طرح درس آمار و احتمال ریاضی چهارم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس آمار و احتمال ریاضی چهارم ابتدایی1691156400508 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس آمار و احتمال ریاضی چهارم ابتدایی تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد برای دانش آموزان پایه چهارم دبستان، معلم با محوریت مفهوم احتمال و پدیده های تصادفی، در مورد کاربردهای آمار در زندگی روزمره صحبت می کند. از وسایلی که برای انجام این درس نیاز است می توان به کتاب درسی، سکه، تاس، مهره های رنگی، کیسه و پروژکتور اشاره کرد. در طول جلسه، معلم با روش تدریس مشارکتی، به دانش آموزان کمک می کند تا با پدیده های احتمالی در زندگی واقعی آشنا شده و بتوانند آن را به کار گیرند. با ایجاد انگیزه در دانش آموزان، معلم از سوالاتی مانند “احتمال پشت آمدن سکه در یک بار پرتاب چقدر است؟” استفاده می کند تا دانش آموزان را به یادگیری و فعالیت در کلاس ترغیب کند.

مشخصات
نام معلم :
نار درس: ریاضی موضوع درس: آمار و احتمال کلاس : چهارم
مدت جلسه: 45 دقیقه مقطع: ابتدایی روش تدریس: مشارکتی محل تدریس:کلاس
اهداف کلی:

1-آشنایی با مفهوم احتمال و پدیده های تصادفی
2-آشنایی با مفهوم آمار و کاربرد آن در زندگی روزمره
اهداف جزئی:

1-دانش آموز با پدیده های احتمالی در زندگی واقعی آشنا شده و بتواند آن را به کار گیرد.
وسایل مورد نیاز:
1.کتاب درسی 2.سکه 3.تاس 4.مهره های رنگی 5.کیسه 6.پروژکتور
روش ارائه مطالب
مشارکتی ( حل مسائل به صورت نیمه مجسم و مجرد )
زمان تقریبی

رفتار ورودی:

1-سلام و احوال پرسی از دانش آموزان 2- حضور و غیاب دانش آموزان
3- بررسی تکالیف جلسه قبل دانش آموزان 4- پرسیدن سوالاتی از درس قبل
6دقیقه
ایجاد انگیزه:

برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان معلم درباره احتمال وقوع پدیده های مختلفی که در زندگی روزمره مشاهده می کنیم صحبت میکند.احتمال پشت آمدن سکه در یک بار پرتاب چقدر است؟ و…
6دقیقه
اجرای تدریس:

با توجه به اینکه دانش آموزان در صفحات قبلی کتاب با مفهوم احتمال آشنا شده اند؛ از این رو ص 150 را که مربوط به کار در کلاس می باشد با کمک دانش آموزان حل می کنیم. از هر کدام از گروه ها میخواهیم تا با استفاده از یک سکه آزمایش خواسته شده را انجام دهند و پاسخ ها را در جدول درج کنند. طرح درس آمار و احتمال ریاضی چهارم ابتدایی طبیعتا پاسخ های هر گروه متفاوت خواهد بود. برای انجام سوال بعدی ابتدا با استفاده از مقوا و خودکار یا چیز های دیگر یک چرخنده می سازیم.و با توجه به سوال چرخنده را به قسمت های خواسته شده تقسیم کرده و رنگ آمیزی می کنیم. در تمرین دو ص 151 از دانش آموزان می خواهیم تا با استفاده از تاس صحت دو پاسخ داده شده را در گروه خود بررسی کنند. با توجه به اینکه هر کدام از گروه ها از قبل تعدادی مهره های رنگی در اختیار دارند در اینجا از آنان می خواهیم تا با قرار دادن آنها در یک کیسه به تمرین های ص 151جواب بدهند. ص 152 و 153 مربوط به مرور فصل می باشد هدف از این تمرین ها کنترل و رفع اشتباه است.
25 دقیقه
ارزشیابی تکوینی:

در حین انجام دادن فعالیت های مربوط به کتاب درسی می توان با ارائه ی فعالیت های مشابه از دانش آموزان خواست به آنان پاسخ دهند.این کار موجب تثبیت یادگیری شده و در صورت اشکال می توان به آن بازخورد داد تا دانش آموز در تمرین های دیگر دچار اشتباه نشود.همچنین این کار می تواند نوعی ارزشیابی دانش آموزان نیز به حساب آید.
5 دقیقه
ارزشیابی پایانی
برای ارزشیابی پایانی می توان از دانش آموزان خواست تا تمرین های مرور فصل را انجام دهند و همچنین برای آنها تکلیف خارج از کتاب تعیین کرد.ارزشیابی پایانی بدین صورت هم می تواند باشد که در آخر جلسه با ارائه سوال به هر کدام از
گروه ها یادگیری آنان را مورد ارزشیابی قرار داد.
5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس آمار و احتمال ریاضی چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس آمار و احتمال ریاضی چهارم ابتدایی
طرح درس آمار و احتمال ریاضی چهارم ابتدایی