طرح درس ایمنی در کوچه و خیابان مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بیست و سوم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس ایمنی در کوچه و خیابان مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بیست و سوم تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد هدف این طرح درس آشنایی دانش آموزان با مفاهیم ایمنی در خیابان، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، نکات ایمنی و در مواقع ضروری استفاده از پلیس برای کمک است. برای این منظور، در این درس از رسانه های آموزشی مختلفی مانند کتاب درسی، تخته، اسلاید های تابلوهای راهنمایی و رانندگی، فیلم یا انیمیشن از رعایت یا عدم رعایت قوانین عبور و مرور و دعوت از پلیس استفاده می شود.

در این درس، به دانش آموزان این امکان داده می شود که با شناخت مفاهیم ایمنی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، به خوبی در کوچه و خیابان حرکت کنند و در مواقع ضروری از پلیس کمک بگیرند. روش های یاددهی – یادگیری نیز با استفاده از سخنرانی، پرسش و پاسخ و نمایشی، به صورت ردیفی یا گروهی انجام می شود. با این آموزش ها، دانش آموزان می توانند با خیابان های شهر و…

نام کتاب درسی: مطالعات اجتماعی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 23 ایمنی در کوچه و خیابان
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با کوچه و خیابان آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:
1-با مفهوم ایمنی در خیابان آشنا شده و برخی مقررات عبور و مرور و نکات ایمنی مربوط به آن را بیان کنند.(دانش)
2- معنی و مفهوم برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی را بیان کنند (درک وفهم)
3- برخی تابلوهای پرگاربرد عبور و مرور را بشناسند (دانش)
4- در مواقع ضروری از پلیس کمک بگیرند. (دانش)
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب درسی – تخته- اسلاید هایی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی- فیلم یا انیمیشن از رعایت یاعدم رعایت قوانین عبور و مرور – دعوت از پلیس
روش های یاددهی – یادگیری
سخنرانی، پرسش و پاسخ – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
همکاران محترم دقت نمایند که تدریس این درس نیازمند بخش نظری و فعالیت های علمی می باشد و دانش آموزان باید تابلوهای رانندگی و نکات مقررات عبور و مرور را بشناسند و به صورت عملی عبور صحیح از خیابان را تمرین کنند.
معلم می تواند تدریس را با دعوت از یک پلیس به کلاس شروع کند و یا از خود مطالب و تصاویر درس و یا اسلاید هایی که آماده نموده است برای شروع تدریس و با طرح سوالاتی در خصوص عبور و مرور کار خود را آغاز نماید.
نیز می تواند با تماس با معاونت های آموزش راهنمایی و رانندگی نیری انتظامی از آنها فیلم – انیمیشن و … متناسب با سن بچه ها تقاضا و تهیه کند نیز می تواند کار خود را از دقت بچه ها و مشاهده نقاشی های ص 72 و 72 آغاز کند
معلم بعد از طرح پرسشی در خصوص عبور و مرور و شروع تدریس از بچه ها می خواهد تا با همفکری یکیدگر ص 70 را کامل کنند و پس مواردی را تصحیح کند موارد عبارتند از:
روی فایل های قطار بازی نکنیم.
سر به هوا راه نرویم.
پشت ماشین یا وسایل در حال حرکت آویزان نشویم.
دست ها و یا سر خود را از پنجره اتومبیل خارج نکنیم.
و شماره های 1-10-2-3-9-4-6-8-5 و 11-7 می باشند معلم بعد از اینکه عبارت را می خوانده پاسخ را بررسی می کند بهتر است با سوال اینکه چرا … ذهن بچه ها را به فکر کردن وادار کند و پاسخ آنها را دریافت نمایند.
بچه ها با دقت به معلم پاسخ می دهند معلم در خصوص پیامدهای عدم رعایت قوانین عبور و مرور با بچه ها صحبت می کند بهتر است نکات زیر نیز در کلاس حتما کار شود بچه ها با دقت گوش داده و سوالاتشان را از معلم می پرسند.
بعد از بیان نکات مربوط به پیامدهای عدم رعایت قوانین عبور و مرور آنچه در پیوست این درس آمده است بهتر است طرح درس ایمنی در کوچه و خیابان مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بیست و سوم معلم به آموزش تابلوهای راهنمایی روی پرده و با اسلاید یا کارت ها ی تصاویر و … بپردازند و بیان اینکه علائم بازدارنده در داخل دایره و علائم هشدار دهنده در مثلث می آیند توضیح دهد و به آنها را ارزیابی کند.
بچه ها با دقت گوش داده و به سوالات پاسخ می دهند.
نیز از روی درس خوانده و به سوالات پاسخ دهند. همکارات محترم دقت کنند این درس نه تنها جنبه ی نظری و عملی داشته نیز ممکن است در جلسات بیشتری تدریس شود.
سپس معلم به جمع بندی و مرور از مطالب گفته شده پرداخته و اگر فیلم یا انیمیشن مناسبی تهی کرده است به بچه ها نشان می دهد آشنایی بچه ها با شماره 110 نیز اهداف درس می باشد.
ارزشیابی:
• بیان مقررات عبور و مرور کوچه و خیابان
• بیان مفاهیم برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی
• بکار بستن نکات ایمنی هنگام رفت و آمد در خیابان
• دانستن نقش و اهمیت پلیس در زندگی

35دقیقه

تعیین تکلیف

تحقیق در خصوص همیار پلیس
تمرین عبور و صحیح از خیابان با خانواده
انجام کار برگ 19 و20

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس ایمنی در کوچه و خیابان مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بیست و سوم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس ایمنی در کوچه و خیابان مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس بیست و سوم