طرح درس کاخ نمرود هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس چهارم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس کاخ نمرود هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس چهارم این طرح درس که از 5 صفحه ورد تشکیل شده است، به صورت قابل ویرایش می‌باشد و در مقطع سوم ابتدایی تدریس می‌شود. هدف کلی این درس این است که دانش‌آموزان با حضرت ابراهیم (ع) آشنا شوند. برای دست‌یابی به این هدف، اهداف رفتاری متعددی در نظر گرفته شده است. از دانش‌آموزان انتظار می‌رود در پایان درس، با حضرت ابراهیم (ع) به عنوان یکی از پیامبران بزرگ الهی، احساس علاقه نسبت به ایشان و اعمال و رفتار ایشان داشته باشند و ادای احترام به ایشان را درک کنند. همچنین، آشنایی با پیام قرآنی نیز از مهمترین اهداف این درس می‌باشد. برای انجام این درس از روش‌های متنوعی مانند پرسش و پاسخ، بحث گروهی و سخنرانی استفاده می‌شود و کلاس به صورت ردیفی و گروهی چینش داده می‌شود.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 4 در کاخ نمرود
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با حضرت ابراهیم (ع) آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آشنایی با حضرت ابراهیم (ع) به عنوان یکی از پیامبران بزرگ الهی
2- احساس علاقه نسبت به حضرت ابراهیم (ع) و اعمال و رفتار ایشان
3- ادای احترام به حضرت ابراهیم (ع) به عنوان پیامبر بزرگ الهی
4- آشنایی با پیام قرآنی.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی سوم ابتدایی – تابلو – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ –بحث گروهی – سخنرانی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-می توانیم با پخش صوت آیات سوره ی بقره، آیه ی 258 و معنی آن درس را شروع کنیم.
2- همه ی داستان را با هماهنگی گروهی از بچه های کلاس به صورت نمایشی در ابتدای درس اجرا کنیم و ماکت وسایل مورد نیاز داستان نیز ساخته شود؛ و در جریان درس از آن ها استفاده شود. مانند (بت چوبی و سفالی و …(
3- هنگام ورود به کلاس در ابتدای درس، زمان سلام کردن به بچه ها با ادبیات متفاوت تری در سلام کردن آغاز کنیم که پیام قرآنی درس نیز در آن استفاده شده باشد؛ مثال سلام، سلام به روی ماه همه ی شما سلام بر انسان های صالح خدا، سلام بر پیامبران، سلام بر موسی، سلام بر ابراهیم، بر محمد مصطفی 4- قسمتی از فیلم یا کارتون حضرت ابراهیم(ع) که مطابق با این قسمت از درس را برای بچه ها پخش کنیم.
5- یکی دیگر از شروع های خوب برای این درس، استفاده از تصویر مربوط به فعالیت «ببین و بگو» است. طرح درس کاخ نمرود هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس چهارم تصویر مربوط به کتاب قران پایه ی سوم است تصویر مربوط به عموی حضرت ابراهیم (ع) آزر، هنگام درست کردن و تراشیدن بود که حضرت ابراهیم(ع)در مقابل او ایستاده است.
6- استفاده از کارت هایی که در آن تصاویر معجزات پیامبران بر روی آن ترسیم شده و با نشان دادن هر کدام از تصاویر میتوانیم از برداشت و احیاناً اگر داستان آن را میدانند پرسیم و بحث و گفت و گو کنیم؛ تصاویری مانند: آتشی که گلستان می شود، تبدیل شدن عصا به اژدها، قرآن، کشتی نوح و حیوانات داخل آن، شکافته شدن رود نیل با عصای حضرت موسی.
7- استفاده از تصویر کعبه و پرسیدن این موضوع که چه مواردی در این تصویر، شما را به یاد حضرت ابراهیم می اندازد:
الف: چشمه زمزم ب: مقام ابراهیم(ع) ج: مقام اسماعیل(ع)
د: سعی صفا و مروه و: بازسازی و تعمیر خانه ی کعبه توسط حضرت ابراهیم(ع)و حضرت اسماعیل(ع) ه: عید قربان
ارزشیابی:
در پایان انتظار داریم که دانش آموزان داستان های دیگری از حضرت ابراهیم(ع) تعریف کنند ویژگی های متنوعی از شخصیت حضرت ابراهیم(ع) را با عالاقه و احترام بیان کنند. همچنین پیام قرآنی را صحیح بخوانند و مفهوم آن را با زبان ساده توضیح دهند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

بچه ها به کمک پدر و مادرشان بگردند و ببینند که سوره ی چهاردهم قرآن به چه نامی است و چه ارتباطی به درس دارد. میتوانیم در کنار این فعالیت از بچه ها بخواهیم که قسمتی از آیات سوره ی چهاردهم را در کنار خانواده بخوانند و به معنی آن هم دقت کنند؛ و در جلسه بعدی گزارشی از کار انجام شده در منزل را به کلاس ارائه کنند

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس کاخ نمرود هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس چهارم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس کاخ نمرود هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس چهارم
طرح درس کاخ نمرود هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس چهارم