طرح درس اولین بانوی مسلمان هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس اولین بانوی مسلمان هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی1691281022455 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس اولین بانوی مسلمان هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس با هدف آشنایی دانش آموزان با حضرت خدیجه (س) و الگوگیری از زندگی و رفتار ایشان برای دانش آموزان طراحی شده است. در پایان این درس از دانش آموزان انتظار می رود که با حضرت خدیجه (س) آشنا شده، احساس علاقه نسبت به ایشان داشته باشند و تلاش کنند از زندگی و رفتار ایشان الگو بگیرند.

برای اینکه درس به خوبی پوشش داده شود، از رسانه های آموزشی مثل کتاب هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی، فیلم و تصاویر آموزشی استفاده شده است. همچنین در ابتدای درس، با ارزشیابی تشخیصی از دانش آموزان سوالاتی از درس قبل پرسیده شده است تا مطمئن شویم که دانش آموزان با مطالب سال قبل آشنا هستند.

نام کتاب درسی: هدیه های آسمانی مقطع تحصیلی: چهارم ابتدایی
موضوع درس: درس 14 اولین بانوی مسلمان
تهیه کننده: مدت جلسه:45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی : از دانش آموزان انتظار میرود در پایان درس با حضرت خدیجه (س) آشنا شوند .
اهداف رفتاری: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آشنایی با حضرت خدیجه (س) به عنوان یکی از زنان مومن.
2- احساس علاقه نسبت به حضرت خدیجه (س) و اعمال و رفتار ایشان.
3- تلاش برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار حضرت خدیجه (س)
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی – فیلم و تصاویر آموزشی
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های بحث گروهی، سخنرانی- پرسش و پاسخ
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
1-تهیه تصاویر و فیلم از (غار حرا، کوه نور، خانه ی کعبه، شعب ابی طالب )، ارتباط این تصویر با درس چیست ؟
2- نمایش داستان این درس از زبان کوه نور توسط یکی از بچه ها.
دانش آموزان میتوانند با در دست گرفتن تصاویر مربوط به «کوه نور» «غار حرا» از زبان آنها مطالب تمرین شده را بیان کنند.
3- یک هفته قبل از تدریس ، از دانش آموزان بخواهیم تا درمورد حضرت خدیجه (س) تحقیق کرده و با آگاهی و اطلاعات کافی به کلاس بیایند و از بچه ها بخواهیم با توجه به تحقیقی که کردید سه ویژگی این بانو را بنویسید.
4- با پخش قسمتی از فیلم کارتونی «محمد فرستاده ی خداوند» (زمانی که پیامبرخدا به غارحرا می رود و شبی که به پیامبری انتخاب شده و سپس به منزل برگشت) طرح درس اولین بانوی مسلمان هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی و (زمانی که مسلمانان توسط قریش درشعب ابی طالب محاصر بودند و سختی های زیادی کشیدند و در این زمان عمو وهمسر گرامی پیامبر فوت میکنند.
5- نوشتن عبارت «عام الحزن» یا «سال اندوه» بر روی تخته کلاس و گفتوگو در این باره البته میگذاریم تا خود بچه ها مطالب خود را بیان کنند و ما هم فقط نقش هدایت کننده را خواهیم داشت. بدون آنکه پاسخ کامل را به دانش آموزان بدهیم فیلم مربوط به حضرت محمد (ص) هنگام محاصره در شعب ابی طالب را نشان می دهیم تا خود دانش آموزان به این مفهوم دست پیدا کنند.
6- نوشتن عباراتی چون «عام الحزن- سال اندوه» و «عام الفیل –سال فیل» سال اندوه یا سال فیل شما را یاد چه چیزی می اندازد؟ اگر شما بخواهید برای امسال یک نام انتخاب کنید. چه نامی پیشنهاد می کنید؟ چرا؟ چه کسی نام «سال اندوه» را انتخاب کرده است؟ چرا؟ نکته: نام گذاری این سال از جانب پیامبر (ص) به سال اندوه، نشان دهندهی اهمیت و جایگاه ویژه دو شخصیت حضرت خدیجه (س) و عموی ایشان ابوطالب (ع) است. در میان گفت وگوی هایی که با دانش آموزان خواهیم داشت تلاش میکنیم تا احساس پیامبر را با اتفاقات قابل درکی که بچه ها تجربه کرده اند نزدیک کنیم .
ارزشیابی : در پایان تدریس انتظار داریم دانش آموزان:
• حضرت خدیجه (س) را به عنوان همسر پیامبر(ص)، اولین زن مومن و مادر شایسته، فاطمه (س) و درباره ی همراهی ایشان با پیامبر (ص) به طور کامل توضیح دهند.
• ضمن ابراز علاقه و ادای احترام نسبت به حضرت خدیجه (س)، همواره برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق و رفتار ایشان تلاش کنند .

35دقیقه

تعیین تکلیف

چند مورد از کارهایی که برای الگو گرفتن از زندگی و اخلاق حضرت خدیجه (س) میکنند را بنویسید .

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس اولین بانوی مسلمان هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس اولین بانوی مسلمان هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی
طرح درس اولین بانوی مسلمان هدیه های آسمانی پایه چهارم ابتدایی