طرح درس یاد اوری تنوین قرآن پایه سوم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس یاد اوری تنوین قرآن پایه سوم ابتدایی1691103656602 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس یاد اوری تنوین قرآن پایه سوم ابتدایی تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد در این طرح درس، دانش آموزان با انواع تنوین ها آشنا می شوند و تمرین می کنند تا صحیح تر و روان تر بتوانند آیات قرآن را با تنوین بخوانند. هدف این درس، آموزش خواندن صحیح قرآن است که با تمرین و تمرکز بر روی تنوین ها، به دانش آموزان کمک می کند تا به یک خواننده قرآن ماهر تبدیل شوند.

در این درس، روش های آموزشی متنوعی بکار می روند که به دانش آموزان کمک می کند تا برای یادگیری بهتر و بهترین نحوه خواندن با تنوین ها، آماده شوند. این درس با استفاده از وسایل و تجهیزاتی مانند تصاویر و نمودارها، بازی های آموزشی و مهارت های تمرینی، برای دانش آموزان جذاب و جالب است. با این روش ها، دانش آموزان به راحتی تشخیص می دهند که کدام کلمه با کدام تنوین باید خوانده شود.

طرح درس قرآن پایه سوم ابتدایی
نام درس : یاد اوری تنوین
پایه اول دبستان
تعداد دانش آموزان : 20 نفر
زمان تدریس : 40 دقیقه

فهرست مطالب
هدف کلی : 3
هدف جزئی : 3
اهداف رفتاری 3
وسایل و تجهیزات : 3
روش تدریس : 3
چیدمان کلاس : 3
نحوه ورود به کلاس : 3
ارزشیابی آغازین 3
ایجاد انگیزه: 4
ارائه درس : 4
ارزشیابی تکوینی : 4
جمع بندی و خلاصه درس : 4
ارزشیابی پایانی : 4
تکلیف منزل: 4

هدف کلی : آموزش خواندن صحیح قرآن
هدف جزئی : تمرین کردن انواع تنوین و خواندن آیه  که دارای تنوین هستند .
اهداف رفتاری
پس از پایان درس از دانش اموزان انتظار می رود .
– کلمات و عبارات دارای تنوین دار خوب و روان بخوانند (مهارتی )
– با نگاه کردن به کتاب به صورت انفرادی آیات درس را به بخش بخوانند (مهارتی )
– معنای کلمات ساده پیاپی قرآنی فرا گیرند (نگرشی )
قرآن را پاکیزه نگه می دارند و بر آن احترام می گذارند . (عاطفی )
وسایل و تجهیزات : کتاب درسی لوحه
روش تدریس : تلفیقی
چیدمان کلاس : گروه های دو نفره
نحوه ورود به کلاس : سرحال و با خنده و پر انرژی وارد کلاس می شویم . با نام خدا شروع به صحبت می کنیم بعد از احوالپرسی حضور و غیاب می کنیم . تکالیف جلسه قبل را نگاه می کنیم .
ارزشیابی آغازین
ابتدا لوحه درس قبل را روی تابلو می چسبانیم و از دانش آموزان می خواهیم به صورت دسته جمعی آن را بخوانند و سپس چند تا از دانش آموزان ابتدا دسته جمعی و سپس تک تک آیات را بخش بخش می خوانند .
ایجاد انگیزه: بچه ها یادتونه که تو سرزمین علامتها سه تا برادر بودن    َ  ِ  ُ که با بقیه برادر ها شبیه بودند و گاهی وقت ها باهم اشتباه گرفته می شوند طرح درس یاد اوری تنوین قرآن پایه سوم ابتدایی بنابراین تصمیم گرفتند یک کاری انجام دهند تا با بقیه حروف اشتباه گرفته نشوند . تا تونستن یکی مثل خودشون رو بشناسند.  تا 2 تا بشن مثل ( َ    مثل    ً )     ( ِ    مثل  ِِ    )   ( ُ    مثل      ٌ ) که اسمشو تنوین گذاشتند.
ارائه درس : ابتدا لوحه حروف الفبا تنوین دار به تابلو می چسبانیم و با اشاره به هر حرف از دانش آموزان می خواهیم با صدای بلند بخوانند. سپس از روی کتاب به طور انفرادی بخوانند . سپس لوحه لغات را به تابلو می چسبانیم و با اشاره به هرکدام دانش آموزان آن را بخش بخش با صدای بلند می خوانند.
و بعد به صورت انفرادی و شمره و آرام از روی کتاب می خوانند .
ارزشیابی تکوینی : زمانی که بچه ها لغات و حروف تنوین دار را میخوانند عملکرد آنها را ارزیابی می کنیم  .
جمع بندی و خلاصه درس : دانش آموزی که بهتر از بقیه لغات را می خواندیک بار با صدای بلند لغات تنوین دار را می خواند و اگر در لغتی اشکال داشتند آن را دوباره روی تابلوی بزرگ می نویسیم و تکرار می کنند تا یاد بگیرند.
ارزشیابی پایانی : خود دانش آموران به صورت انفرادی لغات را می خوانند تا ببنیم خوب یاد گرفته اند یا نیاز به تمرین دارند !
تکلیف منزل: آیات درس جدید را برای خانواده هایشان بخوانند یک آیه از قرآن را به طور دلخواه بنویسند و و تنوین های آن را مشخص کرده و به کلاس بیاورند

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس یاد اوری تنوین قرآن پایه سوم ابتدایی”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس یاد اوری تنوین قرآن پایه سوم ابتدایی
طرح درس یاد اوری تنوین قرآن پایه سوم ابتدایی