طرح درس آیا ما مثل هم هستیم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سوم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس آیا ما مثل هم هستیم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سوم تشکیل شده از 6 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف کلی این طرح درس این است که دانش آموزان با توانایی بیان تفاوت و شباهت های خود و دوستانشان آشنا شوند. برای این منظور اهداف رفتاری مشخص شده اند که شامل بیان علاقه مندی ها و توانایی های خود، معرفی خود و توانمندی های خود در جمع و نشان دادن تمایل به احترام به همنوعان است.

برای رسیدن به این اهداف، از روش های یاددهی – یادگیری متنوعی استفاده می شود که شامل سخنرانی، پرسش و پاسخ و نمایشی است. در ارزشیابی تشخیصی نیز سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان پرسیده می شود تا نحوه یادگیری آن ها را بررسی کرد. از رسانه های آموزشی متنوعی نیز استفاده می شود که شامل کتاب درسی، اسلاید آموزشی و سیستم هوشمند است. با استفاده از این روش های یاددهی – یادگیری و رسانه های آموزشی متنوع و…

نام کتاب درسی: اجتماعی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 3 آیا ما مثل هم هستیم؟
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با تفاوت ها و شباهت های خود و دوستانشان آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:
1-تفاوت و شباهت های خود را با دوستانشان بیان کنند.
2- علاقه مندی ها و توانایی های خود را بیان کنند.
3- مشخصات شناسنامه ای و توانمندی های خود را به طور مختصر در جمع مطرح کنند. (خود را معرفی کنند)
4- نسبت به احترام به همنوعان خود تمایل نشان دهند.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب درسی اسلاید آموزشی و سیستم هوشمند.
روش های یاددهی – یادگیری
سخنرانی پرسش و پاسخ نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
معلم می تواند درس را با نجام برگه ی کامل کند صفحه ی 9 درس را آغاز کند و از دانش آموزان بخواهد تا هر یک این برگه را تکمیل کنند دانش آموزان بعد از کمی فکر کردن در حال تکمیل برگه اند ابتدا از دانش آموزانی که داوطلب اند سپس از بقیه ی دانش آموزان بخواهید تا بعد از شنیدن نوشته های دوستانشان در صورت تمایل مواردی را به برگه ی خود اضافه کنند یا تصاویر و اسلاید هایی در ارتباط با درس به کلاس نمایش دهد و با طرح سوالاتی تدریس را آغاز کند. طرح درس آیا ما مثل هم هستیم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سوم دانش آموزان داوطلب مندرجات برگه را خوانده و سپس سایر دانش آموزان نیز این کار را انجام می دهند.
سپس معلم ابتدا به معرفی خود و همراه با ذکر مشخصات شناسنامه ای و بیان برخی علاقه مندی ها و توانایی هایشان در میان دانش آموزان می کند و از آنان می خواهد مانند او به صورت مختصر شروع به معرفی خودکنند.
نکته: (برای این کار معلم می تواند باپرتاپ توپ به سمت دانش آموزان و نیز توسط خودشان همراه با بازی این کار را انجامدهد و احتمالا با تو جه به جمعیت کلاس بالا این فعالیت یک زنگ کلاس را پر می کند لذا می توان در دو مرحله این کار را انجام داد و معرفی های دیگر به ساعتی دیگر هم اختصاص یابد) دانش آموزان با دقت گوش دهند سپس یک به یک با افراد داوطلب خود را همان گونه به دیگران معرفی می کنند. در این مرحله معلم به بیان نکاتی از درس در خصوص شباهت ها و تفاوت های انسان ها با یکدیگر می پردازد می تواند تصاویری از چهره های افراد در کشورهای مختلف را نیز از طریق اسلاید نمایش دهد با توجه آنان را به متن و تصاویر کتاب جلب کند و در این رابطه با دانش آموزان به پرسش و پاسخ بپردازند. سپس در خلال این صحبت ها سوالات مطرح شده در (گفت و گو کنید) صفحه ی 9 را مطرح و پاسخ دانش آموزان را دریافت کند پیشنهاد می شود طرح درس آیا ما مثل هم هستیم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سوم شماره 3 به کار ببندیم در کلاس توسط معلم و خود دانش آموزان انجام پذیرد و در صورت نبودن که فرصت آن را به عنوانی فعالیتی در ساعت هنر هم می توان انجام داد.
نکته: یکی از ویژگی های این فعالیت توجه به نمودار ستونی برای درک بهتر تعداد متولدین هر ماه است معلم می تواند برای روزها یا حتی ماه های تولد دانش آموزان برنامه ای تدارک ببینید و با کمک اولیا هر ماه دقایقی از وقت کلاس را به تبریک تولد بچه ها بپردازد.
دانش آموزان گوش داده و خوب به تصاویر نگاه می کنند و سپس به سوالات مطرح شده با فکر پاسخ می دهند.
معلم از دانش آموزان می خواهد تا یک نفر داوطلبانه از روی درس یک بار بخواند در این موقع معلم توجه آنان را به تصایر کتاب جلب می کند و درباره ی آن صحبت می کنند.
نکته: (همکاران محترم توجه داشته باشین دانش آموزان باید بتوانند درباره ی خود صحبت کنند و بری این کار باید به آن ها فرصت تمرین و تصحیح فعالیت را بدهید و این یکی از مهارت های مورد تاکید این درس است بنابراین چنین فعالیتی در یک جلسه تمام نمی شود و امکان دارد برای تقویت این مهارت به چندین ماه وقت نیاز داشته باشیم.
همچنین دانش آموزان باید یاد بگیرند که یکدیگر را با القاب ناخوشایند یا زشت صدا نزنند و یکیدگر را مسخره نکنند. در این خصوص در جلسه ی دیدار با والدین صحبت کنید تا آن ها در خانه و در روابط خواهر و برادر و . … نیز از انجام این کار دری کنند)
یکی از دانش آموزان از روی درس می خواند و در رابطه با تصاویر باهم گفت و گو می کنند.
ارزشیابی پایانی:
*بررسی رفتارها و پاسخ های دانش آموزان و میزان مشارکت آن ها در گفت و گو از طریق مشاهده ی مستقیم رفتار
* میزان مشارکت فعالیت آن ها در انجام فعالیت ها و کاربرگه های درس
* پرسش و پاسخ کلاسی

35دقیقه

تعیین تکلیف

چک لیست مشاهده ی رفتاری
کشیدن نقاشی با موضوع (من و دوستانم) یا (من و کودکان دنیا)

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس آیا ما مثل هم هستیم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سوم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس آیا ما مثل هم هستیم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سوم
طرح درس آیا ما مثل هم هستیم مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سوم