طرح درس داناترین مردم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس شانزدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس داناترین مردم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس شانزدهم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد اهداف این طرح درس شامل آشنایی دانش آموزان با امام باقر (ع) به عنوان امام پنجم شیعیان، ترغیب آنان به اعمال رفتار ایشان، الگوگیری از زندگی و اخلاق و رفتار امام باقر (ع) و آشنایی با پیام قرآنی است. در این درس از روش های یاددهی-یادگیری متنوعی استفاده می شود از جمله پرسش و پاسخ، بحث گروهی و سخنرانی. به منظور انجام ارزشیابی تشخیصی، سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان پرسیده می شود.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 16 داناترین مردم
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با امام باقر (ع) آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آشنایی با امام باقر (ع) به عنوان امام پنجم شیعیان
2- احساس علاقه به امام باقر (ع) و اعمال رفتار ایشان
3- تلاش برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار امام باقر علیه السلام
4- آشنایی با پیام قرآنی
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی سوم ابتدایی – تابلو – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ – بحث گروهی – سخنرانی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-یک روز قبل از تدریس برای حل یک معما جایزه مشخص می کنیم و یک روز برای بچه ها فرصت مشخص میکنیم. سؤال را روی تخته می نویسیم و می خواهیم که تا فردا بچه ها پاسخ معما را روی کاغذ بنویسند و به ما تحویل دهند. سؤال و معمای ما چیست؟
1- آن، چه زمانی است که نه روز است و نه شب؟
2- آن چیست که هر چه از آن بردارند، کم نمی شود؟
تذکر: این سؤالات دقیقاً همان سؤالاتی است که از محمد باقر(ع) پرسیده شد و در کتاب درسی وجود دارد. خوبی این فعالیت آن است که اولا بچه ها حدس نمی زند که این سؤالات در کتاب هدیه های آسمان وجود دارد و چون یک روز به کمک خانواده برای پاسخ به این سؤال زحمت و فکر خواهند کرد و حتماً هم زمان زیادی خواهد بود. فردای آن روز که درس تدریس می شود هیجان خاصی کالس را فرا خواهد گرفت و در نظرشان امام محمد باقر(ع) و دانشمند بودن او را بیشتر احساس خواهند کرد.
2- نمایش این داستان را نیز می توان به کمک بچه ها و تقسیم نقش میان آن ها به عنوان یک شروع خوب در کلاس اجرا کرد.
3- در صورتی که فیلم یا کارتون این داستان موجود باشد می تواند آغازگر خوبی برای تدریس باشد.
4- فیلم یا کارتون در مورد معرفی امام محمد باقر (ع) و شخصیت ایشان.
5- جدول فعالیت «بگرد و پیدا کن» را می توانیم کپی بگیریم و در ابتدای ساعت کلاس به دانش آموزان بدهیم و از آن ها بخواهیم که جدول را حل کنند این نیز می تواند شروع خوبی برای ورود به بحث در خصوص امام محمد باقر(ع) باشد.
6- شروع کلاس با قرائت پیام قرآنی کتاب « فَسئَلُوا اَهلَ الذَّکِرانِ کُنتُم الَ تَعلَمُونَ؛ اگر چیزی را نمی دانید، از آگاهان بپرسید. سوره ی نحل، آیه ی43 » پخش لوح فشرده (صوت) یا قرائت توسط یکی از دانش آموزان کلاس.
7- طراحی یک فعالیت: از بچه ها سؤال می کنم که هر کدام دوست دارند در آینده چه کاره بشوند. از میان شغل هایی که بچه ها به آن اشاره می کنند سه نفر را انتخاب کنید. (مهندس، برق و مکانیک، دکتر، خلبان، پلیس، معلم و…) سپس چند سؤال متناسب با حرفه و شغل هر کدام از بچه ها طراحی می کنیم و از دانش آموزان کلاس می خواهیم که بیایند و از میان کارت ها یکی را انتخاب کنند و تشخیص بدهند که سؤال مورد نظر را کدام یک از دوستانشان می توانند پاسخ دهند و دلیل آن را نیز بگویند.
ارزشیابی:
در پایان، انتظار داریم دانش آموزان نمونه های متنوعی از رفتار امام محمد باقر(ع) را بیان کنند طرح درس داناترین مردم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس شانزدهم و با علاقه و اشتیاق تمایل به الگو گرفتن از ایشان داشته باشند. پیام قرآنی را صحیح بخوانند و معنی و مفهوم آن را توضیح دهند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

تحقیق کنید که چرا به امام محمد باقر (ع) «باقر العلوم» می گویند؟

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس داناترین مردم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس شانزدهم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس داناترین مردم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس شانزدهم
طرح درس داناترین مردم هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس شانزدهم