طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد در این طرح درس، هدف کلی یادآوری مباحث اعداد اعشاری است که در سالهای گذشته آموخته شده است. با استفاده از روش های سخنرانی، نمایشی و کارگروهی، اهداف جزیی مثل یادآوری عددنویسی، گسترده نویسی، جدول ارزش مکانی اعداد اعشاری، جمع و تفریق اعداد اعشاری و تبدیل کسر به اعشار و برعکس، به دانش آموزان آموزش داده می شود. در ابتدای درس، معلم با ایجاد انگیزه، اعداد اعشاری و کامل را روی تابلو می نویسد و از دانش آموزان می خواهد تا تفاوت بین این اعداد را بیان کنند و کاربرد آنها را در زندگی بیان کنند تا انگیزه لازم برای یادگیری ایجاد شود. همچنین در ابتدای کلاس، حضور و غیاب دانش آموزان بررسی شده و به دلیل غیبت هر کدام، مورد بررسی قرار می گیرد.

نام معلم مجری: نام درس: ریاضی موضوع: یادآوری اعداد اعشاری
پایه : ششم ابتدایی صفحه: 43-47 زمان: 45 دقیقه
هدف کلی
یادآوری مباحث اعداد اعشاری آموخته شده در سالهای گذشته
اهداف جزیی
1- یادآوری عددنویسی، گسترده نویسی، جدول ارزش مکانی اعداد اعشاری
2- یادآوری جمع و تفریق اعداد اعشاری
3- یادآوری تبدیل کسر به اعشار و برعکس
روش تدریس
سخنرانی، نمایشی، کارگروهی

رسانه های آموزشی
تابلو، ماژیک،کتاب، کارت اعداد
برقراری ارتباط و فعالیت های مقدماتی
ابتدا سلام احوالپرسی، سپس حضور و غیاب را انجام می دهم و بعد از آن قبل از شروع درس سلامت جسمانی دانش آموزان و علت غیبت دانش آموزان غایب( در صورت وجود غایب در کلاس ) را جویا می شوم.
ارائه ی محتوای درس جدید
با نام خداوند درس را اغاز می کنم. با توجه به اینکه این مباحث تکراری می باشند و صرفا جهت یااوری در ابتدای فصل قرار داده شده اند.
برای ایجاد انگیزه چند عدد اعشاری و چند عدد کامل را روی تابلو می نویسم و از بچه ها می خواهم تا تفاوت بین این اعداد را بگویند و سپس از انها می خواهم تا بگویند که از این اعداد در زندگی چه استفاده هایی می کنند ( مثلا قد و وزن را در بیشتر موارد با اعداد اعشاری نشان می دهند و مثالهایی دیگر). تا دانش اموزان با کاربرد و اهمیت یادگیری این اعداد اشنا شده و انگیزه لازم برای یادگیری را به دست اورند.
قبل از شروع فصل در جلسه قبل از دانش اموزان خواسته می شود تا فعالیت صفحه 44 را در خانه حل کنند و با خود به کلاس بیاورند و سپس از دانش اموزان می خواهم تا اگر در ارتباط با حل فعالیت به مشکلی برخورد کردند آن را بیان کنند طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی و در صورت وجود مشکل ان را برای کل کلاس توضیح می دهم.
بعد به سراغ کار در کلاس می روم و نکات کلیذی ان را به همراه مثال روی تابلو برای دانش اموزان توضیح می دهم تا مباحث برایشان یاداوری شود انگاه به انها زمان می دهم و از انها می خواهم تا در گروه های خود سوالات کاردر کلاس را حل کرده و برای یکدیگر توضیح دهند بعد از اتمام زمان مورد نظر از هر گروه یک نفر را پای تابلو می اورم تا تمرینات را برای کلاس حل کند و روش خود را توضیح دهد در صورت نیاز خودم کارش را تکمیل می کنم.
برای انجام فعالیت بعدی به هر گروه 10 کارت می دهم که روی انها اعداد 0 تا 9 نوشته شده و گام به گام فعالیت صفحه 45 را به کمک دانش آموزان انجام می دهم و از گروه ها می خواهم تا نتایج انجام فعالیت خود را روی تابلو نوشته و انها را بایکدیگر مقایسه کنند خودم نیز حین انجام فعالیت به پگروه ها سر می زنم و در صورت نیاز انها را راهنمایی می کنم.( با توجه به اینکه دانش اموزان هر گروه ممکن است از 10 کارت 4کارت با اعداد مختلف بردارند نتایج فعالیت انها یکسان نباید یکسان باشد)
برای انجام کار در کلاس صفحه46 همراه با مثال هدف کار در کلاس که یاداوری گسترده نویسی اعداد اعشاری و کسری و جمع و تفریق این اعدا می باشد را توضیح داده و به دانش اموزان زمان می دهم تا انها را با کمک همگروهی های خود به صورت مشارکتی حل کرده و برای هم توضیح دهند سپس مانند دفه قبل از تعداد از دانش اموزان می خوام طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی تا پای تابلو امده و تمارین را حل کرده و روش خود را توضیح دهند.

جمع بندی و ارزشیابی پایانی
تعدادی سوالات تکمیلی در ارتباط با مباحث این جلسه که از قبل اماده کرده ام را به گروه ها می دهم تا انها را حل کنند تا هم میزان یادگیری انها را بسنجم و هم اینکه به مشکلات عمده انها پی برده و انها را رفع نمایم.
تعیین تکلیف
از انها می خواهم تا تمارین صفحه 47 را در خانه حل کنند و دور عدد سوالاتی را که برای انها دشوار می باشد خط بکشند تا روی سوالات دشوار برای عمده دانش اموزان بیشتر مانور داده شود.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی
طرح درس یادآوری اعداد اعشاری ریاضی ششم ابتدایی