طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید شامل 6 صفحه ورد قابل ویرایش است که به دانش آموزان در طی 45 دقیقه جلسه، امکان می دهد تا با سوره توحید آشنا شوند. در این درس، از دانش آموزان انتظار می رود که با معنی سوره توحید آشنا شوند و با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره، بتوانند آن را به صورت ساده یا آهنگین بخوانند. همچنین، نسبت به خواندن سوره ی توحید در خانه علاقه نشان دهند و با دوستانشان به صورت دسته جمعی، سوره توحید را بخوانند. با این طرح درس روزانه قرآن، دانش آموزان برای آشنایی با سوره توحید و نشاندن علاقه به خواندن آن، بهترین فرصت را خواهند داشت.

نام کتاب درسی: قرآن مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس سوره توحید
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با سوره توحید آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-به شنیدن سوره ی توحید علاقه نشان دهد. (نگرشی)
2- با معنی سوره توحید آشنا شود. (دانستنی)
3- با گوش کردن به قرائت آیات و نگاه کردن به عبارات سوره ی توحید را به صورت ساده یا آهنگین بخواند. (مهارتی)
4- سوره توحید را روخوانی کند. (مهارتی)
5- به صورت دسته جمعی همراه با دوستانش سوره توحید را بخواند. (مهارتی)
6- نسبت به خواندن سوره ی توحید در خانه علاقه نشان دهد. (نگرشی)
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از سوره حمد از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب قرآن آسمانی سوم ابتدایی – لوحه – ضبط صوت – لوحه های آموزش نماز نوار صوتی آموزش نماز
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ – جمع خوانی – سخنرانی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
پس از سالم و احوالپرسی و حضورغیاب و ارزشیابی تشخیصی برای ایجاد انگیزه:
گروه بندی دانش آموزان با توجه به نام های مختلف سوره های کوتاه (مثال برای این درس گروه کوثر ، گروه اخلاص ، گروه توحید ، گروه ) جلب توجه دانش آموزان به نام گروه ها و هدایت بحث به سمت نام گروه توحید و در صورت لزوم و توجه به شرایط کلاس گفتن نام دیگر این سوره… صحبت در مورد خاطرات بچه ها و مطرح گردن اینکه کدام یک از آن ها این سوره را می تواند بخواند ؟ کجا چگونه یاد گرفتند ؟ و سوالات دیگر …..معلم برای ایجاد انگیزه از همان اول که بچه ها وارد کلاس می شوند این سوره را از ضبط تابلو هوشمند و یا سیستم صوتی موجود در کلاس پخش کند. نصب لوحه در جایگاه مناسب در کلاس و توجه به دید دانش آموزان در هنگام پخش صدای خواندن قران به خواندن دسته جمعی دانش آموزان توجه کند. دانش آموزانی که شرکت فعال در خواندن دسته جمعی ندارند را تشویق به خواندن کند. نه خیلی بلند تکرار کنند نه خیلی آرام و دانش آموزان حد متوسط تکرار با نوار را یاد بگیرنداول باید به لوحه توجه کنند بعد کتاب ها ی قرآن را باز کنند باز بودن کتاب هم زمان با لوحه باعث حواس پرتی دانش آموزان می شود. بعد از خواندن دسته جمعی کل کلاس معلم می تواند به صورت گروهی از بچه ها بخواهد که بخوانند .مثال گروه کوثر به تنهایی… گروه توحیدتنهایی…. طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید و بقیه گوش دهند.مرحله بعد دعوت از دانش آموز داوطلب و آوردن آن ها کنار لوحه ی قرآنی و خط بردن دانش آموز معلم می تواند انگشت یا دست یا وسیله ی اشاره ای که دارد همراه با دانش آموز بگیرد و کم کم وی را راهنمایی کند.تصحیح خواندن بچه ها به طور غیر مستقیم و اینکه کلمات سوره ی توحید را درست تلفظ کنند.در مراحل بعدی آوردن تک تک دانش آموزانی که معلم احساس می کند باید خوب تمرین کنند.در مرحله ی بعد که معلم می خواهد وارد کتاب شود و دانش آموزان از روی کتاب بخوانند باید دقت کند که کتاب را صحیح باز کرده باشند خوب به آن نگاه کنند. بعد از آن معلم می تواند از دانش آموزان بخواهد که از روی کتاب بخوانند و در کتاب طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید خط ببرند یعنی به صورت کلی نشان دهند (و معلم برای اینکه دانش آموزان خسته نشوند و تکراری نشود خواندن آن ها در بین سوال کردن از لوحه و کتاب دانش آموزان صلوات بفرستند شکلات بخورند دست هم دیگر را بگیرند بالا ببرند دست بزنند و……… جمعیت بالای کلاس نباید این تفکر را در ذهن معلم متداعی کند که فقط زود زود همه بخوانند و تمام شود خواندن سوره. عجله ای در کار نیست با تانی و با کمک بچه ها و با گفتن جملات انرژی بخش مثال واای بچه ها چقدر قشنگه قرآن ما دوستش داریم قران رفیق ماست قران در لا به لای پرسیدن ها و ارزشیابی ها شور و نشاط را فراموش نکند. معمولا بچه در خواندن سوره توحید یک سری اشتباهات دارند مثال قل والله و احد (هو) را نمی گویند. طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید یا لم یلد و لم یولد را یم یلد و یم یولد می گویند . معلم با اجرای تمارین و جلب توجه بچه ها به صحیح خواندن و خوب گوش دادن این اشکالات را رفع کند. معلم از همان جلسه ی اول می تواند استعدادهای قرآنی کلاس خود را کشف کند وبا معرفی دانش آموز به مربی قران و یا اینکه خود معلم برنامه ی ویژه ای برای وی در نظر بگیرد.
اجرای مسابقه بین گروه ها مثال معلم عبارت قرانی شماره یک را نشان می دهد این گروه بخواند.عبارت قرانی شماره 2 را نشان می دهد گروه بعدی می خواند و با این کار حواس و تمرکز آن ها را بر می انگیزد.معلم یک عبارت از سوره را می خواند مثال لم یلد و لم یولد بچه ها سریع دنبالش ادامه ی آیه را بگویند و لم یکن له کفوا احد (خود بچه ها با علاقه شرکت می کنند).
ارزشیابی پایانی:
• پس از تدریس دانش اموزان می توانند
• همراه با نوار سوره ی توحید را به صورت ساده یا اهنگین بخوانند

35دقیقه

تعیین تکلیف

تمرین و روخوانی و حفظ سوره توحید

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید
طرح درس روزانه قرآن سوم ابتدایی درس سوره توحید