طرح درس بازیافت مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سیزدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس بازیافت مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سیزدهم به دانش آموزان کمک می کند تا با مفهوم بازیافت زباله ها آشنا شوند. این طرح درس شامل 6 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد و در مدت 45 دقیقه ارائه می شود. هدف کلی این درس آشنایی دانش آموزان با بازیافت است و برای رسیدن به این هدف، اهداف رفتاری مشخصی نیز تعیین شده است. به عنوان مثال، دانش آموزان باید بتوانند زباله را تعریف کنند، نکات مربوط به دفع صحیح زباله را در محل زندگی خود توضیح دهند و زباله های قابل بازیافت را نام ببرند. همچنین، دانش آموزان باید مفهوم بازیافت را توضیح دهند و به طور عملی در محیط خانه و مدرسه برای کمک به بازیافت همکاری کنند. در این درس، از رسانه های آموزشی مختلفی نیز استفاده می شود تا بهترین نتیجه را در آموزش دانش آموزان حاصل کند.

نام کتاب درسی: مطالعات اجتماعی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 13 بازیافت
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با بازیافت آَشنا شوند.
اهداف رفتاری:
انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:
1-زباله را تعریف کنند. (دانش)
2- نکات مربوط به دفع صحیح زباله را در محل زندگی خود توضیح دهند. (درک فهم)
3- زباله های قابل بازیافت را نام ببرند(دانش)
4- مفهوم بازیافت را توضیح دهند. (درک فهم)
5- به طور عملی در محیط خانه و مدرسه برای کمک به بازیافت همکاری کنند (مهارتی)
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب اجتماعی – سیستم تابلوی هوشمند – کاربرگه – تصاویر و فیلم – انواع زباله های بازیافتی، مثل بطری های پلاستیکی، کاغذ های باطله، قوطی های فلزی یا روزنامه و ظروف یکبار مصرف و … سطل تفکیک بازیافت
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ و بحث گروهی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
معلم بهتر است از جلسه ی قبل فهرستی از زباله های یک روز در خانه ی خود را نوشته و با خود به کلاس بیاورند و به سوال 2 صفحه 40 که خانواده ها برای بیرون گذاشتن زباله ها به نکاتی را باید رعایت کنند پرس و جو کرده و پاسخ آن را آماده کنند. نمونه هایی هم از زباله های مختلف خشک فلزی و کاغذی را به کلاس آورند و از سطل های مخصوص برای جداسازی آن استفاده کنند معلم بر اساس دو فعالیتی که از دانش آموزان خواسته بود تا انجام دهند و سر کلاس بیاورند کار خود را آغاز می کنند. طرح درس بازیافت مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سیزدهم دانش آموزان مشاهدات جمع آوری شده خود را به کلاس ارائه می دهند.
از دانش آموزان می خواهد تا نتایج مشاهدات جمع آوری شده ی خود را در کلاس بخوانند سپس در نهایت به ارائه ی تعریفی از زباله می پردازد سپس معلم در خصوص سوال دوم یعنی رعایت نکات لازم برای بیرون گذاشتن زباله توسط خانواده سوالاتی را پرسیده و دانش آموزان به آنها پاسخ می دهند.
پاسخ ها می تواند: 1- از گذاشتن زباله جلوی درب منزل همسایه خودداری کنیم.
2- در ساعت مشخص زباله را در سطل مخصوص آن قرار دهیم.
3- زباله ها را در کیسه های سالم بریزیم.
4- تفکیک زباله های خشک و تر و ….
آنها با توجه به پرس و جویی که قبلا انجام داده اند نکات لازم را در رباطه با بیرون گذاشتن زباله مطرح می کنند.
سپس معلم از روی اسلایدهای آموزشی، یا کتاب درس صفحه 40 را بررسی مجدد می کند دانش آموزان با دقت تصاویر و متن درس را نگاه کرده و به آن گوش می دهند. آن ها به سوالات مربوطه پاسخ می دهند. معلم در این بخش باید موضوع بازیافت را آموزش دهد برای این کار مواد تمیز شده را که به کلاس آورده اند روی میز بچیند و به دانش آموزان بگوید که این زباله ها را نباید با سایر زباله ها مخلوط کنیم. چون این ها قابل بازیافت اند. طرح درس بازیافت مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سیزدهم یعنی اگر مواد را در کارخانه های مخصوص دوباره ذوب یا خمیز کنیم می توانیم از آن ها چیزهای جدید بسازیم و با جدا کردن این زباله ها از سایر زباله ها به بازیافت کمک کرده ایم آن ها با دقت به سخنان معلم گوش داده و وسایل بازیافتی را روی میز معلم قرار می دهند. اکنون دانش آموزان می توانند از فهرست مشاهدات خودشان از زباله های خانه خود دور موارد بازیافتی خط بکشند داشن آموزان روی لیست مشاهدات خود دور مواد بازیافتی خط می کشند معلم می تواند در صورت هماهنگی قبلی با شهرداری فیلمی را درباره بازیافت در کلاس پخش کند. سپس معلم می تواند به بررسی صفحه 41 بپردازد و از روی درس یکبار خوانده شود دانش آموزان با دقت به فیلم نگاه می کنند و در صورت داشتن سوال در زمان مناسب می پرسند. در پایان درس نکات مهم درس مثل (مفهوم زباله) (زباله های قابل بازیافت) اهمیت کار زحمتکشان شهرداری و چگونگی بازیافت را مرور کرده و دوباره در این رابطه با دانش آموزان صحبت کنند یا اسلاید های آموزشی مرتبط با هر کدام را در کلاس پخش کند. دانش آموزان با دقت گوش می دهند و با کمک معلم نکات مهم درس را مرور و جمع بندی می کنند.
ارزشیابی پایانی:
• بیان نکاتی مربوط به بیرون گذاشتن زباله
• بیان مفهوم بازیافت
• نام بردن از برخی مواد بازیافتی
• احترام به زحمتکشان شهرداری
• کمک به حفظ محیط زیست

35دقیقه

تعیین تکلیف

انجام فعالیت ها را به کار ببندیم ص 42 – ساخت قلک

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس بازیافت مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سیزدهم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس بازیافت مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سیزدهم
طرح درس بازیافت مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس سیزدهم