طرح درس گندم از گندم بروید هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس نوزدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس گندم از گندم بروید هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس نوزدهم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس به منظور آشنایی دانش آموزان با نتیجه اعمال نیک و بد در زندگی تدوین شده است. هدف کلی این درس این است که دانش آموزان با تناسب عمل و نتیجه در زندگی آشنا شوند. در این درس، دانش آموزان با جهان آخرت به عنوان محل پاداش و جزا با مصداق های دنیایی آشنا می شوند. آنها نیز به نیکی و بدی اعمال و نتیجه آنها در جهان آخرت توجه می کنند. از روش های یاددهی – یادگیری در این درس، می توان به پرسش و پاسخ، بحث گروهی و سخنرانی اشاره کرد. در پایان این درس، ارزشیابی تشخیصی انجام می شود .

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 19 گندم از گندم بروید.
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با نتیجه اعمال نیک و بد آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آشنایی با تناسب عمل و نتیجه اندر زندگی
2- آشنایی با جهان آخرت به عنوان محل پاداش و جزا با مصداق های دنیایی
3- توجه به نیکی و بدی اعمال و نتیجه آن ها در جهان آخرت
4- آشنایی با پیام قرآنی.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی سوم ابتدایی – تابلو – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ – بحث گروهی – سخنرانی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-تصویر یک دانش آموزی که در حال مطالعه و تلاش برای یادگیری است و دیگری در حال خوردن و خوابیدن، بازی و تماشای فیلم است. سپس بچه ها داستان هر کدام از تصاویر را تعریف کنند و از آن ها بخواهیم عاقبت این دو را حدس بزنند و در پای تخته بنویسند.
2-شعر «زشت و زیبا » می تواند بهترین شروع برای تدریس باشد.
3- نوشتن عبارت «مزرعه » روی تخته ی کلاس و پرسیدن این سؤال « مزرعه» شما را به یاد چه چیزهایی می اندازد؟ تا به حال شما مزارع کشاورزی را دیده اید؟
4- از بچه بخواهیم تا در گلدان های کوچک دانه ای را بکارند؛ مانند( گندم، ماش، عدس لوبیا و … ) و روی هر گلدان نام دانه ای را که کاشته اند بنویسند. بعد از انکه سبز شد به کلاس بیاورند ما می توانیم برای این که دانش آموزان را درگیر بحث و هدف درس کنیم زمانی که می رویم و گلدان بچه ها را بینیم با آگاهی از اینکه مثال سبزه ی مورد نظر گندم است می گوییم » فکر می کنم این سبزه عدس است « دانش آموز اصرار می کند که آقا اشتباه می کنید این گندم است؛ چون خودم گندم ها را کاشتم. طرح درس گندم از گندم بروید هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس نوزدهم برای هر دانش آموزی این نمایش را بازی می کنیم و به این صورت غیر مستقیم به نتایج کاری که بچه ها کرده اند اشاره می کنیم. اگر گندم کاشتی پس گندم برداشت خواهی کرد.
5- آرام دیوار را لمس می کنم از بچه ها می پرسم دیوار چگونه با دست من رفتار کرد اونیز دست مرا آرام نوازش کرد. چند ثانیه بعد محکم تر به دیوار ضربه می زنیم. یک صدای بلند و حالت صورت و چهره ی من که گویی ناراحت شدم و دردم آمد. از بچه ها می پرسم من چگونه با دیوار رفتار کردم محکم برسر آن کوبیدم. این نتیجه عمل من شد، دردی که داشتم دچار آن شد. هر عملی را عکس العملی است.
6-در ساعت تفریح در حیاط مدرسه کارهای خوبی را که مشاهده می کنید را بنویسید و به کلاس گزارش دهید.
7- اگر اعمال و رفتار روز گذشته ی شما را فیلم برداری کرده باشند دوست داری کدام قسمت را ببینی؟
8- می توانیم برخی از خبرهای خوب و بد چاپ شده در روزنامه را متناسب با شرایط روحی و عاطفی دانش آموزان انتخاب کنیم و به آن ها بگوییم که خبرهای خوب و بد آن را جدا کنند.
9- بهترین خبر و کار خوبی را که دیروز دیده یا شنیده ای چه بوده است؟
ارزشیابی:
در پایان انتظار داریم نتایج کارهای خوب و بد با ذکر مثال های متنوع بیان کنند و جهان آخرت را محلی برای پاداش و جزا با ذکر مصادیق دنیایی معرفی کنند. طرح درس گندم از گندم بروید هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس نوزدهم حدیث حضرت محمد (ص) را نیز صحیح بخوانند و مفهوم آن را توضیح دهند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

به کمک پدر یا مادر، داستانی از نتیجه کار خوب یا بد را بنویس و برای دانش آموزان کلاس تعریف کن. یا به کمک و راهنمایی پدر و مادر با توجه به گذشته و تجربه ای که دارید اگر کار خوب یا بدی انجام دادی و نتیجه آن را مشاهده کرده اید را در کلاس ارائه کنید.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس گندم از گندم بروید هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس نوزدهم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس گندم از گندم بروید هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس نوزدهم
طرح درس گندم از گندم بروید هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس نوزدهم