طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی1691355565124 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی این طرح درس شامل 6 صفحه ورد قابل ویرایش است و برای یک جلسه کلاسی با مدت زمان 35 دقیقه طراحی شده است. در این جلسه 15 نفر از دانش آموزان به صورت مشارکتی درس خواهند گرفت. در طول جلسه، از فعالیت هایی مانند پرسش و پاسخ، بحث گروهی و بارش فکری بهره می‌گیریم و از امکانات و رسانه هایی مانند تابلو، کتاب، ماژیک و فایل صوتی استفاده خواهیم کرد. قبل از شروع درس، 5 دقیقه به سلام و احوال پرسی، حضور و غیاب و علل غیبت دانش آموزانی که در جلسه قبل غایب بودند، اختصاص داده خواهیم و در ادامه با ارزشیابی تشخیصی، دانش آموزان آیاتی را که از سوره حضرت یوسف حفظ کرده اند، بررسی و درباره لطف خداوند به حضرت یوسف(ع) صحبت خواهند کرد.

عنوان : سوره ی اعلی مقطع : پایه چهارم دبستان محل تدریس : کلاس درس زمان پیش بینی شده : 35 دقیقه
تعدادفراگیران:15نفر نوع تدریس:مشارکتی

فهرست مطالب
هدف نویسی : 3
اهداف کلی : 3
هدف جزیی : 3
اهداف رفتاری : 3
وسایل مورد نیاز : 3
رفتار ورودی : 3
الف ) برقراری ارتباط : 3
ب ) ارزیابی ورودی _ پرسش آغازین : 3
ایجاد انگیزه : 4
گام اول : 4
گام دوم : 5
گام سوم : 5
قواعد درس : 5
گام چهارم : 5
ارائه ی تکالیف : 6
ارزیابی پایانی : 6

هدف نویسی :
اهداف کلی : آموزش قرآن چهارم دبستان
هدف جزیی : جلسه ی دوم سوره ی اعلی
اهداف رفتاری :
1) تقویت علاقه ی دانش آموزان به قرآن کریم ویادگیری آن(عاطفی)
2) آیات سوره ی اعلی را به طور روان بخوانند .(مهارت)
3)معنای کلمات ساده ی پیام قرآنیرافرامیگیردو میتوانند مفهوم آن را به زبان کودکانه توضیح دهند یا برخی از مصادیق آن را بیان کنند .(شناختی –مهارتی)
4) قاعده ی درس را یاد بگیرند و نمونه ومثال ها را حل کنند.(دانش-مهارت)
وسایل مورد نیاز :
کتاب درسی – ضبط صوت – نوار کاست- تخته – گچ – نور – برق-دانش آموزان –
رفتار ورودی :
الف ) برقراری ارتباط :
سلام بچه های خوب ،حالتون خوبه ؟ خدارا شکر.
ب ) ارزیابی ورودی _ پرسش آغازین :
بچه ها جون قبل از خواندن قرآن چه جوری باید به خدا پناه ببریم ؟
دانش آموزان :

با اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
د ) دیدن تکالیف :اموزگارازبچه هامیخواهدتاتکالیفشان راروی میزبگذارندکه ببیند.
ه ) حضور و غیاب : بچه هاغایب دارید؟
ایجاد انگیزه :
بچه ها همان گونه که میدانیدقرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان است که خدا توسط پیامبر بزرگ اسلام و برای ما انسانها نازل فرموده تا روشنگر راه ما وهدایتگر ما در زندگی روز مره باشد .
حالا چطوری قرآن میتونه روشنگر راه ما باشه ؟ مگه چراغ داره ؟
ما میتونیم هر روز چند آیه از قرآن رو بخونیم و خوب به معنای آن فکرکنیم .و بعد مهمتر از همه اینکه به چیزایی که قرآن دستورشو داده عمل کنیم . بچه ها خیلی مهمه که قرآنو هرروز تو خونتون ، تومساجد ، یا هرجای دیگه بخونیم ، چون وقتی داریم قرآن میخونیم خداباما حرف میزند ، طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی پس باید به حرفهای خدا گوش بدیم و عمل کنیم ، مثلا : دروغ نگیم ، تهمت نزنیم ، غیبت نکنیم و …….
بچه های گل تا الان چه سوره هایی رویادگرفتید و چندتاحفظ کردید ؟
اینهایی رو که یاد گرفتید سعی میکنید که تو خونه بخونید ؟
بسیار خوب عزیزای من ، جلسه ی قبل سوره ی اعلی را با هم شروع به خواندن کردیم ، امروز میخواییم با یکدیگر ادامه ی اون رو هم یاد بگیریم و با خدا بیشتر حرف بزنیم.
گام اول :
روخوانی آیات درس : ابتدا به صورت گروهی و مشارکتی و سپس شنیدن و همخوانی آیات با نوار و خط بردن آیات با نشانگر و نهایتا تلاوت انفرادی هریک از دانش آموزان کلاس جهت تسلط .

گام دوم :
پیام قرآنی : آموزگار با پرسش از دانش آموزان ابتدا اهمیت پیام قرآنی را برای آنها توضیح میدهد و با یادآوری پیام قرآنیهای قبلی آنها را برای توجه به پیام درس آماده میکند و سپس متن پیام قرآنی توسط چند دانش آموز قویتر خوانده میشود و دیگر دانش آموزان به صورت دسته جمعی تکرار میکنند طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی و در نهایت یک دانش آموز ترجمه پیام را میخواند .لغات داده شده را نیز روخوانی و ترجمه میکنند .لغاتی را که ترجمه نشده اند از دانش آموز میخواهیم تا با استفاده از ترجمه ی آیات درس و پیام قرآنی معنی این لغات را پیداکنند .
در مورد تصاویر و پیامها آموزگار به شیوه ی پرسش و پاسخ و مشارکت دانش آموزان سعی میکند تا آنها را با مفهوم پیام به صورت ملموستر آشنا سازد و بیان مصادیق کاربردی آیه، مفهوم آن را برای بچه ها توضیح دهند .
گام سوم :
قواعد درس :
آموزگار لوحه ی قواعد را پای تابلو میچسباندو در مورد قاعده ی درس توضیحاتی میدهد که «ی » زیر الف کوچک ( ی ) {الف مقصوره یا الف پای کوتاه } خوانده نمیشود.مثل : کبری ، مصطفی ، و در کلمات قرآنی با علامت «ی » تو خالی نمایش داده شده است .مانند : فهدی
که از این به بعد «ی » زیر الف تو پر نوشته میشود ( ی ) اما آن را نمیخوانیم . مثل : الی ،انثی و …
سپس تعدادی کلمه حاوی با « ی » خوانا و نا خوانا به دانش آموزان میدهند به عنوان تمرین و از آنها میخواهند تا به پای تابلو آمده و کلمات دارای الف پای کوتاه رادورش خط بکشند مثال : علی -الی –ولی- طوسی- مرتضی.
گام چهارم :
بخش کار در کلاس توسط بچه ها به روش یادگیری مشارکتی و گروهی انجام میشودو معلم پاسخ را از یک گروه میپرسد و اگر نادرست بود گروه دیگر جواب میدهد.
آموزگار زمانی را تعیین کرده و میخواهد دانش آموزان معنای کلمات و عبارات قرآنی را از روی ترجه ی آیات درس و لغات داده شده بنویسند .
ارائه ی تکالیف :
در مورد پیام قرآنی درس نقاشی تهیه کرده ودر مقوا بکشند و به کلاس آورند یا داستانی تعریف کنند .
ارزیابی پایانی :
از دانش آموزان انتضار میرود که در پایان این جلسه :
1) بتوانند دو سطر از آیات درس را در مدت 40ثانیه بدون کمک دیگران از روی کتاب بخوانند
2) پیام قرآنی کتاب را بخوانندمفهوم آن را به زبان کودکانه توضیح دهند .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی
طرح درس سوره اعلی قرآن چهارم ابتدایی