طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد شامل 4 صفحه ورد و قابل ویرایش است. این طرح درس برای پایه سوم دبستان طراحی شده است. هدف کلی این درس، آشنایی دانش آموزان با اندازه گیری مواد است. در سطح اول، دانش آموزان با تخمین، جرم و حجم نمونه هایی از اجسام جامد محیط اطراف خود را با مقیاس خود ساخته اندازه گیری می کنند. در سطح دوم، آنها با استفاده از مقیاس استاندارد نیز اندازه گیری می کنند. در سطح سوم، دانش آموزان با تخمین حجم نمونه هایی از مایعات محیط اطراف خود و اندازه گیری آنها با مقیاس خود ساخته و مقیاس استاندارد آشنا می شوند و گزارشی درباره اهمیت مقیاس استاندارد حجم ارائه می دهند.

بسم الله الرحمن الرحیم
1.مشخصات کلی
عنوان درس : علوم تجربی سوم دبستان
عنوان درس : اندازه گیری مواد ص :27 تا 34
مدت زمان تدریس :
45 دقیقه

روش تدریس ICT
نام دانشجو :

استاد راهنما :

2.هدف کلی
• آشنایی با اندازه گیری مواد
3.سطوح
• سطح 1 : با تخمین ، جرم و حجم نمونه هایی از اجسام جامد محیط اطراف خود را با مقیاس خود ساخته اندازه گیری کند .
• سطح 2 : با تخمین ، جرم و حجم نمونه هایی از اجسام جامد محیط اطراف خود را با مقیاس خود ساخته و مقیاس استاندارد اندازه گیری کند .
• سطح 3 : با تخمین حجم نمونه هایی از مایعات محیط اطراف خود و اندازه گیری آن ها با مقیاس خودساخته و مقیاس استاندارد و ارائه جدول مقایسه ای اهمیت مقیاس استاندارد حجم را گزارش کند .
3.اهداف جزئی
• پس از پایان این درس دانش آموزان می توانند ؛ ( دانش ، مهارت ، نگرش)
1- اندازه گیری را تعریف کنید
2- تفاوت اندازه ها را بفهمند
3- روش های اندازه گیری را بدانند
4- بدانند مواد چه تفاوتی با هم دارند
5.روش های تدریس
• انجام آزمایش
• بارش مغزی
• تسلط یابی
6.رسانه های آموزشی
• کتاب درسی پایه سوم ابتدایی ، وسایل آزمایشی ، رایانه متصل به اینترنت و ویدئو پروژکتور
7.مهارت های مورد نیاز
• تجربه کافی ، کار با رایانه و اینترنت و آشنایی با نرم افزار های آفیس
8.ارزشیابی ورودی
• سوال هایی از درس قبل از چند دانش آموز با توجه به شرایط کلاس پرسیده و از بچه ها سوال می کنیم که آیا در درس قبل مشکل دارند ؟ یا نه ؟ و در صورتی که خودم متوجه شدم یا دانش آموزان گفتند باید مشکل برطرف شود . 1-گاز چیست ؟ 2-چرا مواد به یک حالت باقی نمی مانند ؟ 3-تبخیر چیست ؟
9.انجام کار های مقدماتی
• پس از سلام و احوالپرسی و حضور و غیاب از طریق نرم افزار اکسل و نمایش در پروژکتور ، وضعیت جسمانی و روانی دانش آموزان توجه نموده غایبین جلسه قبل را پیگیری کرده و در صورت احساس یا مشاهده هرگونه مشکلی درصدد حل آن اقدام می کنیم .
10.آماده سازی و ایجاد انگیزه
• جهت ایجاد انگیزه تصاویری از انواع اندازه گیری و ترازو ها و متر از اینترنت دانلود کرده و در قالب پاورپوینت آماده می کنیم و روی پرده به نمایش در می آوریم . و از دانش آموزان سوال می کنیم که بچه ها چه چیزی در مورد موضوع جدید از اینترنت آورده اید ؟آیا مطلبی پیدا کرده اید یا نه ؟ بچه ها متن درس را مطالعه کرده اید ؟سرگروه ها به احترام یکدیگر خلاصه ای تز آنچه را منشی گروه نوشته استبا صدای بلند می خوانند و من ادامه می دهم . آری بچه ها چنان چه خودتان می دانستید و حالا هم در تخته می بینید موضوع درس جدید ما اندازه گیری مواد است پس لطفا توجه کنید .
11.نحوه ارائه درس
• ( با تاکید بر روش های فعال و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط معلم و دانش آموزان
• ابتدا رئوس مطالب را به صورت پاورپوینت از قبل آماده می کنیم و در کلاس هنگام تدریس ارائه داده و در حین تدریس در مورد مطلب مورد نظر توضیح می دهیم و تصاویر و مطالب کتاب را در اسلاید ها می آوریم و هر کجا لازم باشد از دانش آموزان سوال کرده و توضیح می دهیم و در آخر فیمی در ارتباط با موضوع درس پخش می کنیم تا تدریس جذاب تر شود . و بعد از فیلم وسایل و مواد مورد نیاز مرتبط با موضوع درس را در اختیار گروه ها قرار می دهیم تا آزمایش کنند طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد و مطالب را به صورت عملی و فعال یادبگیرند و حین آزمایش به گروه ها سر زده و رفع اشکال می کنیم و فعالیت های آن ها را رهبری می کنیم و به سوالات پاسخ می دهیم . پس از آن که منشی ها با همفکری سایر هم گروهی های خودشان گزارش کارشان را نوشتند سر گروه ها یکی یکی نتیجه ها را می خوانند و پس از پایان گزارش گروه ها آن ها را تشویق می کنیم .
12.جمع بندی و نتیجه گیری
• رئوس مطالب مهم را بر روی اسلایدی جداگانه آماده می کنیم و توضیح مختصری می دهیم . بچه ها به تصاویر و نوشته های درس دقت کنید که می خواهیم درس را با هم خلاصه کنیم .
1) موضوع درس مان چه بود ؟ اندازه گیری مواد
2) جرم چیست ؟ همه اجسام از ماده تشکیل شده اند مقدار ماده شکل دهنده هر جسم را جرم جسم می گویند .
3) جرم جسم را با چه چیزی اندازه می گیرند ؟ با ترازو
13.ارزشیابی پایانی
• از هر گروه یک نفر را بیرون می آوریم و از مطالب درس هر کدام یک سوال می پرسیم .
14.تعیین تکلیف
• هر نفر چند سوال از مطالب درس برای جلسه بعد آماده کنند .
• درس بعد را برای آمادگی بهتر مطالعه کنید .
• دانش آموزان که نمره فعالیت خارج از کلاس می خواهند می توانند از اینترنت راجع به درس بعد مطلب گردآوری کنند و به کلاس ارائه دهند.

موضوعات
دانش آموز اول دانش آموز دوم
سطوح
ضعیف
متوسط
خوب
خیلی خوب
ضعیف
متوسط
خوب
خیلی خوب
انجام فعالیت صفحه ی 28

انجام فعالیت ترازو بسازید 31

انجام جمع آوری ص 34

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد
طرح درس علوم سوم ابتدایی اندازه گیری مواد