طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس با هدف آشنایی دانش آموزان با برخی از احکام نماز مسافر و روزه ی مسافر برگزار می شود. همچنین، در این درس دانش آموزان توانایی تشخیص نمازهای شکسته و کامل در شرایط مختلف و تشخیص روزه باطل در موقعیت های گوناگون را نیز یاد خواهند گرفت.

در این درس، روش هایی چون پرسش و پاسخ و بحث گروهی برای یادگیری به کار می روند. همچنین، از مدل چینش کلاس به صورت ردیفی – گروهی استفاده می شود. فعالیت های معلم شامل پرسیدن سوالاتی از درس قبل و توضیح دادن مطالب جدید است. همچنین، از رسانه های آموزشی مانند کتاب هدیه های آسمانی، تابلو و ماژیک برای آموزش استفاده می شود. فعالیت های دانش آموزان شامل تشکیل گروه های کوچک برای بحث و پرسش و پاسخ است.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: ششم ابتدایی
موضوع درس: درس 12 سفره های با برکت
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با احکام نماز مسافر آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
1-آشنایی با برخی از احکام نماز مسافر.
2- آشنایی با برخی از احکام روزه ی مسافر.
3- توانایی تشخیص نمازهای شکسته و کامل در شرایط مختلف
4- توانایی تشخیص روزه باطل در موقعیت های گوناگون
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی ششم ابتدایی – تابلو – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ و بحث گروهی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-یکی از شروع های خوب برای درس این است که نام و تصویر آرامگاه چند تن از شاعران ایرانی را بر روی کارت بچسبانیم و به کلاس بیاوریم. بر روی تابلوی کلاس بنویسیم «زیاد سفر می کنند» نام و تصاویر شاعرانی چون (حافظ، مولوی، سعدی و…) را بر روی کارت ها می نویسیم. طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت چه کسی دوست دارد دائم سفر برود؟ نشانه ی کسی که زیاد سفر می رود چیست؟ کدام یک از اسامی روی کارت بسیار سفر کرده است؟
2- شروع با تصاویری که ارتباط موضوعی با درس دارند؛ مانند: نشان دادن تصاویر مربوط به : کسانی که ساک و چمدان به دست دارند. – پایانه های مسافربری، اتوبوس، قطار، هواپیما، کشتی – کوه، دریا، جنگل – اماکن دیدنی، میراث فرهنگی، موزه ها – اماکن زیارتی، امامزادگان، حرم حضرت امام رضا (ع) رستوران ها، غذاخوری ها – شهربازی، جاهای دیدنی -فروشگاه ها و بازارچه های قدیمی – نماز خانه ها و مساجدی که در میان جاده ها و راه های کشور وجود دارند. از دانش آموزان می خواهیم ارتباط تصاویر را با یکدیگر به ما بگویند. طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت درضمن از بچه ها می خواهیم تصاویری را که شما فکر می کنید در این میان وجود ندارد را به آن اضافه کنند و دلیل آن را نیز بگویند.
نکته : دانش آموزان با توجه به تجربیات سفری که با خانواده داشته اند ممکن است مناظر و تصاویری دل چسب دیگری را که در حین سفر تجربه کرده اند را پیشنهاد بدهند که این مورد به جذابیت بحث کمک می کند.
3- نمایش فیلم یا کلیپی از هنگام نماز خواندن در حین جاده ها، یا مساجد و نمازخانه های بین راهی مانند آنچه که مسافران قطارها در میان راه ایستگاه هایی برای انجام فرایض الهی در نظر گرفته شده است.
4- دو نوع کارت تهیه کنیم .کارت اوّل مربوط به نماز «روی کارت تعداد رکعات نمازهای یومیه نوشته شود و در پشت کارت، تعداد رکعات نماز شکسته» کارت دوم مربوط به روزه « روی کارت به رنگ سبز نوشته شده (صحیح) و پشت کارت به رنگ قرمز نوشته شده (باطل).
به صورت گروهی از دانش آموزان می خواهیم به پای تابلوی کلاس بیایند و سؤالاتی را مطرح می کنیم؛ مانند:
قرار است که به مسافرت بروم و چهار روزه برمی گردم . حکم نماز من و روزه های چه می شود؟
دانش آموزان با توجه به سؤال مطرح شده بدون صحبت، با نشان دادن کارت درست پاسخ صحیح را اعلام می کنند.
5- اجرای نمایش سه سفر متن کتاب توسط دانش آموزان کلاس با هماهنگی قبلی. در ضمن اجرای نمایش هنگامی که به خواندن نماز در حین سفر می رسیم بسته به چگونگی نماز خواندن از مقواهای دایره ای شکل و همچنین نصف دایره، طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت تمام بچه ها استفاده می کنند. نحوه ی کار به این شکل است که به هر دانش آموز می گوییم که دو مقوا در دست داشته باشند، یک مقوای دایره ای شکل و دیگر نصف، یا یک دوم دایره هر زمان که در قصه و نمایش اجراشده نماز کامل بود، دایره کامل را همگی بالای سر بگیرند و زمانی که نماز شکسته است، دایره نصفه را نشان دهند به نماد نماز شکسته.
ارزشیابی
در پایان تدریس، از دانش آموزان انتظار داریم:
• برخی از احکام نماز و روزه ی مسافر را با ذکر نمونه توضیح دهند.
• احکام نماز و روزه ی مسافر را در همه ی موارد تشخیص دهند

35دقیقه

تعیین تکلیف

یکی از خاطرات خود را در حین سفر با خانواده را نوشته و در کلاس بخوانید.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت
طرح درس روزانه هدیه های آسمانی ششم ابتدایی درس سفره های با برکت