طرح درس آینه ی سخن گو هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هجدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس آینه ی سخن گو هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هجدهم این طرح درس که از 7 صفحه ورد تشکیل شده است، در کتاب هدیه های آسمانی سوم ابتدایی قرار دارد. اهداف این درس شامل آشنایی با مفهوم نظم و ترتیب در کارهای شخصی، گرایش به نظم و ترتیب در امور شخصی، تلاش برای رعایت نظم و ترتیب در امور شخصی و آشنایی با پیام قرآنی است. در این درس از روش های یاددهی – یادگیری مانند پرسش و پاسخ، بحث گروهی و سخنرانی استفاده می شود. دانش آموزان با مطالب درس قبلی آشنا هستند و در ارزشیابی تشخیصی از آنها سوالات می پرسند.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 18 آینه ی سخن گو
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با مفهوم نظم و ترتیب آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آشنایی با مفهوم نظم و ترتیب در کارهای شخصی
2- گرایش به نظم و ترتیب در امور شخصی
3- تلاش برای رعایت نظم و ترتیب در امور شخصی
4- آشنایی با پیام قرآنی.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی سوم ابتدایی – تابلو – ماژیک
روش های یاددهی – یادگیری
پرسش و پاسخ – بحث گروهی – سخنرانی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-فیلم (شهر، محله، کلاس، کوچه، خیابان) که در ابتدای روز تمیز و مرتب است و به طور روز به مرور کثیف و نامرتب می شود. می تواند شروع خوبی برای آغاز گفت و گو باشد.
2- گفت و گو درباره ی تصاویر مربوط به یک اتاق مرتب و منظم و در مقابل تصاویر یک اتاق کثیف و نامرتب. اتاق و خانه ی شما به کدام تصویر نزدیک است؟
3- آوردن آینه به کلاس طرح سؤالاتی نظیر:
الف: کار آینه چیست؟
ب: او چه چیزهایی به ما نشان می دهد؟
ج: آینه، دوست ما است یا دشمن ما؟ چرا؟
د: وقتی آینه ظاهر شما را نشان می دهد؟ چه حسی پیدا می کنید ناراحت می شوید یا خوشحال؟
ه: تا به حال شده که از کار آینه ناراحت شده باشید؟ چرا؟
4- هر کدام از بچه هایی که داوطلب اند را به پای تخته بیاوریم و از آن ها بخواهیم خود را آینه معرفی کنند و خودشان را به دانش آموزان معرفی کنند؟ چه کاری انجام می دهند؟
5- اتاق و خانه ی خود را نقاشی کنید؟
6- تصویر فعالیت کتاب قسمت «ببین و بگو » را به دانش آموزان نشان دهیم و از آن بخواهیم تا بی نظمی های موجود در این تصویر را به ما نشان دهند.
7- پخش فیلم مربوط به « چرخه ی آب » در کتاب علوم و گفت وگو در این خصوص و نظمی که در طبیعت وجود دارد یا چرخش سیاره ها به گرد خورشید به وجود آمدن شب و روز به وجود آمدن فصل ها می تواند شروع خوبی برای این درس باشد.
8- آوردن یک تقویم به کلاس یا دانش آموزی را در نقش تقویم به کلاس دعوت کنیم و گفت و گویی را با این سؤالات آغاز کنیم:
الف . جناب تقویم کار شما چیه؟
ب . چرا شما به وجود آمدید؟
ج . شما چه چیزهایی را نشان می دهید؟
د . اگر شما نباشید چه انفاقی می افتد؟
ه . ببخشید شما خورشید خانم را می شناسید؟ چه نسبتی شما با خورشید دارید؟ 9- یک برگه و جدولی را طراحی کنیم و از بچه ها بخواهیم تا برنامه یک نصف روز خود را زمانی که به منزل می روند را برای ما بنویسند و به کلاس بیاورند. در ضمن در پایین برگه نظر اؤلیاء را در مورد تمیزی، پاکیزگی و نظم دانش آموز در منزل را خواسته باشیم که بنویسند. طرح درس آینه ی سخن گو هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هجدهم در پایان تدریس از تمام کسانی که پدر و مادر از نظم، تمیزی و پاکیزگی دانش آموز تعریف کرده اند تقدیر و تشکر کنیم.
10- گفته ی حضرت علی (ع) را نیز می توان در شروع تدریس به صورت داستان روی تخته کلاس نوشت «اُوصِیکُمَا بِتَقوَی اللهِ … وَ نظمِ اَمرِکُم ». بچه ها کدام کلمات برای شما آشنا هستند و معنی آن ها را می دانید. یکبار خودمان به صورت شمرده شمرده و با مکث می خوانیم و سپس از دانش اموزان سؤال می کنیم.
11- نشان دادن فیلمی از یک بازارچه که کاسبان محل در اوَّل روز، جلوی مغازه های خود را تمیز و آب و جارو می کنند.
12- نشان دادن فیلمی از برخی از حیوانات و پرندگان که جلوی الانه و خانه ی خود را تمیز می کنند و نظایر این فیلم ها می تواند شروع خوبی برای تدریس این درس باشد.
13- پخش تصاویر و فیلم از حضرت امام خمینی (ره) در بیمارستان که به نظافت شخصی و ظاهر خود اهمیت می داده و با نگاه به آینه ظاهر و محاسن خویش را مرتب می کرد. این تصویر و فیلم نیز می تواند آغازگر خوبی برای این درس باشد.
14- بچه ها آیا شما داستانی را به خاطر دارید که شخصیت داستان فردی کثیف و نامرتب بوده و آن را برای بچه های کلاس تعریف کنید.
15- نشان دادن تصویر یک «هدهد» می تواند ورودیه خوبی برای این موضوع باشد. ما هدهد را با اصطالح «هدهد شانه به سر» می شناسیم طرح درس آینه ی سخن گو هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هجدهم و دلیل و چرایی این موضوع می تواند زمینه ی گفت و گو را فراهم کند و حس تخیلات دانش آموزان را تحریک کنیم.
ارزشیابی:
در پایان انتظار داریم دانش آموزان مصادیق و نمونه هایی نظم و ترتیب را به خوبی تشخیص دهند و خود نیز تلاش کنند تا در رفتار و اعمال خویش آن را رعایت کنند. پیام درس و گفته ی حضرت علی (ع)را درک کرده و برای آن، مثال و مصادیق فراوان آورده و از اهمیت آن می گویند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

انجام جدول فعالیت کتاب درسی «خانواده» و ارائه ی گزارشی از کارهاییکه در منزل و خانه نشانه ی نظم بوده است.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس آینه ی سخن گو هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هجدهم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس آینه ی سخن گو هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هجدهم
طرح درس آینه ی سخن گو هدیه های آسمانی سوم ابتدایی درس هجدهم