طرح درس علوم ششم ابتدایی درس جنگل برای کیست

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس علوم ششم ابتدایی درس جنگل برای کیست تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد . اهداف این طرح درس شامل آشنایی با انواع ارتباط بین جانداران و لزوم حفظ محیط زیست آنان است. برای دستیابی به اهداف رفتاری و انتظارات یادگیری، دانش آموزان باید بتوانند ارتباط ساده ای بین جانداران پیرامون خود را گزارش کنند و اهمیت این ارتباط را در زندگی هریک از جانداران بیان کنند. همچنین باید تنوع ارتباط بین جانداران را نیز گزارش کنند.

در روش تدریس این درس از روش تلفیقی استفاده می شود که شامل نمایشی، پرسش و پاسخ و کار عملی است. همچنین کلاس درس معمولی با گروه های کوچک (گروه های 3 الی 4 نفری) استفاده می شود تا دانش آموزان بتوانند بهتر با یکدیگر و با محیط طبیعی ارتباط برقرار کنند. رسانه آموزشی ویژه این درس شامل فیلم آموزشی، تصاویری که ارتباط جان و….

ماده ی درسی : علوم ششم موضوع درس : دوازدهم/ جنگل برای کیست ؟ مدت :50 دقیقه
صفحات :80 الی 87

اقدامات قبل از تدریس
اهداف کلی
آشنایی با انواع ارتباط بین جانداران و لزوم حفظ محیط زیست آنان .
زمان

اهداف رفتاری و انتظارات یادگیری
انتظار می رود دانش آموزان با یادگیری این درس بتوانند :
1-ارتباط ساده ای بین جانداران پیرامون خود گزارش کند .(سطح 1 )
2-ضمن گزارش ارتباط های ساده ای بین جانداران پیرامون خود بتواند اهمیت این ارتباط رادر زندگی هریک از جانداران را بیان کند .( سطح 2)
3-بتواند تنوع ارتباط بین جانداران را گزارش کند .(سطح 3)

روش تدریس
روش تلفیقی (نمایشی – پرسش و پاسخ کار عملی )

مدل کلاس و گروه آموزشی
کلاس درس معمولی با گروه های کوچک (گروه های 3 الی 4 نفری )

رسانه آموزشی ویژه
فیلم آموزشی ،تصاویری که ارتباط جانداران را نشان می دهند ،محیط های طبیعی خارج از کلاس، کتاب کار و نرم افزار آموزشی ؛ذره بین قوی ،میوه های کپک زده .

اجرای تدریس (فرایند یاددهی – یادگیری وتعامل تجربیات )
حضور و غیاب و بررسی وضعیت جسمی و روحی دانش آموزان
حضور و غیاب و بررسی وضعیت جسمی و روحی دانش آموزان و همچنین اطلاع از علت غیبت احتمالی برخی از دانش آموزان در جلسه قبل .
3

ایجاد ارتباط و انگیزه سازی
معلم تصویر چندموجود زنده را با خود به کلاس می برد و به دانش آموزان نشان می دهدتا حس کنجکاوی آنان را برانگیزد . .
5

ماده ی درسی : علوم موضوع درس : جنگل برای کیست ؟
اجرای تدریس (فرایند یاددهی – یادگیری و تعامل تجربیات )
ارزشیابی تشخیصی
پرسش هایی در مورد زنجیره غذایی و شبکه غذایی که دانش آموزان در پایه پنجم آموخته اند را از دانش آموزان می پرسم ؟
7

فعالیت های معلم – دانش آموز
معلم :توجه دانش آموزان را به تصویر عنوانی ، تصویر جنگل صفحه 80 جلب می کنم و از انان می خواهم به دقت مشاهده کنند ؟ در این قسمت فقط نظرات آنان را می شنوم و اصلاح و تکمیل را به ادامه تدریس این درس واگذار می کنم .
در ابتدای درس ، از دانش آموزان می خواهم هر کدام واژه جنگل را در جمله یا عبارتی به کار برند و سعی کنند جملات گوناگون در این باره بیان کنند . (معلم فقط شنونده نظرات است .)
دانش آموزان : دانش آموزان مطالبی از سال پنجم ابتدایی را در رابطه با زنجیره غذایی به یاد می آورند ، طرح درس علوم ششم ابتدایی درس جنگل برای کیست از آنها می خواهم مثال هایی در آن زمینه بیان کنند .
معلم : از دانش آموزان می خواهم صفحه 81 را با موضوع «می خورد و خورده می شود »را مطالعه و فعالیت ها را انجام دهند . سپس از چند نفر می خواهم نوشته های خود را برای سایر دانش آموزان توضیح دهند . در ایستگاه فکر پایین صفحه ، طرح درس علوم ششم ابتدایی درس جنگل برای کیست از آنان می خواهم با توجه به تصاویر این صفحه یک شبکه ی حیات رسم کنند .
در صفحه 182 از دانش آموزان می خواهم که که با ذره بین به میوه کپک زده با دقت نگاه کنند و دیده های خود را برای هم گروه هایشان تشریح کنند . و در صورت وجود میکروسکوپ در مدرسه ، از آنان می خواهم مشاهده ی خود را با میکروسکوپ انجام دهند .
هدف از «انرژی در چه مواردی ذخیره می شود :؟)آشنایی دانش آموزان با انرژی شیمیایی است . لذا در مورد تصویر صفحه 66 ، در ادامه از دانش آموزان می خواهم در گروه خود در مورد «فعالیت گفت و گو کنید» با هم بحث کنند و نظرات خود را برای سایر گروه ها و هم گروهی خود بیان کنند .
در ادامه فیلم زندگی شته و مورچه ها و همچنین کروکودیل و نوعی مرغ دریایی را نمایش می دهم و سپس از آنان می خواهم که در مورد فیلم پخش کننده توضیح دهند و خودم توضیحات آنان را کامل می کنم و به این ترتیب سه نوع رابطه همزیستی 0 همیاری ،همسفرگی و زندگی انگلی ) را به دانش آموزان آموزش می دهم .
در صفحه 84 با عنوان « طبیعت را حفظ کنیم » دانش آموزان را با محیط های طبیعی و مصنوعی آشنا می کنم . سپس با بیان مثال های متنوع و با توجه به تصاویر صفحه 85 دانش آموزان را با عوامل و دلایل از بین رفتن نسل برخی از جانداران و گیاهان آشنا می کنم و در ادامه لزوم محافظت از محیط زیست طبیعی جانداران و خود جانداران ؛ آشنا می کنم .
در ادامه و در صفحه 86 دانش آموزان با مطالعه و انجام فعالیت های مربوطه ، با گیاهان و جانوران بومی منطقه زندگیشان آشنا کرده و لزوم حفاظت از آنان را یادآوری می نمایم .

2
5

ارزشیابی تکوینی و پایانی
پرسش در مورد زنجیره ، شبکه غذایی و شبکه ی حیات و همچنین انواع رابطه های غذایی جانداران از دانش آموزان .
8

فعالیت های خلاقانه دانش آموزان
دانش آموزان پژوهش صفحه 84 و 87 کتاب درسی را انجام داده و برای جلسه آینده به کلاس گزارش می دهند . همچنین فعالیت صفحه 87 با عنوان «جمع آوری اطلاعات » را انجام می دهند و به کلاس گزارش می کنند .
2

جمع کل زمان جلسه تدریس
50

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس علوم ششم ابتدایی درس جنگل برای کیست”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی درس جنگل برای کیست
طرح درس علوم ششم ابتدایی درس جنگل برای کیست