طرح درس محله ما فارسی سوم ابتدایی درس اول

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس محله ما فارسی سوم ابتدایی درس اول که در 2 صفحه ورد قابل ویرایش تدارک دیده شده است. این طرح درس برای دانش آموزان پایه سوم دبستان طراحی شده است. هدف کلی این درس آشنایی دانش آموزان با وظایف خود در خصوص محله زندگی است و در عین حال، ایجاد درکی گسترده از ارزش های اجتماعی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی محله در دانش آموزان را به هدف دارد. اهداف جزئی این درس شامل تعریف محله، گسترش واژگان، شناخت وظایف محله ای و جمع بندی صحیح واژگان است. روش تدریس این درس شامل بحث گروهی و استفاده از ابزارهایی مانند فیلم آموزشی، تصاویر و کتاب درسی است.

نام درس: محله ما مدت جلسه:30: تعداد شاگردان::
پایه : سوم آموزگار:
مشخصات کلی
معرفی محله به عنوان یکی از نهاد های اجتماعی
هدف کلی

1- آشنایی دانش آموزان با وظایف خود در خصوص محله زندگی
2- ایجاد درک گستره از ارزش های اجتماعی،اقتصادی،اخلاقی و فرهنگی محله در دانش آموزان
3- طبقه بندی واژگان ذهنی دانش آموزان
4- 4- آشنایی با تکواژ های جمع
5- تقویت رفتارهای غیر کلامی و افزایش دقت بصری با اجرای حرکات گویا(پانتومیم)
اهداف جزئی
1- محله را تعریف کند.
2- بتواند واژگان را گسترش بدهد.
3- وظایف خود را درمحله بداند.
4- واژگان را به درستی جمع ببندد.
اهداف رفتاری

فیلم آموزشی- تصاویر- کتاب درسی
ابزار مورد نیاز

بحث گروهی
روش تدریس
برای انجام این روش بعد از ایجاد انگیزه درباره موضوع از طریق پخش فیلم و یا نمایش تصاویر زیبا از محله،دانش آموزان را گروه بندی می کنم. سپس موضوع محله را به عنوان یک نهاد اجتماعی مطرح می کنم.به دانش اموزان فرصت می دهم تا درگروه به بحث و اظهار نظر بپردازند ودانش خود را به هم گروهی انتقال بدهند.در این فاصله خود نیز به گروه ها سر می زنم و در بحث مشارکت می کنم.بعد از آن ها می خواهم نتیجه بحث خود را در گروه جمع بندی کنند سپس نتایج بحث گروه ها را در کلاس به تبادل نظر می گذارم و در آخر مطالب مورد نظر را از بحث دانش آموزان استخراج و تدریس خود را کامل می کنم. طرح درس محله ما فارسی سوم ابتدایی درس اول در آخر به دانش آموزان فرصت می دهم تا متن درس را به صورت فردی و صامت خوانی بخوانند بعد خود با رعایت صوت،لحن،آوا و تکیه گاه ها متن را برای دانش آموزان می خوانم و توجه آن ها را به نکات مهم خواندنی جلب می کنم بعد هر دانش آموز خود به سوال درک متن پاسخ می دهد.
تدریس:
1- نقاشی از محله خود
2- 5 ضرب المثل بنویسد
3- رونویسی از متن درس
تکلیف پایانی:

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس محله ما فارسی سوم ابتدایی درس اول”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس محله ما فارسی سوم ابتدایی درس اول
طرح درس محله ما فارسی سوم ابتدایی درس اول