طرح درس دوران غیبت هدیه های آسمان ششم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس دوران غیبت هدیه های آسمان ششم ابتدایی تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد با هدف آشنایی دانش آموزان با دوران خلفای عباسی و غیبت امام زمان تدوین شده است. این طرح درس با توجه به مشخصات کتاب، شامل 24 فراگیر است و با استفاده از روش هایی نظیر قصه گویی، پرسش نامه، بارش مغزی و سخنرانی به معرفی دوران غیبت و ویژگی های آن، علت غیبت امام زمان و وظایف جانشینان ایشان می‌پردازد.

این درس با داشتن اهداف جزئی آشنایی دانش آموزان با غیبت صغری و ویژگی های آن و سفارشات امام زمان در دوران غیبت کبری، اهداف رفتاری را پیش روی دانش آموزان قرار می‌دهد تا آن‌ها بتوانند با توجه به اطلاعات یادگرفته شده در کلاس، به خوبی درس روان بخوانند و در موقعیت های مختلف به دیگران توضیح دهند. برای این درس، وسایل آموزشی نظیر هدیه های آسمانی، اسلاید، ماژیک، کارت و پروژکتور نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات کلی
عنوان کتاب: هدیه های آسمانی تعداد فراگیران:24
پایه تحصیلی:ششم عنوان درس: دوران غیبت

هدف کلی
آشنایی دانش آموزان به دوران خلفای عباسی و غیبت امام زمان
هدف جزئی
آشنایی دانش آموزان به علل غیبت امام زمان
آشنایی با غیبت صغری و ویژگی های آن
آشنایی با ویژگی ها و وظایف جانشینان امام زمان
هدف رفتاری
دانش آموزان پس از پایان تدریس معلم بتواند در کلاس های درس: 1- غیبت صغری را توضیح دهند. 2- ویژگی های جانشینان امام زمان را بیان کنند.3سفارشات امام زمام در رابطه با مسایل دینی در دوران غیبت کبری را بیان کنند. 4- از روی درس روان بخوانند و …
روش تدریس
قصه گوی- پرسش نامه – بارش مغزی – اکتشان._سخنرانی……..
وسایل آموزش
– هدیه های آسمانی- اسلاید-ماژیک-کارت-پروژکتور و….
رفتار ورودی
ازدانش اموزان انتظار داریم برای شروع درس جدید :1- درس قبل را خوب یاد بگیرند2-اطلاعات کافی در مورد غیبت امام زمانداشته باشند 3-ب تدریس معلم خوب گوش کنند.
کارهای مقدماتی
با چهره ای شاد وارد کلاس می شویم و با دانش آموزان سلام و احوال پرسی می کنیم و با ذکر نام و یاد خدا و نوشتن آن در گوشه ی سمت راست تابلو ئبه بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان می پردازیم همچنین محیط کلاس را از نظر دما بررسی می کنیم. حضور و غیاب می کنیم اگر کسی غایب بود علت غیبت را جویا می شویم و تکالیف آنها را بررسی می کنیم…

5
ارزشیابی شخصی
از دانش اموزان انتظار داریم ب سوالات درس قبل پاسخ دهند.1-شرایط وضو گرفتن را به ترتیب نام ببرند؟
2- آتعداد امامان بعد از امام حسین را نام ببرند؟
5
ایجاد انگیزه
پخش یک کلیپ و بچه ها می دانید یکی از امامان ما به خورشید پشت ابر معروف است.
3
ارائه درس
ایا تاکنون در مورد غیبت امام زمان چیزی شنیده اید؟شنیده های خود را بیان کنید؟بچه ها همان طور که گفتیم یکی از امامان ما به خورشید پشت ابر معروف است.در زمان خلفای عباسی به شدت به امامان سخت گیری می شد و آن ها را به شهادت می رساندند. طرح درس دوران غیبت هدیه های آسمان ششم ابتدایی بعد از شهادت امام حسن عسکری امام مهدی (ع)امام و پیشوای مردم شد.وخلیفه که از این رویداد نگران بود دستور داد امام را دستگیر کنند.اما امام به فرمان خدا غایب شدند تا کسی نتواند به ایشان دسترسی پیدا کند .از این زمان دوران غیبت ایشان شروع شد.این غیبت که ۶۹سال طول کشید امام از طریق جانشینان خود که چهار نفر بودند و هر یک بعد از دیگری به جانشینی می رسید با گروه های مختلف مردمی ارتباط برقرار می کردند و مردم را از مسایل دینی و اجتماعی آگاه می کردند .این چهار شخص افرادی با ایمان و مورد اعتماد امام بودند و توصیه های امام را به گوش مردم می رساندند.به این طریق مردم از مسایل آگاهی می یافتند و امام مانند خورشیدی که پشت ابر است ولی روشنایی می بخشد مردم را آگاه می کردند.بعد از غیبت صغری امام جانشینی انتخاب نکردند و غیبت کبری شروع شد ک تا همین امروز ادامه دارد . طرح درس دوران غیبت هدیه های آسمان ششم ابتدایی امام توصیه کردند که مردم در دوران غیبت کبری برای آگاهی از مسایل دینی و ..به مراجع تقلید مراجع کنندالبته رهبری جامعه اسلامی بر عهده ی یکی از اینان است که به عنوان ولی فقیه شناخته می شود.و اطلاع کامل از دستورات دینی و سیاسی و اجتماعی به اداره جامعه می پردازند.یکی از این جانشینان در روزگار ما امام خمینی بود.
17
جمع بندی و نتیجه گیری
در پایان از آنچه گفته شد نکات مهم ؛اینکه امام زمان در غیبت صغری از طریق چهار جانشین با مردم در ارتباط بود.و مردم را راهنمایی می کردند و اینکه امام توصیه کرده مردم در زمان غببت کبری به مراجع تقلید مراجعه کنند.
5
ارزشیابی پایانی
پیرامون درس از آنها سوالاتی میکنیم؟
1- چرا به فرمان خداوند امام زمان غایب شدند؟
2- آیا مردم در دوران غیبت صغری از آگاهی های امام زمان برخوردار می شدند؟چگونه؟
3- وظیفه ی مراجع تقلید را در زمان غیبت کبری توضیح دهند؟
5
تعین تکلیف
تحقیق کنید چگونه می توانیم زمینه ی ظهور امام زمان را فراهم کنیم.
5

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس دوران غیبت هدیه های آسمان ششم ابتدایی”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس دوران غیبت هدیه های آسمان ششم ابتدایی
طرح درس دوران غیبت هدیه های آسمان ششم ابتدایی