طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش و نیرو 1

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش و نیرو 1 تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد از چندین بخش تشکیل شده است که هر بخش به طور جداگانه برای رسیدن به هدف کلی طرح درس به کار گرفته شده است. این طرح درس، با هدف آشنایی دانش آموزان با ورزش و نیرو، از طریق اهداف جزیی متعددی که در آن ذکر شده است، به این هدف می رسد. روش تدریس این درس، به صورت بحث گروهی و ارزشیابی تشخیصی است که از دانش آموزان برای بررسی تصاویر صفحه اول فصل استفاده می کند و برای ایجاد انگیزه، از پخش کلیپ، آهنگ و موزیک ورزش نیز استفاده می شود. همچنین، برای ارزشیابی تکوینی، از دانش آموزان برای بررسی صفحه 47، به صورت گروهی خواسته می شود و در نهایت، با حل صفحه 48 به صورت گروهی، ارزشیابی پایانی انجام می شود.

طرح درس علوم ششم
درس 6/ ورزش ونیرو(1)-صفحات 45،46،47،48
طراح:
هدف کلی
آشنایی با ورزش ونیرو
اهداف جزیی
-آشنا شدن دانش آموزان با ورزش های مختلف
-آشنا شدن دانش آموزان با هل دادن (پرتاب کردن)
-آشنا شدن دانش آموزان با کشیدن
روش تدریس
بحث گروهی
ارزشیابی تشخیصی
از دانش آموزان بخواهیم به تصاویر صفحه اول فصل(45) با دقت نگاه کرده ودرباره آنها گفت وگو کنیم وسوالاتی درمورد تصاویر از آنها بپرسیم واز میزان اطلاعات آنها از درس جدید آگاه شویم.
ایجاد انگیزه
پخش کلیپ مربوطه –آهنگ و موزیک ورزش
ارائه درس جدید
از دانش آموزان بخواهیم در گروه های خود درمورد تصاویر صفحه 46 ونیروهایی که هریک از تصاویرنشان می دهد بایکدیگر بحث وگفت وگو کنند ومعلم نیز به راهنمایی ونزدیک کردن دانش آموزان به اهداف درس کمک می کند وسپس نماینده گروه ها نتیجه را درکلاس اعلام میکنند. طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش ونیرو 1 وسپس برای بهتر متوجه شدن اثر نیرو از آنها بخواهیم فعالیت صفحه 47 رادر حیاط مدرسه تحت نظر معلم انجام دهند.
ارزشیابی تکوینی
از دانش آموزان بخواهیم گفت وگو صفحه 47 را به صورت گروهی حل کنند .
جمع بندی

نوشتن تمام نکات گفته شده از درس جدید توسط دانش آموزان بر روی تابلو کلاس…
ارزشیابی پایانی

برای ارزشیابی پایانی می توانیم از دانش آموزان بخواهیم فکر کنید صفحه 48 را به صورت گروهی حل کنند وسپس آها را در کلاس بررسی کنیم.
تعیین تکلیف
لیستی از کارهای روزمره را تهیه کنند واثر نیرو(هل دادن یا کشیدن) را در آن مشخص کنند.

طرح درس علوم پایه ششم. ورزش و نیرو 1 ص52-48 طراح:

آشنایی دانش آموزان با نیرو و اثر نیرو بر اجسام دیگر
هدف کلی

1-دانش آموزان با اثرات نیرو بر جسم آشنا می شوند.
2- دانش آموزان بتوانند با انجام چند آزمایش اثر نیرو را نشان دهند
3- دانش آموزان با دیدن محیط اطراف خود به اثرات نیرو در حرکت و جابجایی اجسام پی ببرند
4- دانش آموزان بتوانند در انجام کار گروهی از خود علاقه نشان دهند.

اهداف جزیی

پرسش و پاسخ، نمایشی
روش تدریس

پرسش سوال از درس قبل: زمین لرزه را تعریف کرده و اقدامات قبل و حین و بعد از زمین لرزه را بیان کنید؟
ورودی

پرسش سوال: بچه ها در مورد نیرو چی میدانید؟(سال سوم در مورد نیرو چه خواندیم؟)
تشخیصی
ارزشیابی آغازین
آوردن طناب و توپ والیبال به کلاس
ایجاد انگیزه

معلم پس از سلام و احوالپرسی و حضور و غیاب به بچه‌ها میگه که دختران گلم دوست دارید باهم دیگِ بازی کنیم
-بله – پس آرام و بی‌سر صدا برید تو حیاط، امروز می‌خوابیم چند تا بازی گروهی قشنگ انجام بدیم . بچه‌ها هر کی تو گروهش وایسه – معلم: حالا دختران گلم میخوایم باهم بازی کنیم گروه رز و یاسمن بیان اینجا میخوایم والیبال بازی کنیم بچه‌ها شروع به بازی میکنن معلم در حین بازی از بچه‌های دیگِ سوال می‌کند. – معلم: بجه ها تو پ چه جوری حرکت کرد – بچه‌ها: وقتی پروانه به توپ ضربه زد نیرو وارد شد و به سمعت زهرا پرتاب شد – طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش ونیرو 1 آفرین دختران گلم بس نیرو که باعث میشه توپ پرتاب شه – معلم : حالا 2 تا گروه مروارید و صدف بیان میخوایم مسابفه طناب کشی اجرا کنن. مسابفه شروع میشه معلم در حین مسابفه سوال می‌کند – بچه‌ها این 2 تا گروه داران چکاد می کنند – خانم داران طناب و می‌کشند – بچه‌ها فکر میکنید کدوم گروه برنده شه – زهرا: خانوم، گروه مروارید – سپیده: بنه خانوم، گروه صدف – زهرا چرا فکر میکنی گروه مروارید برنده میشه ؟ – زهرا : آخه خانم، گروهقشون قوی‌تران – سپیده تو چرا فکر میکنی گروه صدف برنده میشه ؟ – سپیده: خانوم، آخه محکم‌تر می‌کشند – معلم بعد از تمام شدن مسابفه بچه‌ها را تشویق می‌کند و میگه: آقرین بچه‌ها نظر همنون خوب بود درست گفتید. تو مسایفه والیبال توب را هل میدادیم یا پرتابش میکردیم، تو مسابفه طناب کشی بچه‌ها طناب رو به سمت خودشون میکشید است. بعد عیگه هلمونطور که تو علوم سال فیلتون خوندید به هل دادن یا کشیدن جسمی مثل توپ یا طناب، طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش ونیرو 1 میگن جی بچه‌ها؟ -معلم: خب بچه‌ها چند تا ورزش نام ببرید که با نیرو بتوانیم توب حرکت بدهیم؟ بچه‌ها: والیبال، بسکتبال، فوتبال ، تتیس، وسطی – – معلم: آ فر بن بچه‌ها ما برای همه این بازی‌ها به نیرو نیاز داریم و باید توب و هل بدیم ……. – معلم از بچه‌ها می‌خواهد که چند تا کار که با هل دادن و کشیدن انجام میشه، را نام ببرند: – بچه‌ها2 بستن در که هلش دیدیم، باز کردن در یخچالی که می‌کشیم، پرتاب کردن توب که هلش دیدیم – زهرا جان به منال بزن نیرو برای، تغییر جهت حرکت باشِ ؟ – خانوم همین مسابقه والیبال که به توپ ضربه می‌زد توپ وقتی به دست بجه ها می‌خورد برمی‌گشت
-معلم به بچه‌ها میگه: تابه‌حال پیش او مده ماشینتان خراب شه؟ – نیلوفر : آره خانم هفته پیش ماشینمون خراب شد. منو داداشم هلش دادیم – معلم: نیلوفر جان اگه هلش نمی دادین ماشین حرکت می‌کرد؟ -نیلوفر. ته خانم
– معلم: بچه‌ها اگه ما همین‌جوری پشت ماشین واپسیم ماشین حرکت نمیکنه چرا؟
– بچه‌ها: خانوم چون ماهیج نیرویی باش وارد نکردیم ولی وقتی هلشی بدیم بهش نیرو وارد می کنیم، بخاطر همین حرکت میکنه
– معلم : آفرین بچه‌ها حالا 4 نفر از بچه‌ها بیان اینجا 2 تا 2 تا بیش هم وابسن. 2 تا توان دستای همو بگیرد و همدیگر و هل بدید، 2 تا تولم دست همو بگیرید همدیگر و بکشید، بچه‌ها حالا بگید وقتی زهرا و سپیده داران هم دیگه رو هل میدان، بهم دیگه جی وارد میکنن؟
– بچه‌ها: نیرو – معلم: بچه‌ها برای اینکه انر نیرو دیده بشه حداقل چند تا جسم نیاز دار ؟ – بچه‌ها: خانم حداقل 2 تا با بیشتر
معلم : بجه ها کسی کک دیده ؟
-بچهها:نه خانم
– معلم: بچه‌ها صفحه 50 تصویر کک هست میبینید چه موجود کوجیکیه این موجود کوچیک میتوانه چند هزار برابر جرم خودشو حرکت بده
– معلم : بچه‌ها تو مسابفه طناب کشی دیدید بچه‌های 2 گروه سعی میکردن طناب و به سمت خودشون بکشن اما به سختی حرکت می‌کرد علتش چی بود؟
– بچه‌ها : چون خانم هر دو طرف نیروی یکسانی به طناب وارد میکردن بخاطر همین همدیگر و ختنی می‌کردن وقتی به گروه از نیروی بیشتری وارد می‌کرد طلاب و به سمت خودش میکشید.
– معلم یک میز سنگین می‌آورد و می‌گوید زهرا جان بیا این میز رو هل بده و به حرکت در بیار، وقتی زهرا میز را هل داد نتوانسنت که آن را حرکت دهد معلم از بچه‌ها می‌پرسد بجه ها چرا میز حرکت نکرد؟
– بچه‌ها : خب زهرا نیروی کافی واسه جابجایی میز و نداشت
– معلم از یکی دیگر از بچه‌ها میخواهد که به زهرا کمک کند تا میز را هل دهند بعد معلم از بچه‌ها میبیرسد حالا بچه‌ها چرا زهرا و مریم توانستن میز رو حرکت بدان؟
– بچه‌ها: چون دوتایی نیروشون بیشتر شد.
– معلم از مریم و زهرا می‌خواهد که در دو طرف میز وایسن و اون رو هل بدن معلم می‌پرسد اللان چه انفاقی اقتاد؟
– بچه‌ها: خانوم میز حرکت نمیکنه چون مریم و زهرا داران نیروی برابر و خلاف جهت همدیگه وارد میکنن بس نیروشون خنثی هستش
معلم : بجه ها فقر گروه 2 صفحه از کتاب رو بخونه برای گروه‌های دیگه توضیح بده هر جا هم متوجه نشدین خودم کمکتون می کنم.

ارایه درس

سوالات پرسیده شده حین تدریس توسط معلم از دانش آموزان.
ارزشیابی تکوینی

از هر گروه یک نفر پای تابلو می آید و یک جمله که از درس امروز یاد گرفته را برای ما می نویسد.
نتیجه گیری: از دانش آموزان می پرسم که از درس امروز چه نتیجه ای می گیرد . طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش ونیرو 1 بعد از پاسخ دادن خودم در تکمیل صحبت هایشان می گویم که نتیجه گرفتیم که خداوند برای انجام کار های روزمره به ما قدرت هل دادن و کشیدن که ما آن را نیرو می نامیم داده تا بتوانیم کار های روزانه را به راحتی انجام دهیم پس باید خداوند را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر باشیم.
جمع بندی و نتیجه گیری

ارزشیابی پایانی: – معلم : بچه‌هاهرکی درباره نیرویه منال بزنه و توضیح بده
معلم سوالاتی را در یک جدول طراحی کرده و آنها را به بچه‌ها میدهد و از آنها میخواهد به سوالات به صورت گروهی پاسخ بدهند
نکلیف خلافاله: 1- بچه‌ها برای جلسه بعد تحقیق کنید که چرا و چه جوری کک میتوانه به ارابه چند هزار برابر وزن خودش را حمل کنه ؟
2- تمام سوالهای این بخش رو حل کنید برای جلسه بعد از شما میپرسم.

ارزشیابی پایانی

تعیین تکلیف

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش و نیرو 1”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش ونیرو 1
طرح درس روزانه علوم ششم ابتدایی درس ورزش و نیرو 1