طرح درس یار مهربان فارسی سوم ابتدایی درس دهم

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس یار مهربان فارسی سوم ابتدایی درس دهم این طرح درس شامل 2 صفحه ورد قابل ویرایش است و برای پایه سوم دبستان مناسب است. هدف اصلی این درس آشنایی دانش آموزان با جان بخشی به اشیا است. این درس همچنین به تقویت مهارت سخن گفتن و تفکر در فعالیت صندلی صمیمیت کمک می‌کند و دامنه واژگان دانش آموزان را با وند افزایی (وند صفت ساز -مند) گسترش می‌دهد. در این درس، نقش کلیدی فعل در معنای جمله نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. اهداف جزئی این درس شامل بکاربردن مهارت‌های سخن گفتن در هنگام صحبت کردن، ساخت صفت‌ها با وند صفت ساز -مند، بیان اهمیت کتاب در زندگی و تشخیص آرایه جان بخشی به اشیا در جمله می‌باشد.

نام درس: یار مهربان مدت جلسه:30: تعداد شاگردان:: پایه سوم کتاب فارسی
مشخصات کلی
ایجاد حس ارتباط صمیمانه میان دانش آموز و کتاب
هدف کلی

1- آشنایی دانش آموزان با جان بخشی به اشیا
2- تقویت مهارت سخن گفتن و تفکر در فعالیت صندلی صمیمیت
3- توسعه دامنه ی واژگان دانش آموزان با وند افزایی(وند صفت ساز(( – مند))
4- توجه به نقش کلیدی فعل در معنای جمله
اهداف جزئی
1- بتواند مهارت هایی را که تا کنون آموخته است در هنگام سخن گفتن به کار ببرد.
2- بتواند صفت هایی با وند صفت ساز”-مند” بسازد.
3- بتواند اهمیت کتاب را در زندگی بیان کند.
4- بتواند آرایه جان بخشی به اشیا را در جمله تشخیص دهد.
اهداف رفتاری

کتاب درس – برگه ای از سوال های ویژه درس-
ابزار مورد نیاز
قضاوت عملکرد

روش تدریس
از دانش اموزان می خواهم کتاب خوانداری و نوشتاری را روی میز بگذارند. 2- از آن ها می خواهم شکل و نمای ظاهری کتاب ها را به دقت بررسی کنند. 3- برگه هایی که از قبل آماده کرده بودم را میان بچه ها توزیع می کنم و از آن ها می خواهم به صورت انفرادی به سوالات پاسخ بدهند و معیار ها و خواسته های خود را در جهت انجام این تکلیف، به وضوح وشفاف بیان کنند. طرح درس یار مهربان فارسی سوم ابتدایی درس دهم سپس به دانش آموزان فرصت می دهم پاسخ های خود را برای همدیگر بخوانند در اینجا صحت کلام دانش آموزان به محک گذاشته می شود.به فرض اگر دانش آموزی از کتاب خود درست مواظبت نکرده باشد بدون این که رفتارش از طرف من مورد سرزنش قرار بگیرد ،رفتارش از طرف گروه هم سال نقد می شود و به این نتیجه می رسد مثل بقیه اعضای گروه چقدر مهم بوده ودر صدد رفع مشکل برخواهد آمد. 5- برگه ها را جمع می کنم و با نگاه اجمالی به پاسخ ها،مطلب را جمع بندی می کنم ،و مفاهیم مورد نظر خود را تدریس می نمایم. در پایان متن درس توسط خود و دانش آموزان خوانده می شود،و بر مطالب تاکید می شود. در آخر فعالیت درست و نادرست و درک مطلب انجام می شود.
تدریس:
نوشتن 5 صفت با مند. 2- خواندن یک کتاب داستان و یافتن آرایه ی جان بخشی 3- خواندن کتاب داساتن و توضیح آن به صورت خلاصه در کلاس 4- نقاشی با موضوع کتاب
تکلیف پایانی:

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس یار مهربان فارسی سوم ابتدایی درس دهم”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس یار مهربان فارسی سوم ابتدایی درس دهم
طرح درس یار مهربان فارسی سوم ابتدایی درس دهم