طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 11690962043976 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1 به منظور آشنایی دانش آموزان با محل زندگی جانوران تدوین شده است. این طرح درس شامل 4 صفحه ورد قابل ویرایش است و برای پایه سوم دبستان مناسب است. هدف کلی این درس آشنایی دانش آموزان با محل زندگی جانوران است. اهداف جزیی این درس شامل شناخت محل زندگی ماهی، قورباغه و دیگر جانورانی است که در آب زندگی می کنند. همچنین، این درس به دانش آموزان آموزش می دهد که به حفاظت و مراقبت از جانوران علاقه مند شوند و به شناخت جانوران علاقه مند شوند. این درس با استفاده از الگوها و روش های تدریسی مختلف از جمله ساختن گرایی، سخنرانی، پرسش و پاسخ و مشارکتی ارائه می شود. مواد آموزشی این درس شامل کتاب، ماژیک، تخته، نقاشی ماهی و کارتهای حاوی اسامی جانوران آبزی و خشکی است. برای ایجاد انگیزه در این درس، نقاشی ماهی رسم شده در زنگ هنر استفاده می شود.

موضوع طرح درس هرکدام جای خود1 درس: علوم پایه: سوم صفحه: 89
هدف کلی: آشنایی دانش آموزان با محل زندگی جانوران
اهداف جزیی: دانش آموز باید محل زندگی ماهی را بشناسند.
دانش آموز باید محل زندگی قورباغه را بشناسند.
دانش آموز باید بداند چه جانوران در آب زندگی می کنند.
دانش آموز به حفاظت و مراقبت از جانوران علاقه مند شود.
دانش آموز باید به شناخت جانوران علاقه مند شود.
دانش آموزان بصورت گروهی در زنگ هنر یک روزنامه دیواری در رابطه با جانورانی که در آب زندگی می کنند را درست کنند.
رفتار ورودی: سلام و احوالپرسی، حضور و غیاب، بررسی وضعیت جسمی و روحی
الگو و روش های تدریس: ساختن گرایی، سخنرانی، پرسش و پاسخ، مشارکتی
مواد آموزشی: کتاب، ماژیک، تخته، نقاشی ماهی، کارتهای حاوی اسامی جانوران آبزی وخشکی زی
ایجاد انگیزه: نقاشی ماهی رسم شده در زنگ هنر
ارزشیابی آغازین: آیا همه ی گیاهان گلدار هستند؟
گیاهان مخروط دار به چه گیاهانی گفته می شود؟
برای گیاهان مخروط دار چند نمونه بنویسید؟
ارزشیابی تشخیصی: آیا ما می توانیم در آب زندگی کنیم.
معلم با لبخند وارد کلاس شده و با شعر سلام و احوالپرسی می کند بعد به حضور و غیاب می پردازند و بصورت چشمی وضعیت روحی و جسمی دانش آموزان را بررسی می کند. معلم بعد از انجام این کارها به سراغ ارزشیابی آغازین می رود و سوالاتی را از درس قبل می پرسد: آیا همه ی میان گلدار هستند؟
گیاهان مخروط دار چه نوع گیاهانی هستند؟
برای گیاهان مخروط دار چند مثال بیان کنید؟
معلم بعد از انجام ارزشیابی آغازین به سراغ ارزشیابی تشخیصی می رود تا متوجه شود پیش نیاز دانش آموزان برای شروع درس جدید چقدر است: آیا ما می توانیم در آب زندگی کنیم.
معلم از ارزشیابی تشخیصی به بچه ها می گوید یادتان است در زنگ هنر به شما گفتم یک ماهی بکشید.
معلم: حالا نقاشی های خود را دربیاورد و به آن نگاه کنید و درباره ی ماهی و محل زندگیش را هم گروهی های خود صحبت کنید و اینکه چرا ماهی را در آب کشیدید. بعد از چند دقیقه از شما می خواهم به پای تابلو آمده و نتیجه بحث خود را بیان کنید، معلم بعد از چند دقیقه از گروه ها می خواهد به پای تابلو آمده و آنچه را که متوجه شدند بیان کنند. طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1 معلم: بچه ها از هر گروهی یک نفر بیاید و نتیجه بحث گروه خود را بخواند.
بعد از اینکه بچه ها همه نتایج گروهی خود را خواندند معلم اطلاعات بچه ها را کامل می کند. معلم: بچه ها همانطور که شما گفتند گاهی در آب زندگی می کند و در خشکی نمی تواند زندگی بکند، هر جانوری برای زندگی کردن و زنده ماندن به جوان خاصی نیاز دارد و در بیرون از آنجا می میرد. حالا شما بگوئید قورباغه در کجا زندگی می کند؟
آیا گاو می تواند در آب زندگی بکند؟
بچه ها نهنگ کجا زندگی می کند؟ و سوالات دیگری از این قبیل می پرسد معلم بعد از اینکه توضیحات لازم را دادند از دانش آموزان می خواهد تا کتابهای خود را باز کرده و به صفحه89نگاه کنند. طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1 معلم: بچه ها کتابهای خود را باز کنید و به صفحه 89نگاه کنید و بعد از چند دقیقه یکی یکی بگوئید چه چیزی در این صفحه می بینید. بعد از اینکه چند نفر از دانش آموزان صفحه موردنظر را توضیح دادند اگر چیزی نگفته ماند معلم باید آن را بیان کند. بعد از اینکه صفحه موردنظر بطور کامل تدریس شد معلم از چند نفر دانش آموزان می خواهد تا هر چه را یاد گرفتند بیان کنند و این نکته را متذکر شوند که ما نباید به جانوران آسیب برسانیم. معلم بعد از جمع بندی با سراغ ارزشیابی پایانی می رود برای ارزشیابی پایانی معلم دو ستون پای تابلو می کشد و کارتهایی که حاوی جانوران آبزی و خشکی زی را به بچه ها می دهد و از آنها می خواهد تا هر جانور را در ستون مربوطه بگذارد. معلم برای تکلیف به بچه ها می گوید که یک روزنامه دیواری درست کنند.
جمع بندی: توسط دانش آموزان انجام می شود.
ارزشیابی پایانی: بصورت مسابقه، معلم دو ستون پایه تابلو می کشد و بالای یکی از ستونها آبزی و بالای دیگری خشکی می نویسد و از دو دانش آموز می خواهد تا هرکدام یک ستون را کامل کنند.
تعیین تکلیف: درست کردن یک روزنامه دیواری
یادداشت کردن اسامی جانوران محل زندگی‌شان که در آب زندگی می کنند.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1”

مجموعه طرح درس سوم ابتدایی، منبعی جامع برای یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح سوم ابتدایی است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل تمامی حوزه‌های آموزشی این سطح را پوشش می‌دهد. دروس متنوعی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه گنجانده شده‌اند. دانش‌آموزان با استفاده از این مجموعه، فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این بخش، لیست طرح درس های پایه سوم دبستان به صورت جداگانه قرار داده شده است. با کلیک بر روی هر طرح درس، شما می توانید آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی، به شما کمک می کنند تا به طور منظم و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه سوم دست یابید. با استفاده از این طرح ها، شما می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی

طرح درس فارسی سوم ابتدایی

طرح درس قرآن سوم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی سوم ابتدایی

طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1
طرح درس علوم سوم ابتدایی درس هرکدام جای خود 1