طرح درس بوی بهشت هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هفتم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس بوی بهشت هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هفتم این طرح درس شامل 5 صفحه ورد قابل ویرایش است و جلسه آموزشی آن مدتی حدود 45 دقیقه است. هدف اصلی این درس، آشنایی دانش آموزان با اهمیت احترام به پدر و مادر است. در این درس، دانش آموزان با ضرورت و شیوه های احترام به پدر و مادر آشنا می شوند و در نهایت باید قدردانی و تشکر از زحمات پدر و مادر را به خوبی ادا کنند. همچنین، در این درس دانش آموزان با پیام قرآنی درباره احترام به پدر و مادر آشنا می شوند. از روش های یاددهی – یادگیری در این درس استفاده می شود که شامل پرسش و پاسخ، بحث گروهی و سخنرانی می باشد.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 7 بوی بهشت
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با اهمیت احترام به پدر و مادر آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آَشنایی با ضرورت و شیوه های احترام به پدر و مادر
2- احساس قدردانی و تشکر از زحمات پدر و مادر
3- ادای احترام به پدر و مادر
4- آشنایی با پیام قرآنی.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی سوم ابتدایی – تابلو – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ – بحث گروهی – سخنرانی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-نمایش فیلم کارتونی « بوی خوش مدینه» مطالعات اجتماعی پایه ششم میتواند بهترین شروع خوب برای تدریس درس باشد.
2- می توان با داستان هایی دیگر در باب احترام به پدر و مادر مربوط به شخصیت های مهم و شناخته شده دینی و اجتماعی بر جذابیت کلاس بیفزاییم. 3- دو نمایشنامه را با همکاری دو گروه از دانش آموزان کلاس آماده یکی مربوط به فرزند خانواده ای که به پدر و مادر خویش احترام میگذارد و دیگری فرزندی که به هر ها و درخواست های طرح درس بوی بهشت هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هفتم پدر و مادر بی تفاوت است. (بخشی از مشکلات و رفتارهای اشتباه کودکان که از طریق والدین گزارش میشود را میتوان در متن نمایشنامه قرار داد تا غیرمستقیم بچه ها متوجه برخی از رفتارهای نادرست خود شوند و برای برطرف کردن آن رفتار نامناسب تلاش کنند).
4- یکی از شروع های خوب آغاز درس با شعر با هم بخوانیم «گفتم چشم» خود درست است.
5- پخش کلیپ یا نماهنگ هایی از احترام شخصیت های مطرح و شناخته شده جامعه (ورزشکاران،هنرمندان، فرماندهان، دانشمندان کشور و..)به پدر و مادر.
6- شروع با پیام قرآنی درس به صورت جمع خوانی یا پخش فایل صوتی و نمایش آن در کلاس.
7- تهیه تصاویری از انواع کمک و یاری کردن والدین توسط فرزندان و نمایش آن در کلاس و بحث و گفتگو در این خصوص. (احترام به والدین جنبه های مختلف دارد بخشی از آن را معرفی کنیم).
8- پخش فیلمی از خواسته های پدر و مادرهایی که در آسایشگاه ها زندگی می کنند، این فیلم می تواند موضوع خوبی برای شروع بحث و گفتگوی کلاس باشد.
9- خواندن شعرهایی که مربوط به محبت و مهربانی مادر و پدرهای گرامی است.
10- تاثیر و ارزش احترام به پدر و مادر در زندگی شخصی عالمان و افراد شناخته شده در تاریخ گذشته یا معاصر را برای بچه ها در کلاس تعریف کنیم. 11- چند تصویر و عکس از نحوه ی احترام به پدر و مادر را به کلاس بیاوریم و از بچه ها بپرسیم که شما کدام یک از اعمال را انتخاب می کنید. میتوانیم نوع رفتار مورد نظر را روی کارت هایی بنویسیم و از بچه ها بخواهیم که کدام رفتار را دوست داری انجام دهی آن را انتخاب کن و امروز که به منزل رفتی آن را اجرا کن. به طور مثال:
1-بوسیدن دست پدر و مادر 2 -تقدیم یک شاخه گل به پدر و مادر 3- برای کمک به مادرم ظرف ها را میشویم 4 -نوشتن یک نامه محبت آمیز و تشکر از پدر 5- کمک به پدرم در انجام کارهایی که او اجازه میدهد 6 -بوسیدن روی پدر و مادر
7- نوشتن یک نامه محبت آمیز و تشکر از مادر
8 -درست کردن یک کارت پستال برای پدر و مادر
9- کشیدن یک نقاشی زیبا و تقدیم آن با احترام به پدر و مادر.
شما می توانید گزاره ها و گزینه های بیشتری را به این مجموعه اضافه کنید و در اختیار دانش آموزان قرار دهید.
نکته: یکی از نکات قابل توجه در اثرگذاری آموزه های اخالاقی و دینی عامل بودن کسی است که دیگران را به کارهای پسندیده سفارش می کند چه خوب است ما نیز یکی از کارت های نوشته شده را برداریم و به بچه ها بگوییم که امروز وقتی به منزل می روم دوست دارند که رفتار انتخاب شده را انجام دهم. طرح درس بوی بهشت هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هفتم این گفت و گوی میان شما و دانش آموزان به مراتب تاثیرگذارتر است تا زمانی که یک طرفه برای دانش آموزان تکلیف مشخص می کنیم. از کاری که انجام می دهید تصویر یا عکس تهیه کنید و آن را در کلاس نمایش دهید. تصویری که شما ارائه می دهید هرگز از ذهن دانش آموزانتان پاک نمیشود.

35دقیقه

تعیین تکلیف

(برگه را در اختیار بچه ها قرار بدهیم و از والدین بخواهیم نظرشان را در ارتباط با رفتار فرزندشان بنویسند و آن را به کلاس بیاورند و قسمت های مثبت آن را در کلاس بخوانیم.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس بوی بهشت هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هفتم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس بوی بهشت هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هفتم
طرح درس بوی بهشت هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هفتم