طرح درس روزی برای تمام بچه ها هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس روزی برای تمام بچه ها هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی1691281022481 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزی برای تمام بچه ها هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی تشکیل شده از 3 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد برای دانش آموزان پایه چهارم دبستان طراحی شده است. با معرفی وضعیت های مختلفی که کودکان جهان در اثر ظلم و بی عدالتی به آنها مبتلا هستند، این درس به دانش آموزان کمک می کند تا با برخی از ظلم هایی که در جهان وجود دارد، آشنا شوند. هدف اصلی این درس، آشنایی دانش آموزان با بی عدالتی ها، ویژگی های انسان بعد از ظهور امام زمان (عج)، نمونه هایی از بی عدالتی و جهان پر از عدالت با ظهور امام زمان (عج) است.

در روش تدریس این درس از روش های پرسش پاسخ، بارش مغزی و اکتشافی استفاده می شود و وسایل آموزشی مورد استفاده شامل کتاب درسی، تخته، گچ و ماژیک می باشد. با انتظار داشتن از دانش آموزان برای شروع درس جدید آمادگی لازم، محیط کلاس و وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان بررسی می شود.

مشخصات کلی
عنوان کتاب: هدیه های آسمانی عنوان درس: روزی برای تمام بچه ها تاریخ: مدت: 45 دقیقه تعداد فراگیران:15 درس: 12 طراح:
پایه تحصیلی: چهارم دبستان
هدف کلی
آشنایی دانش آموزان با وضعیت های متفاوت که کودکان جهان در اثر ظلم و بی عدالتی به آن مبتلا هستند آشنا می شوند.
هدف جزئی
آشنایی با برخی ظلم های که در جهان وجود دارد
آشنایی با برخی از ویژگی یهای انسان بعد از ظهور امام زمان (عج)
آشنایی با نمونه هایی از بی عدالتی ها
آشنایی با جهان پر از عدالت با ظهور امام زمان (عج)
هدف رفتاری
دانش آموزان پس از پایان تدریس معلم بتوانند در کلاس درس: 1- برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش کنند. 2- اشتیاق به ظهور و دیدار امام زمان (عج) داشته باشند 3- به تلاش برای آشنایی بیشتر با عوامل زمینه ی ظهور امام زمان (عج) 4- از ظلم در حق دیگران دوری کنند و …..
روش تدریس
پرسش پاسخ- بارش مغزی- اکتشافی و ……
وسایل آموزش
کتاب درسی- تخته- گچ- ماژیک- و …..
رفتار ورودی
از دانش آموزان انتظار داریم برای شروع درس جدید: درس قبل را خوب یاد گرفته باشند- اطلاعات در مورد جنگ و فقر داشته باشند- و ……
کارهای مقدماتی
با چهره ای شاد وارد کلاس می شویم و با دانش آموزان سلام و احوال پرسی می کنیم و با ذکر نام و یاد خدا و نوشتن آن در گوشه ی سمت راست تابلو به بررسی وضعیت جسمی و روانی دانش آموزان می پردازیم همچنین محیط کلاس را از نظر دما بررسی می کنیم. حضور و غیاب می کنیم اگر کسی غایب بود علت غیبت را جویا می شویم و تکالیف آنها را بررسی می کنیم…
5
ارزشیابی شخصی
از دانش آموزان انتظار داریم به سوالات درس قبل پاسخ دهند:
1- ویژگی های یک دوست خوب را نام ببرند؟
2- پیامبر اکرم در مورد دوست خوب چه فرموده اند؟
5
ایجاد انگیزه
از دانش آموزان می خواهیم که دنیای آرزوهایشان را نقاشی کنند.
10
ارائه درس
وقتی دنیای آرزوهایشان را نقاشی کردن سوال می کنیم که دنیای آرزوهایشان چه ویژگی های خوبی دارد؟ بعد از جواب دادن برخی اخبار مربوط به جنگ یا فقر- گرسنگی را به آنها نشان می دهیم یا بازگو می کنیم- بعد سوال می کنیم که برای از بین بردن فقر و ظلم چه کارهایی باید انجام داد؟ طرح درس روزی برای تمام بچه ها هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی برای زیباتر شدن جهان چه آرزوهای دیگه ای دارید؟ بعد از جواب دادن به سوالات توضیح می دهیم که هر کس برای رسیدن به آرزوهایش باید نهایت تلاش و کوشش خود را بکند. بعد در مورد ظهور امام زمان توضیحاتی خواهیم داد- اینکه وقتی امام زمان (عج) ظهور کند دنیا پر از عدالت می شود و فقر و گرسنگی از بین می رود و حق هیچ کس ضایع نمی شود. بعد می گویم باید همیشه دعای سلامتی امام زمان را بخوانیم و از خدا بخواهیم که امام زمان زودتر ظهور کند تا فقر و گرسنگی و ظلم از بین برود و دنیا پر از عدل شود ……
15
جمع بندی و نتیجه گیری
در پایان از آنچه که گفته شد نکات مهم را به عنوان جمع بدی و تیجه گیری گوش زد می کنیم: ما باید برای اینکه آرزوهایمان به واقعیت تبدیل شه باید تلاش و کوشش کنیم به کسی ظلم نکنیم- همیشه برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنیم …..
5
ارزشیابی پایانی
پیرامون درس از آنها سوالاتی می پرسیم:
در چه روزی همه بچه ها شاد و خندان هستند؟
ما در دعای فرج از خدا چه چیزی را طلب می کنیم؟
3
تعین تکلیف
هر نفر یک جمله زیبا در مورد زیباتر شدن جهان بنویسید. بعد به بهترین جمله ها جایزه خواهم داد با دعای فرج درس را پایان می دهم…….
2

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس روزی برای تمام بچه ها هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس روزی برای تمام بچه ها هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی
طرح درس روزی برای تمام بچه ها هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی