طرح درس علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده1690962043928 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده شامل 4 صفحه ورد قابل ویرایش است. این طرح درس به منظور آشنایی دانش آموزان با تأثیرات فناوری در زندگی انسان ها تهیه شده است. اهداف رفتاری این درس شامل آشنایی دانش آموزان با روش های نگهداری مواد غذایی، درک و فهم مسیر تغییر و تکامل نگهداری مواد غذایی در طول تاریخ، و تعمیم آنچه در مورد فناوری روش های نگهداری مواد غذایی فراگرفته اند به سایر فناوری های مورد استفاده در زندگی است. در این درس، از رسانه های آموزشی مانند کتاب علوم سوم ابتدایی، فیلم آموزشی و نمونه هایی از مواد غذایی نمک سود شده، مواد غذایی خشک شده و کنسرو استفاده می شود. روش های یاددهی – یادگیری در این درس شامل پرسش و پاسخ، مصاحبه، بحث گروهی و استفاده از مدل چینش کلاس است.

نام کتاب درسی: علوم مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 14 از گذشته تا آینده
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با تأثیرات فناوری در زندگی انسان ها آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-با روش های نگهداری مواد غذایی آشنا شوند (دانش)
2- مسیر تغییر و تکامل نگه داری مواد غذایی را در طول تاریخ بدانند. (درک و فهم)
3- آنچه را که در مورد فناوری روش های نگه داری مواد غذایی فرا گرفته اند به سایر فناوری های مورد استفاده در زندگی تعمیم دهند. (کاربرد)
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب علوم سوم ابتدایی – فیلم آموزشی – ماده غذایی یخ زده – ماهی دودی – مواد غذایی نمک سود شده – مواد غذایی خشک شده – کنسرو و …
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ و مصاحبه و بحث گروهی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای آموزش صفحه عنوانی ابتدا می توانیم یک میوه یا صیفی تازه مانند کیوی – آلبالو – یا هویج را به دانش آموزان نشان دهیم و از آنها بپرسیم.
به نظر شما اگر من بخواهم این میوه یا … را چند روز نگه دارم باید آن را چه کار کنم حتما آن ها پاسخ می دهند در یخچال نگهداری کنید سپس آنها را هدایت می کنیم به سوی تهیه مربا یا …. می پرسیم نظر دیگری ندارید. طرح درس علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده آنها حتما مربا را روی میز شما می بینند و می گویند مربا کنید یا شور کنید و … سپس از آنها بخواهیم گوشت را چند وقت مثلا یک هفته یا یک ماه نگه داریم آیا می توانیم در هوای آزاد آن را نگهداری کنیم پاسخ می دهند خیر.
پس چه کار کنیم؟ می گویند در فریزر نگهداری کنیم.
با پرسش و پاسخ روش های نگهداری مواد غذایی را به آنها آموزش می دهیم.
به تعداد هر گروه مقداری از لوازم بالا را تهیه می کنیم.
سپس به آنها یاد می دهیم چگونه خیارشور تهیه کنند. خیارشورها را در گوشه خنکی از کلاس نگهداری می کنیم و بعد از چند روز به دانش آموزانمان می دهیم تا بخورند و به این ترتیب آنها می فهمند که شور کردن یکی از راه های نگهداری مواد غذایی است. همچنین زمانی که خیار شور تهیه می کنیم می توانیم در کنار خیارشور کمی ترشی نیز درست کنیم و دانش آموزان با این دو روش آشنا می شوند. می توانند به نگهداری پنیر در آب نمک یا خیس کردن برنج و یا شور کردن لوبیا و نخود فرنگی و .. نیز اشاراه کنند.
ارزشیابی:
چند مورد از روش های نگه داری مواد غذایی را نام ببرند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

گزارشی درباره تغییرات فناوری یک نمونه نگهداری مواد غذایی تهیه کنند.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده
طرح درس علوم سوم ابتدایی درس از گذشته تا آینده