طرح درس مدرسه ی دوست داشتنی ما مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس هجدهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس مدرسه ی دوست داشتنی ما مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس هجدهم یک طرح درس 5 صفحه ای است که قابل ویرایش می باشد. این طرح درس برای پایه سوم دبستان تهیه شده است. نام کتاب درسی “مطالعات اجتماعی” است و موضوع این درس درس 18 “مدرسه ی دوست داشتنی ما” است. مدت جلسه این درس 45 دقیقه است و تهیه کننده طرح درس و نام مدرسه و تعداد دانش آموزان و تاریخ برگزاری درس نیز درج شده است.

هدف کلی از این درس، آشنایی دانش آموزان با اهمیت مدرسه است. اهداف رفتاری این درس شامل بیان برخی از کارکردهای مدرسه، آشنایی با محیط و فضاهای مختلف مدرسه، بیان نقش کارکنان و کار آن‌ها در مدرسه، بیان برخی از مسئولیت‌های خود در مدرسه و ترغیب به انجام وظایف خود در برابر مدرسه است. قبل از برگزاری درس، دانش آموزان با مطالب درس قبلی آشنا هستند و در ارزشیابی تشخیصی سوالاتی از درس قبلی پرسیده می‌شود.

نام کتاب درسی: مطالعات اجتماعی مقطع تحصیلی: سوم ابتدایی
موضوع: درس 18 مدرسه ی دوست داشتنی ما
تهیه کننده: مدت جلسه: 45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی:
از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با اهمیت مدرسه آشنا شوند.
اهداف رفتاری:
انتظار می رود دانش آموزان بتوانند:
1-برخی از کارکردهای مدرسه را بیان کنند (دانش)
2- با محیط مدرسه آشنا بوده و فضاهای مختلف مدرسه را بشناسند (دانش)
3- نقش کارکنان و کار آن ها را در مدرسه بیان کنند (درک فهم)
4- برخی از مسئولیت های خود را در مدرسه بیان نمایند (درک فهم)
5- نسبت به انجام وظایف خود در برابر مدرسه خود ترغیب شوند (عاطفی)
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب درس قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب اجتماعی ، کاربرگه – تصاویر- از فضاهای مختلف مدرسه بازدید داخلی در فضای مدرسه
روش های یاددهی – یادگیری
سخنرانی، پرسش و پاسخ – بحث گروهی – نمایشی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور و غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیص درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
معلم در شروع تدریس، می تواند تصاویر و اسلایدهایی از کتاب درسی و یا مرتبط به دانش آموزان نشان دهد یا تصاویر کتاب درسی کار خود را آغاز نماید و سپس از دانش آموزان بخواهد تا جاهای خالی نوشنته های زیر تصاویر را با پاسخ مناسب کامل کنند. (ترتیب دادن نمایشگاه خواندن قرآن – نمایش- مسابقه – و ورزش و …)
معلم می تواند بجای استفاده از تصاویر داده شده تصاویری مانند همان تصاویر ولی از مدرسه خود دانش آموزان تهیه نماید و به آنان نشان دهد.
دانش آموزان تصاویر و اسلایدها و تصاویر کتاب درسی را با دقت نگاه می کنند و با توجه به گفتگوهای داخل کلاس در رابطه با تصاویر جاهای خالی را با پاسخ های مناسب پر می کنند.
در بخش بعدی معلم می تواند با هماهنگی های قبلی انجام شده دانش آموزان را به بازدید برای بررسی دقیق تر فضاها و بخش های مختلف مدرسه ببرد و آن ها را از نزدیک با کارکنان مدرسه و وظایف آن ها آشنا شوند. طرح درس مدرسه ی دوست داشتنی ما مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس هجدهم در صورتی که به جهت محدودیت مکان امکان رفتن همه برای دیدن فضاها یا مصاحبه با قلب کارکنان امکان پذیر نبود. معلم می تواند هر گروه را جهت مصاحبه با یکی از کارکنان بفرستد در نهایت نتیجه ی مصاحبه ی هر گروه توسط نمایندگان گروه ها در کلاس خوانده شود اگر دانش آموزان گفتند ما مدرسه را می شناسیم حتما تذکر داده شود که مشاهده امروز یک مشاهده ی دقیق و سازمان یافته همراه با مصاحبه با کارکنان خواهد بود دانش آموزان می توانند با مدیریت مدرسه و معاونان بهداشت و … صحبت کنند و از تمام فضاهای مدرسه مثل نماز خانه و اتاق اجتماعات و … دیدن کنند.
دانش آموزان با رعایت نظم و سکوت داشتن برگه ای و قلمی جهت نوشتن برخی مصاحبه ها یا مشاهدات به همراه معلم خود یا به صورت گروهی بنابر صلاحدید معلم از فضاهای مختلف مدرسه دیدن کرده و با وظایف و مسئولیت های کارکنان مدرسه بیشتر آشنا شوند. سپس بعد از برگشت به کلاس از دانش آموزان بخواهید تا درباره ی مسئولیت های خودشان در مدرسه صحبت کنند آن ها درباره مسئولیت خودشام و وظایفشان در قبال مدرسه گفت و گو می کنند
برای جمع بندی درس از دانش آموزان بخواهید بررسی کنید ص 59 و سوالات مربوط به مشاهده و مصاحبه انجام شده را پاسخ دهند و درباره ی آن صحبت کنند.
انجام بررسی کنید ص 59 توسط دانش آموزان
سپس معلم از دانش آموزان می خواهد تا کتاب درسی را باز کرده و به تصاویر و نوشته های صفحات 58 و 59 دقت کنند و درباره ی آن ها با دانش آموزان صحبت می کنند.
دانش آموزان با دقت به تصاویر و نوشته ها در خصوص آنچه می بینند صحبت می کنند و با وظایف خود در مدرسه بیشتر آشنا می شوند.
محورهای ارزشیابی:
• بیان شفاهی کارکرد های مدرسه
• شناخت فضاهای مدرسه
• مصاحبه با کارکنان مدرسه و آشنایی با وظایف آن ها در مدرسه
• بیان وظایف و مسئولیت های خودشان در مدرسه

35دقیقه

تعیین تکلیف

انجام به کار ببندیم شماره 1 (رسم نقاشی از مدرسه دلخواه شما)

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس مدرسه ی دوست داشتنی ما مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس هجدهم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس مدرسه ی دوست داشتنی ما مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس هجدهم
طرح درس مدرسه ی دوست داشتنی ما مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی درس هجدهم