طرح درس گفت و گو با خدا هدیه اسمانی سوم ابتدایی درس نهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس گفت و گو با خدا هدیه اسمانی سوم ابتدایی درس نهم تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف اصلی آشنایی دانش آموزان با آداب نماز است. دراین درس، هدف جزئی دانش آموزان با آداب نماز و گفت و گو با خداوند است. همچنین، هدف دیگر در این درس، آشنایی با ویژگی های پیامبر موقعه اذان و چگونگی خواندن نماز سه رکعتی و چهار رکعتی است. این درس با استفاده از روش های تدریس مختلف مانند سخنرانی، اکتشافی، بارش مغزی و قصه گویی به دانش آموزان آموزش داده می شود. برای اجرای این درس، وسایل آموزشی مختلفی مانند کتاب درس، اسلاید، ماژیک، کارت، پروژکتور و تصاویر مربوط به نماز استفاده می شود. همچنین، از دانش آموزان در این درس انتظار می رود که درس قبل را خوب یاد بگیرند و اطلاعات کافی درباره شرکت در نماز جماعت و مسجد داشته باشند.

مشخصات کلی
عنوان کتاب:هدیه های آسمانی زمان: 45 دقیقه تعداد فراگیران:۲۴ تاریخ:
پایه تحصیلی:سوم ابتدایی عنوان درس: گفت و گو با خدا طراح: درس: ۹
هدف کلی
آشنایی دانش آموزان با آداب نماز
هدف جزئی
آشنایی دانش آموزان با آداب نماز و گفت و گو با خداوند.
آشنایی با ویژگی های پیامبر موقعه ی اذان
آشنایی با چگونگی خواندن نماز سه رکعتی و چهار رکعتی
هدف رفتاری
دانش آموزان پس از پایان تدریس معلم بتواند در کلاس های درس: 1- بتوانند توضیح دهند که چرا قبل از نماز باید خودمون را آراسته کنیم و با بدن پاک وتمیز نماز بخوانیم2- نحوه ی آمادگی پیامبر جهت خواندن نماز را توضیح دهند. 3- نحوه ی خواندن یک نماز چهار رکعتی را توضیح دهند.
روش تدریس
سخنرانی،اکتشافی،بارش مغزی،قصه گویی و ……
وسایل آموزش
– هدیه های آسمانی- اسلاید-ماژیک-کارت-پروژکتور و تصاویر مربوط به نماز
رفتار ورودی
ازدانش اموزان انتظار داریم برای شروع درس جدید :1- درس قبل را خوب یاد بگیرنند2-اطلاعات کافی جهت شرکت در نماز جماعت و مسجد را بدانند.3-ب تدریس معلم خوب گوش کنند.
کارهای مقدماتی
با چهره ای شاد وارد کلاس می شویم و با دانش آموزان سلام و احوال پرسی می کنیم و با ذکر نام و یاد خدا و نوشتن آن در گوشه ی سمت راست تابلو به بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان می پردازیم همچنین محیط کلاس را از نظر دما بررسی می کنیم. حضور و غیاب می کنیم اگر کسی غایب بود علت غیبت را جویا می شویم و تکالیف آنها را بررسی می کنیم…

5
ارزشیابی شخصی
از دانش اموزان انتظار داریم ب سوالات درس قبل پاسخ دهند.1-منظور از سن تکلیف چیست و دختران در چند سالگی به سن تکلیف می رسند.
2- بتوانند عبادت را تعریف کنند.
5
ایجاد انگیزه
با پخش کردن اذان و بگوییم بچه ها می خواهیم با هم به مسجد برویم ایجاد انگیزه می کنیم.
3
ارائه درس
وقتی صدای اذان بلند می شد رسول خدا از جا بر می خاست .مسواک می زد وبهترین لباس خود را می پوشید. طرح درس گفت و گو با خدا هدیه اسمانی سوم ابتدایی درس نهم می گفت وقتی که با خدا گفت وگو می کنیم باید پاک و آراسته باشیم.زیرا خداوند پاکیزگی را دوست داردو به ما فرمان داده پیش از نماز وضو بگیریم و نماز را با بدن و لباس پاک شروع کنیم.ما مسلمان هر روز پنج نوبت نماز می خوانیم و با خدای خود راز و نیاز می کنیم ما نماز صبح را دو رکعت می خوانیم ولی نماز های سه رکعتی و چهار رکعتی پس از خواندن تشهد در رکعت دوم ،بر می خیزیم و “تسبیحات اربعه را سه مرتبه می خوانیم”و آنگاه همانند رکعت اول و دوم به رکوع و سجده می رویم.در رکعت آخر نماز پس از دو سجده می نشینیم و تشهد و سلام را می خوانیم.
17
جمع بندی و نتیجه گیری
پیامبر هر وقت برای نماز آماده می شد بهترین لباسش را می پوشید و خودش را کاملا آراسته می کرد و به ما هم سفارش کرده است که با پاکی و پاکیزگی با خداوند راز و نیاز کنیم.
5
ارزشیابی پایانی
پیرامون درس از آنها سوالاتی میکنیم؟
1- مسلمانان روزی چند مرتبه نماز می خوانند ویک نماز را کاملا صحیح توضیح دهند؟
2- ویژگی های پیامبر را وقتی می خواستند به مسجد بروند را بیان کنند.
5
تعین تکلیف
تحقیق کنید غیر از موقعه ی نمازچه وقت هایی پیامبر به بهترین شیوه خودش را آراسته می کرد؟
5

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس گفت و گو با خدا هدیه اسمانی سوم ابتدایی درس نهم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس گفت و گو با خدا هدیه اسمانی سوم ابتدایی درس نهم
طرح درس گفت و گو با خدا هدیه اسمانی سوم ابتدایی درس نهم