید طرح درس درصد ریاضی ششم ابتدایی و به آن­ها به عنوان یادآوری می­گویم برای تبدیل کسر به اعشار دو راه داریم آن دو راه چه بودند؟ سپس ادامه می­دهیم حال امروز صورتی دیگر از اعشار و کسر را می­خواهیم بیاموزیم و آن درصد است.100/20کسری را می­توان به صورت 20/ نوشت. هرکسر را که بتوانیم به صورت کسری با مخرج 100نوشت به آن درصد می­گوییم. سپس چند تبدیل کسر به درصد را برای دانش­آموزان مثال می­زنیم و سپس برای هرگروه چند کسر و اعشار و چندین شکل می­دهیم و از آن­ها می­خواهیم به صورت گروهی آن اعداد را به درصد تبدیل کنند و به هرگروه برحسب پاسخ­شان امتیاز می­دهیم و آن امتیازها را در جدول امتیازات ثبت می­کنیم. سپس گروه­ها را با مسئله­ای که ابتدا مطرح کردیم مواجه می­کنیم و به آن­ها می­گوییم یک کتاب فروشی کتاب­های خود را 25درصد تخفیف زده است. اگر یک کتاب 7500نومان باشد قیمت آن کتاب چقدر است. از دانش­آموزان می­خواهیم به صورت گروهی به مسئله موردنظر پاسخ دهند طرح درس درصد ریاضی ششم ابتدایی و امتیاز گروه­ها برحسب پاسخ شان ثبت می­شود. سپس به سراغ مسئله­های کتاب می­رویم و مسئله­ها را نیز به صورت گروهی از دانش­آموزان می­خواهیم پاسخ دهند و در نهایت گروه پرتلاش را برحسب امتیازشان معرفی می­کنیم.
ارائه محتوا
سوالات و فعالیت های حین تدریس و فعالیت­های گروهی و آزمونک­هایی که به گروه­ها می­دهیم.
ارزشیابی مستمر

به دانش­آموزان می­گوییم امروز درصد را یاد گرفتیم و فهمیدیم که وقتی می خواهیم کسری را به صورت درصد بنویسیم باید کسری مساوی با آن و بامخرج100بنویسیم. و برای تبدیل کسر به درصد باید آن را در عددی ضرب کنیم که مخرج آن صد است. امروز یاد گرفتیم که چگونه چند درصد قیمت یک لباس کتاب یا یک کفش را حساب کنیم.
جمع بندی و نتیجه گیری

به هرگروه آزمونکی مرتبط با مبحث موردنظر می­دهیم و از ان­ها می­خواهیم آن را پاسخ دهند.

ارزشیابی پایانی
برای تثبیت یادگیری از دانش­آموزان می­خواهیم تمرین­های مرتبط با مبحث را حل کنند.

تعیین تکلیف

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس درصد ریاضی ششم ابتدایی”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس درصد ریاضی ششم ابتدایی
طرح درس درصد ریاضی ششم ابتدایی