طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی1691281022505 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی تشکیل شده از 2 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس با هدف آشنایی دانش‌آموزان پایه چهارم دبستان با حضرت خدیجه سلام الله علیها، همسر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مادر حضرت زهرا سلام الله علیها طراحی شده است. در این طرح درس، به دانش‌آموزان چگونگی همراهی حضرت خدیجه با پیامبر اسلام در لحظات سخت و خدمات ایشان به اسلام آموزش داده می‌شود. هدف اصلی این طرح درس، تقویت علاقه و محبت نسبت به حضرت خدیجه و آشنایی بیشتر با زندگی و اخلاق و رفتار ایشان است.

برای اینکه دانش‌آموزان بتوانند بهتر با حضرت خدیجه آشنا شوند، در این طرح درس از روش تلفیقی (کنفرانسی و سقراطی، پرسش و پاسخ) استفاده شده است. همچنین، با استفاده از کتاب هدیه های آسمانی و کتاب کار، دانش‌آموزان با دیدن تصاویر و مطالعه‌ی متن، با زندگی و اخلاق حضرت خدیجه آشنا می‌شوند.

شناسنامه طرح درس
مجری:                                                               پایه : چهارم                                    صفحه :           محل اجرا:                             کتاب: هدیه های آسمانی                                      زمان: 50
تاریخ اجرا:                              موضوع: همسر فدارکار   درس                              شماره طرح درس:
اهداف:1- آشنایی با حضرت خدیجه سلام الله علیها، همسر شایسته­ی پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و مادر حضرت زهرا سلام الله علیها 2- تقویت علاقه و محبت نسبت به حضرت خدیجه سلام الله علیها 3- تلاش برای آشنایی بیشتر با زندگی و اخلاق و رفتار حضرت خدیجه سلام الله علیها. انتظارات: دانش آموز، در فرایند آموزش این درس 1- حضرت خدیجه سلام الله علیها را به عنوان همسر شایسته پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله و سلم می شناسد. 2- حضرت خدیجه سلام الله علیها را به عنوان اولین زن مسلمان می شناسد 3- درباره ی همراهی حضرت خدیجه سلام الله علیها با پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در لحظات سخت، مواردی را ذکر می کند. 4- حضرت خدیجه سلام الله علیها را به عنوان مادر شایسته ی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می شناسد. 5- درباره حضرت خدیجه سلام الله علیها و خدمات ایشان به اسلام، با دوستانش گفت و گو می کند، 6- در باره ی حضرت خدیجه سلام الله علیها و خدمات ایشان به اسلام، مطالعه و تحقیق می کند. طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی 7- پرسش های مناسبی از متن درس طرح می کند و به آنها پاسخ می دهد.
وسایل آموزشی: کتاب هدیه های آسمان، کتاب کار، تابلو و ملزومات لازم.
روش تدریس : تلفیقی (کنفرانسی و سقراطی، پرسش و پاسخ)
زمان
نحوه شروع: سلام و احوالپرسی، بررسی حالات روحی، جسمانی و حضور و غیاب فراگیران و مشاهده تکالیف یا فعالیتهایی که دانش آموزان انجام داده اند
5
ارزشیابی تشخیصی: بچه های عزیز آیا در مورد حضرت خدیجه سلام الله علیها مطالبی دارید که بیان کنید؟ فعالیتهای فراگیران
5
ایجاد انگیزه: اولین بانوی مسلمان چه کسی بود؟ فعالیتهای فراگیران
مادر شایسته حضرت زهرا سلام الله علیها چه ویژگیهایی داشت؟ فعالیتهای فراگیران
5
نحوه ارائه درس همراه ارزشیابی مستمر، تکوینی، مرحله ای (ارزشیابی فرایند جریان تدریس):
بچه های عزیز درس امروز ما بسیار جالب است ما می خواهیم این درس را به شما به صورت کنفرانس ارائه دهید. طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی برای آمادگی لازم درس را مرور نمائید تا مفاهیم و مطالب خوبی یاد بگیرید و بتوانید آن را بهتر برای کلاس خود کنفرانس دهید. بعد از 5 دقیقه معلم از شاگردانی که آمادگی نشان می دهند جلو کلاس بیایند و آن چه از درس فهمید ولو یک جمله ناقص برای هم کلاسهای خود بیان کند. این روش پیش مقدمه ای می شود برای ابراز وجود و توان صحبت در آینده در میان جمع. بعد از چند نفر که به این طریق کنفرانس دادند معلم چند سوال به صورت سقراطی از تمامی کلاس خطاب به جمع و خواستن از یک نفر مشخص بیان دارد بعد درس توسط معلم یا دانش آموزی خوانده شود.
20
جمع بندی و نتیجه گیری: بچه های عزیز شما از این درس فهمیدید که حضرت خدیجه سلام الله علیها چگونه زنی بود؟
فعالیتهای فراگیران
5
ارزشیابی تراکمی، مجموعی، پایانی: بچه های خوب حضرت خدیجه سلام الله علیها چه فداکاری هایی برای پیامبر اسلام صلوات الله علیها نمود؟ فعالیتهای فراگیران
5
تعیین تکلیف: بچه های عزیز به کتاب کار نگاه کنید زیرا جلسه بعد فعالیتهای کتاب کار درس 19 را باید انجام دهید. آنها را در جلسه آینده با کمک هم کلاسهایتان کامل تر خواهید نمود؟ فعالیت

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی
طرح درس همسر فدارکار هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی