طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم1691761909553 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد مشخصات طرح درس و هدف کلی آن معرفی شده است. هدف کلی این طرح درس این است که دانش آموزان با مفهوم مشورت آشنا شوند. برای رسیدن به این هدف، اهداف رفتاری مشخص شده که شامل بیان مراحل تصمیم گیری، توجه به نکات مهم در تصمیم گیری، بیان مفهوم مشورت کردن، رعایت مراحل تصمیم گیری در موقعیت فرضی، آشنایی با ارزش مشورت کردن در دین اسلام و شناسایی اشخاص صلاحیت دار برای مشورت کردن است. دانش آموزان با مطالب مربوطه درس قبلی آشنا هستند و برای ارزیابی تشخیصی، سوالاتی از آن درس از آن ها پرسیده می شود.

نام کتاب درسی: مطالعات اجتماعی مقطع تحصیلی: ششم ابتدایی موضوع درس: درس 4 چگونه تصمیم بگیریم
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با مفهوم مشورت آشنا شوند.
اهداف رفتاری: انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:
1-مراحل تصمیم گیری را بیان کنند.
2-مواردی را که باید هنگام تصمیم گیری به آن توجه کنند، بیان کنند.
3- مفهوم مشورت کردن را بیان کنند.
4- بتوانند مراحل تصمیم گیری را در موقعیت فرضی رعایت کنند.
5- بتوانند به ارزش «مشورت کردن» در دین اسلام پی ببرند.
6- بتوانند اشخاصی که برای مشورت کردن صلاحیت دارند را شناسایی و نام آن ها را بنویسند.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب اجتماعی ششم ابتدایی- تابلو – ماژیک – اسلایدهای آموزشی سیستم هوشمند – کتاب قرآن – کاربرگه
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ و بحث گروهی – نمایشی – ایفای نقش
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
آموزگار با یادآوری درس قبل، موقعیتی برای تصمیم گیری در کلاس مطرح می کند (مثال: تصمیم گیری درباره ی رفتن به اردو، برگزاری مراسمی خاص و …) طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم و یا با خواندن موقعیت های مطرح شده در درس از دانش آموزان می خواهد تا اظهار نظر کنند.
نکته: آموزگار محترم دقت کند که در هر موقعیت، هدف خاصی مد نظر می باشد که باید توجه بچه ها را به آن جلب نمود.
موقعیت 1 :فکرکردن قبل از تصمیم گیری.
موقعیت 2 :فکر کردن به راه حل های مختلف و پیامد هر یک.
دانش آموزان با قرار گرفتن در موقعیت فرضی و یا خواندن موقعیت های مطرح شده در درس، فکر کرده و اظهار نظر می کنند. انتظار است که به این نکته برسد که قبل از تصمیم گیری باید به راه حل های مختلف فکر کرد و عجولانه تصمیم نگرفت. طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم آموزگار با استفاده از قرآن کریم و باز کردن آن، آیه ی مورد نظر درس را قرائت می کند و یا می تواند از بچه ها بخواهد در خصوص مشورت کردن آیه ای از قرآن بیان کنند. سپس با باز کردن قرآن و مراجعه به آن آیه، آیه ی مورد نظر را در کلاس قرائت کند و یا از دانش آموزی بخواهد تا آن را قرائت کند.
دانش آموزان با مشورت یکدیگر به آیه ی قرآنی با موضوع مشورت کردن که در سال قبل آموخته اند اشاره می کنند و آن را با صدای بلند در کلاس قرائت می کنند. سپس در خصوص اینکه چه کسانی صلاحیت مشورت کردن دارند صحبت کند. از بچه ها می خواهیم که فکر کنند و پاسخ خود را در کلاس مطرح کنند.
آموزگار از بچه ها میخواهد در ادامه فعالیت شماره ی 2 این درس را انجام دهند. طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم نوشتن نام چند نفر که صلاحیت مشورت کردن دارند. بچه ها در حال انجام فعالیت می باشند. در این مرحله که بسیاری هم در زندگی هر فرد اهیمت دارد قرار است دانش آموزان بیاموزند که نباید تحت فشار روانی دیگران تصمیم گیری کنند و برای کار آموزگار میتواند با بازخوانی از درس و یا بیان خاطرهای به این موضوع بپردازد. و بعد از دانش آموزان بخواهد تا انجام دهند.
نکته: آموزگار میتواند این بخش را با هماهنگی قبلی با گروهی از دانش آموزان ، با کمک ایشان و ایفاگران نقش به صورت نمایشی تدرس کند تا بچه ها با دقت و علاقه ی بیشتری گوش دهند. دانش آموزان به مطالب آموزگار گوش داده، ساپس یکی از دانش آموزان با صادای بلند از روی این بخش میخواند. باید دانش آموزان یاد بگیرند که تحت تأثیر فشار روانی اطرافیان و دوستان قرار نگیرند.
آموزگار در خصوص هر یک از مراحل تصمیمگیری و با کمک دانش آموزان، توضیحات لازم را ارائه میدهد و میتواند در این قسمت از اسلایدهایی که بر روی آنها مراحل تصمیم گیری را نوشته نیز استفاده کند.
نکته: بهتر است آموزگار در حین ارائه توضیحات، سوالهایی را از صحبت بیان شده مطرح کند تا گوش دادن دانش آموزان را برای بررسی و کنترل و آنها را به واکنش مناسب هدایت کند.
در صورت انجام نمایش در این بخش، بچه های ایفاگر نقش، نقش خود را بازی میکنند و بقه بچه ها نگاه میکنند تا بتوانند به سوال های آموزگار گوش دهند. دانش آموزان با دقت گوش میدهند و در مواقع لازم واکنش مناسب از خود بروز میدهند و به سؤال های آموزگار پاسخ میدهند.
در این مرحله آموزگار از بچه ها میخواهد تا کاربرگ 3 و 4 را در کلاس انجام دهند (فعالیت 1)
نکته: اجرای این کاربرگ نیازمند بحث گروهی و مشارکت دانش آموزان در قالب گروه های مختلف میبا شد. آموزگار در هنگام انجام کاربرگ، به ارزیابی مشاهده ی رفتار دانش آموزان بپردازد و ساپس برای رفع نقاط ضعف آنها برنامه ریزی کند. ارائه درس بچه ها در حال اجرای کاربرگها میباشند و برای این کار میتوانند در گروه با یکدیگر صحبت کنند. طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم بهتر است آموزگار از بچه ها بخواهد تا دستورالعمل داخل کادر را حفظ کنند و هر وقت قصد تصمیم گیری داشتند، این سؤال ها را از خودشان بپرسند و اگر پاسخ به یکی از آنها مثبت بود بهتر است آن کار را انجام ندهند. یکی از دانش آموزان دستورالعمل داخل کادر را میخواند و همه به آن گوش میدهند؛ سپاس با هدایت آموزگار در خصوص دستورالعمل و نقش آن در تصمیم گیریها بحث و تبادل نظر میکنند.
ارزشیابی
• بیان مراحل تصمیمگیری
• بیان مفهوم مشورت کردن
• رعایت نکات مهم در تصمیم گیری
• بیان نام افرادی که در تصمیمگیری صلاحیت لازم را دارند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

انجام فعالیت 4 و 2 درس

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم”

طرح درس های پایه ششم ابتدایی عبارتند از مباحث اساسی و مهمی که هر دانش‌آموز در این مقطع باید آن‌ها را یاد بگیرد. این دروس شامل ریاضی علوم مطالعات فارسی نگارش عربی هدیه قرآن و ... می‌شوند. هدف اصلی طرح درس های پایه ششم ابتدایی، ارتقاء دانش و توانایی های تحصیلی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است. در این طرح درس، دانش‌آموزان با مفاهیم و مباحث پایه ای آشنا می شوند و مهارت های تحصیلی خود را در زمینه های مختلف تقویت می کنند. این دروس اساسی، پایه ای برای درس های بعدی و مراحل تحصیلی بالاتر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند.

برای دریافت تمام طرح درس روزانه و سالانه پایه ششم می توانید از طریق لینک بالا دریافت کنید.

و یک لیست طرح درس های پایه ششم بصورت تکی برای شما در قسمت زیر قرار داده ایم که کافیست روی هر کدوم از طرح درس هایی که نیاز دارید کلیک کنید.

طرح درس ریاضی ششم ابتدایی

طرح درس فارسی ششم ابتدایی

طرح درس علوم ششم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی ششم ابتدایی

طرح درس قرآن ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس خرسی که می خواست خرس باقی بماند تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس من و پرسش هایم تفکر و پژوهش ششم ابتدایی

طرح درس تفکر و پژوهش آقکند پایه ششم ابتدایی

طرح درس تربیت بدنی ششم ابتدایی

طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم
طرح درس چگونه تصمیم بگیریم مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی درس چهارم