طرح درس موسی قرآن پایه سوم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس موسی قرآن پایه سوم ابتدایی شامل 6 صفحه ورد قابل ویرایش است. این طرح درس برای دانش آموزان پایه سوم دبستان طراحی شده است و در کلاس تدریس می شود. تعداد فراگیران در این کلاس 18 نفر است و روش تدریس این درس فعال است. موضوع اصلی این درس آموزش قرآن کریم می باشد و به تدریس داستان پیامبری موسی (ع) می پردازد. هدف های رفتاری این درس شامل لذت بردن دانش آموزان از شنیدن داستان حضرت موسی (ع) و آشنا شدن آنها با گوش های زندگی این حضرت می باشد. همچنین، دانش آموزان باید بتوانند ایات 13 تا 28 سوره طه را برای اعضای گروه خود بخوانند و از همکاری با گروه لذت ببرند. از دیگر هدف های رفتاری این درس می توان به آشنایی دانش آموزان با مفهوم آیات 13 تا 28 و توانایی صحیح خواندن آنها اشاره کرد. همچنین، در این درس دانش آموزان با معجزات حضرت موسی (ع) آشنا می شوند و …

موضوع: آموزش قرآن کریم
مقطع ابتدائی: پایه سوم
محل تدریس: کلاس
تعداد فراگیران 18 نفر
روش تدریس: فعال
درس : موسی (ع)

هدف کلی: تدریس، داستان پیامبری موسی(ع)
هدف های رفتاری
1-دانش آموز از شنیدن داستان حضرت موسی لذت ببرد و با گوش های زندگی آن حضرت آشنا شود(عاطفی)
2-بتوانند ایات 13 تا 28 سوره طه را برای اعضای گروه بخوانند و از همکاری با گروه لذت ببرند(عاطفی)

3-دانش آموز بداند مفهوم آیات 13 تا 28 در چه موردی است و بتواند تا حد ممکن صحیح آیات را بخواند (روانی–حرکتی)
4-دانش آموز در قالب داستان با معجزات حضرت موسی (ع) اشنا شده و با ایاتی که در آن از معجزات ایشان سخن گفته آشنا شود.
رفتاری ورودی: حضور و غیاب و دیدن تکالیف
معلم با رویی خوش و مثل همیشه سرحال و پرانرژی وارد کلاس می شود (در حالی باید وارد کلاس شود که تمام افکار ناراحت کننده و مشکلات خود راپشت درب کلاس گذاشته و با هدف متعالی و قربتا الی ﷲ وارد این مکان مقدس(یعنی کلاس درس) شده و حتی الامکان با وضو وارد کلاس شود، تا وجودش را نورانی کرده و دانش آموزان از نور وجود او و صفای باطن او روشنی بگیرند و تدریس او در دل آن ها اثر کند.
بعد از این گونه وارد کلاس شدن معلم با دانش آموزان با گرمی سلام و احوالپرسی می کند و حضور و غیاب می کند و اگر کسی جلسه پیش غیبت داشته علت را جویا می شود و با مهربانی و محبت تا به دانش آموزان محبت خود را ابراز کند و نشان بدهد که برای او آمدن و نیامدن آنها چقدر اهمیت دارد و باعث نگرانی او می شود تا دانش آموزان هم نسبت به معلم خود محبت بیشتری پیدا کنند هم دلگرم شده و به کلاس قرآن علاقه و انس بیشتری پیدا کنند. طرح درس موسی قرآن پایه سوم ابتدایی چرا که آموختن عشق به کودکان مهمترین درس است که معلم به دانش آموزان خود می آموزد و اگر این امر اتفاق بیفتد و اگر دانش اموز این عشق را از معلم دریافت کند آموختن تمام درس های دیگر برایش سهل و گوارا می شود.

دیدن تکالیف:
بعد معلم از دانش آموزان می خواهد تکالیف گذشته خود را روی میز بگذارند و معلم با دقت و محبت تمام تکالیف آن ها را می بیند و به تمیز و مرتب نگه داشتن کتاب و دفتر آنها نیز اهمیت می دهد و دانش اموزان را تشویق می کند تا برای انجام تکالیف بعدی انگیزه داشته باشند.
ارزشیابی تشخیصی:
معلم به دانش آموزان می گوید: بچه های عزیزم کی میدونه پیام قرآنی جلسه پیش چی بود، برای ما بخونه؟
یکی از دانش آموزان می گوید: وﷲ لا یحب الظالمین
آفرین هزار افرین مرحبا حالا کی میدونه معنی اون چی بود؟
یکی از دانش آموزان: یعنی خداوند ستمگران را دوست ندارد.
حالا همه باهم یک بار بخونید هماره با معنی،هزار هزار افرین بر شما گل های من
بعد معلم به گروه بندی کلاس می پردازد
گروه بندی کلاس: بعد معلم گروه بندی قبلی را تغییر می دهد و از دانش آموزان می خواهد که هر کدام مکعب های رنگی را از جعبه مخصوص گروه بندی بردارند و مکعب های همرنگ نشانه همگروهی دانشآموزان است و باید کنار هم بنشیند و تشکیل گروه دهند و کلاس به 6 گروه 3 نفره تقسیم می شود.
ایجاد انگیزه: معلم برای ایجاد انگیزه از قبل(عصایی) تهیه کرده آن را می پوشاند و بدون اینکه به دانش
آموزان نشان داده باشد به کلاس می آورد و بعد از انجام مراحل قبلی (دیدن تکالیف و حضور و غیاب و غیره) برای شروع تدریس می گوید.
ارائه تدریس:
بچه های عزیزم امروز میخوام به قصه ی زیبای قرآنی براتون تعریف کنم آماده اید همه میگن بله، معلم: ولی صداتون انگار اینو نمیگه بچه های قرآنی باید همیشه سرحال و پرانرژی باشن.
کی خسته است؟ بچه ها می گن دشمن
آفرین به شما که همیشه سرحال و پرانرژی هستید حالا آماده اید همگی میگن! بله
خوب بچه های گلم امروز یک وسیله ای رو آوردم که میخوام زرنگترین ها رو با اون بشناسم و توی قصه هم کمکمون کنه.
حالا شما باید حدس بزنید اون چیه، البته قبلش راهنمایتون میکنم. هریک از دانش آموزان حدس خود را بیان می کند،تا بالاخره یکی از دانش آموزان حدس درست می زند و می گوید (عصا)، آفرین به شما دختر باهوش و زرنگم بله بچه های گلم عصا.

معلم عصا رابه بچه ها نشان می دهد و مقداری در مورد کاربرد های آن با هم بحث و گفتگو می کنند و بعد معلم می گوید داستان ما به عصا مربوط می شود.
یکی بود و یکی نبود، غیر از خدای مهربون هیچکس نبود. داستان ما درباره زندگی حضرت موسی (ع) است بعد معلم داستان پیامبری حضرت موسی (ع) را که (در صفحه 80 کتاب قرآن سوم دبستان) آورده شده برای دانش آموزان بازگو می کند البته با زیر و بم کردن صدا در قسمت های مختلف داستان و باز کردن گوشه های طرح درس موسی قرآن پایه سوم ابتدایی از آن و استفاده از عصایی که با خود آورده در قسمت های مربوط به معجزه عصا در داستان وداستان را با شور و انرژی زیاد برای بچه ها تعریف می کند و در مورد ازدواج حضرت موسی با دختر شعیب این نکته را یادآور می شود که دختران شعیب دختران باحیا و باعفتی بودن و در قرآن از حیای انها یاد شده و در مورد عفاف و حجاب و حیا برای دانش آموزان سخن میگوید و به نکات کلیدی داستان اشاره می کند.

ارزشیابی تکوینی:
معلم در بین تدریس داستان سوالاتی را از نکات کلیدی داستان از دانش آموزان می پرسد تا میزان یادگیری را بسنجد.
از جمله:
1-بچه های گلم حضرت موسی به کجا هجرت کرد؟
2-با کدام پیامبر آشنا شد؟
3-معجزات حضرت موسی را نام ببرید؟
4-ماموریتی را که خداوند به حضرت موسی داد چه بود؟
در این قسمت گروهبندی از قبل انجام شده و معلم از گروه ها می خواهد آیات 13 تا 28 سوره طه را برای یکدیگر بخوانند و بعد از هر گروه معلم یکی را انتخاب کرده و می گوید یک ی یا چند سطر از این آیات را با صدای بلند بخواند و سایر دانش آموزان از روی کتاب خود خط ببرند و اگر اشکالی بود در قرائت معلم رفع می کند.
ارزشیابی پایانی:
1-معلم از دانش آموزان می خواهد آیات 13 تا 28 سوره طه را برای اعضای گروه بخوانند.
2-معجزات حضرت موسی را بیان کنند.
3-آیاتی را که معجزات حضرت موسی در آن آورده شده بخوانند.
تکلیف پایانی: در مورد آیه 20 و 22 سوره طه یک نقاشی بکشند و ایات درس را با خانواده تمرین کنند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس موسی قرآن پایه سوم ابتدایی”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس موسی قرآن پایه سوم ابتدایی
طرح درس موسی قرآن پایه سوم ابتدایی