طرح درس بانوی قهرمان هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس ششم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس بانوی قهرمان هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس ششم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد طرح درس پایه سوم دبستان. این درس در کتاب هدیه های آسمانی برای دانش آموزان سوم ابتدایی طراحی شده است. هدف از این درس آشنایی دانش آموزان با حضرت زینب (س) است. اهداف رفتاری این درس شامل آشنایی با حضرت زینب (ع) به عنوان یکی از زنان مؤمن، احساس علاقه و محبت بیشتر به حضرت زینب (ع)، تلاش برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار حضرت زینب (ع) و آشنایی با پیام قرآنی است. در این درس از روش های یاددهی – یادگیری مانند پرسش و پاسخ، بحث گروهی و سخنرانی استفاده می شود و کلاس به صورت ردیفی – گروهی چینش داده شده است.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 6 بانوی قهرمان
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با حضرت زینب (س) آَشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آشنایی با حضرت زینب (ع) به عنوان یکی از زنان مؤمن
2- احساس علاقه و محبت بیشتر به حضرت زینب (ع)
3- تلاش برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار حضرت زینب (ع)
4- آشنایی با پیام قرآنی.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی سوم ابتدایی – تابلو – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ – بحث گروهی – سخنرانی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-قصه ای به نام کودک نیکوکار میتواند شروع مناسبی برای تدریس ما باشد. روزی چند کودک با هم بازی می کردند نزدیک محل بازی آن ها چاهی بود که مردم از آن آب می کشیدند. یکی از بچه ها از کنار چاه می گذشت، پایش لیز خورد و نزدیک بود در چاه بیفتد. کودک دیگری با چابکی دوید و او را گرفت که در چاه نیفتد. مادر بچه، طرح درس بانوی قهرمان هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس ششم دوان دوان آمد و بچه اش را در آغوش کشید و از خوش حالی فریاد زد: آفرین به این کودک مهربان! و سپس رو به مردم کرد و گفت: ببینید این کودک شجاع، چگونه بچه ی مرا را از مرگ نجات داد. همه به این کودک دلیر و مهربان، آفرین گفتند و از او پرسیدند: اسم تو چیست؟ گفت: علی، سوال کردند: پسر کی هستی؟ پاسخ داد: پسر ابوطالب هستم. حضرت علی (ع) از کودکی شجاع و نیکوکار بود.
2- یکی دیگر از شروع های خوب استفاده از تصاویر مربوط به این اتفاق است؛ مانند تصویر اول کتاب درسی و استفاده از تصویر ظهر عاشورای استاد فرشچیان و بحث و گفت و گو درباره آنچه می بینند.
تصاویر شما را یاد چه چیزهایی می اندازد داستان هر کدام از تصاویر را می دانید؟
3- استفاده از تصاویر «پرستاران، زنان دانشمند و متفکر سرزمین مان ایران و…» و از بچه ها بپرسیم که هر کدام از تصاویر به کدام ویژگی حضرت زینب (ع) اشاره دارد.
4- با شنیدن اسامی زیر چه چیزی در ذهنت نقش می بندد؟
می توانیم اسامی مورد نظرمان را روی کارت هایی که از قبل تهیه کرده ایم بنویسیم و آن را به بچه ها نشان دهیم. اسامی « امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(ع)، حضرت زینب(ع)، حضرت محمد(ص)، امام سجاد(ع)»
در ضمن ثبت هرکدام از اسامی با حضرت زینب(ع) را نیز می توانیم از بچه ها بپرسیم.
5- جمع خوانی پیام قرانی «وَ اصبِراو، اِنَّ الله مَعَ الصابرین« سوره ی انفال آیه ی 46 یا پخش لوح فشرده (صوت) این آیه می تواند شروع خوبی برای تدریس این درس باشد.
6- استفاده از تصاویر مربوط به داستان حضرت ابراهیم(ع) که شجاعانه در مقابل نمرود ایستاد و از ارزشهای الهی و دینی دفاع کرد.
ارزشیابی:
انتظار داریم در پایان درس، بچه ها نمونه های دیگری از ویژگی های رفتاری حضرت زینب(ع) را بیان و از او به احترام یاد کنند همچنین بچه ها سعی و تلاش میکنند که رفتارشان مانند حضرت زینب باشد. پیام قرآنی را صحیح بخوانند و مفهوم آن را به خوبی با مثال توضیح دهند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

علاوه بر جمله سازی که در کتاب درسی برای فعالیت با خانواده قرار داده شده از بچه ها بخواهیم از والدین خود سوال کنند چه رفتاری را از حضرت زینب (ع) آموخته اند آن را بنویسند و بچه ها در کلاس بخوانند.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس بانوی قهرمان هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس ششم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس بانوی قهرمان هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس ششم
طرح درس بانوی قهرمان هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس ششم