طرح درس احکام سفر کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس احکام سفر کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی این طرح درس شامل 3 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد و برای پایه ششم دبستان مناسب است. هدف کلی این درس، آشنایی دانش آموزان با احکام سفر و پیام قرآن کریم است. همچنین، این درس به دانش آموزان آموزش احکام نماز و روزه مسافر می دهد و آنها را برای نماز مسافر با رعایت احکام آن آماده می کند.

در این درس از روش های مختلفی برای آموزش استفاده می شود، از جمله قصه گویی، پرسش نامه، بارش مغزی و اکتشاف نمایشی. همچنین، برای آموزش از وسایل آموزشی مختلفی مانند هدیه های آسمانی، اسلاید، ماژیک، کارت و پروژکتور استفاده می شود. از دانش آموزان در این درس انتظار می رود که درس قبل را خوب یاد بگیرند و اطلاعات کافی در احکام نماز و روزه داشته باشند.

مشخصات کلی
عنوان کتاب: هدیه های آسمانی زمان: 45 دقیقه تعداد فراگیران:16 تاریخ:
پایه تحصیلی:ششم عنوان درس: احکام سفر طراح: درس: 12
هدف کلی
آشنایی با دانش آموزان با احکام سفر و پیام قرآن کریم
هدف جزئی
آشنایی دانش آموزان با نماز مسافر بر اساس آیات و روایات
آشنایی با احکام نماز سفر
آشنایی با احکام روزه مسافر
هدف رفتاری
دانش آموزان پس از پایان تدریس معلم بتواند در کلاس های درس: 1- احکام نماز مسافر را ذکر کند 2- احکام روزه مسافر را ذکر کنند 3- نماز مسافر را با رعایت احکام آن نشان دهند 4- از روی درس روان بخوانند و …
روش تدریس
قصه گوی- پرسش نامه – بارش مغزی – اکتشان.نماشن و……
وسایل آموزش
– هدیه های آسمانی- اسلاید-ماژیک-کارت-پروژکتور و….
رفتار ورودی
ازدانش اموزان انتظار داریم برای شروع درس جدید :1- درس قبل را خوب یاد بگیرنند2-اطلاعات کافی در احکام نماز و روزه داشته باشند 3-ب تدریس معلم خوب گوش کنند.
کارهای مقدماتی
با چهره ای شاد وارد کلاس می شویم و با دانش آموزان سلام و احوال پرسی می کنیم و با ذکر نام و یاد خدا و نوشتن آن در گوشه ی سمت راست تابلو ئبه بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان می پردازیم همچنین محیط کلاس را از نظر دما بررسی می کنیم. حضور و غیاب می کنیم طرح درس احکام سفر کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی اگر کسی غایب بود علت غیبت را جویا می شویم و تکالیف آنها را بررسی می کنیم…

5
ارزشیابی شخصی
از دانش اموزان انتظار داریم ب سوالات درس قبل پاسخ دهند.1-افراد محرم را نام ببرند؟
2- آیا پسر خاله پسردایی محرم است؟
5
ایجاد انگیزه
پخش آهنگ حرم و بعد بگویم بچه های میخواهیم باهم یک سفر خیالی به مشهد بریم
3
ارائه درس
ایا تاکنون به سفر رفته اید؟دلیل سفرتون چی بود؟بعداز جواب دادن دانش اموزان میگویم بچه ها قراربود یک سفر خیالی به مشهد بریم و برنامه خیالی رفتن راباهم بگویم بچه ها وقتی ما تو راه مشهدیم. اذان ظهر را گفت حالا همگی بریم وضو بگیریم بچه ها حالا بع نظر شما چطور باید نماز بخونیم ؟ بعداز جواب بجه ها احکام نماز ماسفر رابرای انها توضیح می دهیم اینکه نماز ماسفر نماز شکسته است . بجه ها حالا به مشهد رسیدم حالا اینجا چطور نماز بخونیم همه میگن شکسته …. طرح درس احکام سفر کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی سفرمان به پایان رسید امیدوارم بهتون خوش گذشته باشد وبعد از احکام روزه مسافر را برای انها توضیح دادیم اینکه وقتی به مسافرت میرویم درصورتی که کمتر از10روزاونجا باشیم نمیتوانیم روزه بگیریم .بچه ها یادتئن میاد در کتاب اجتماعی سوم ما مادربزرگ در رابطه با سفر به نکته های اشاره کرد؟سفر کردن جه فایده ای دارد؟
17
جمع بندی و نتیجه گیری
در پایان از ان گفته شد نکات مهم دارد به عنوان جمع بندی و نتیجه گیری گوش زدی کنیم:ماسفر نماز شکسته است نماز های چهار رکعتی را باید دو رکعت بخواند و…سایر احکام نماز مسافر نیز در هنگام سفر مسافر نمیتواند روزه بگیرد
5
ارزشیابی پایانی
پیرامون درس از آنها سوالاتی میکنیم؟
1- چرا درسفرنماز را شکسته خوانده میشود؟
2- کسی که به مسافرت میرود باید چگونه نماز بخوانند ؟
3- احکام روزه و نماز مسافر رابگویید؟
5
تعین تکلیف
تحقیق کنید اسم چهار مکان مقدس که نماز در آن شکسته نیست، بنویسید و با خود بیاورید
5

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس احکام سفر کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس احکام سفر کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی
طرح درس احکام سفر کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی