طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری1691156400617 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا با مفاهیم و اهداف مرتبط با اعداد اعشاری آشنا شوند. این طرح درس شامل 6 صفحه ورد و قابل ویرایش است و به طور کامل در این درس بررسی شده است. از هدف کلی این طرح درس، آشنایی دانش‌آموزان با اعداد اعشاری است. برای این منظور، اهداف جزئی مرتبط با توانایی‌های ریاضی دانش‌آموزان تعیین شده است. به عنوان مثال، برای شکل‌های داده شده درس، دانش‌آموزان باید بتوانند اعداد اعشاری مربوطه را بنویسند و برای اعداد اعشاری داده شده، شکل ترسیم کنند.

اهداف عملکردی این طرح درس، مفهوم عدد اعشاری را به صورت دقیق بیان کردند. همچنین، دانش‌آموزان با یادگیری توانایی‌های مرتبط با عدد اعشاری، می‌توانند به صورت مهارتی به این مفهوم مسلط شوند. برای مثال، دانش‌آموزان باید بتوانند عدد اعشاری را برای شکل‌های داده و….

طرح درس موضوع :ریاضی پایه چهارم صفحه 104تا 107 موضوع : عدد اعشاری
هدف کلی

آشنایی با اعداد اعشاری

اهداف جزئی
اعداد اعشاری را یاد بگیرد .
برای شکل های داده شده اعداد اعشاری مربوطه را بنویسد .
برای اعداد اعشاری داده شده شکل ترسیم کند .

اهداف عملکردی

حیطه شناختی
مفهوم عدد اعشاری را بیان کند .

حیطه مهارتی

برای شکل های داده شده عدد اعشاری بنویسد .
برای اعداد اعشاری داده شده شکل بکشد .
عدد مخلوط را به اعشار و اعشار را تبدیل به مخلوط کند .
اعداد اعشاری را روی محور نشان دهند.

حیطه عاطفی
در گروه باعلاقه وبا مشارکت با هم گروهی هایش تعامل کند.

الگوی تدریس
روش تدریس
مشارکتی ،پرسش و پاسخ

ابزارو وسایل

خط کش ، متر ، پاکت شیر و نوشابه و …،چند شکل به صورت مرع و دایره و …

چیدمان کلاس
uشکل
فعالیت های مقدماتی

آمادگی
سلام و احوال پرسی ،حضور و غیاب ،بررسی تکلیف جلسه قبل

ارزشیابی آغازین
ورودی: دوستای گلم درس جلسه قبل که در مورد اعدا مخلوط بود رو یک مرور می کنیم.الان به هر گروه یک برگه میدهم همه گروه ها باهم این برگه هارو تکمیل کنید.اعداد مخلوط را به کسر وکسر را به اعداد مخلوط تبدیل کنید..

خب حالا تکالیفتان را سرگروه ها میبینند وسرگروه ها تکالیفشان را بیاورند تا من ببینم

تشخیصی :معلم از هر گروهی می خواهد مداد یا هر چیز دیگری را با خط کش اندازه گیری کنند و به صورت عدد مخلوط بنویسند.

انگیزه سازی
برای انگیزه سازی معلم به هر گروه برگه ای که در آن چند پاره خط کشیده شده می دهد و از هر گروهی می خواهد که آن ها را اندازه گیری کنند .

ارائه محتوا
معلم از هر گروهی می خواهد که نتیجه اندازه گیری شان را برای همه در کلاس بیان کنند . معلم از هر گروهی یک نفر را انتخاب می کند و طول یکی از پاره خط ها را روی تخته می نویسد .
گروه یاسمن اندازه ی پاره خط آن ها 5سانتیمتر و 3میلی متر است .
گروه مریم طول پاره خط آن ها 6سانتیمتر و 2میلی متر است .
گروه لاله پاره خط آن ها 8سانتی متر و 4میلی متر است .
گروه لادن طول پاره خط آن ها 12سانتیمتر و 5میلی متر است .
معلم از هر گروهی می خواهد اندازه طول پاره خط های خود را به شکل کسری و عدد مخلوط بنویسند . طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری سپس معلم به دانش آموزان می گوید بچه ها امروز قرار است روش دیگری را به شما آموزش دهم تا علاوه بر نوشتن کسر و عدد مخلوط روش جدید را بیاموزید . بچه ها برای گروه مریم که پاره خط آن شش و دو دهم شد می توانیم آن را به این شکل بنویسیم 2/6بنویسیم . عدد مخلوط را قبل از ممیز و صورت را بعد از ممیز می نویسیم و چون یک عدد بعد از ممیز است آ نرا دهم می خواهیم چون ده یک صفر دارد پس یک عدد فقط بعد از ممیز قرار می گیرد ،خط جدا کننده ممیز نام دارد. سپس معلم به هر گروهی شکل هایی می دهد برای گروه اول دو دایره که به ده قسمت تقسیم شده و سیزده قسمت آن رنگ آمیزی شده می دهد . برای گروه دوم دو مربع که به ده قسمت تقسیم شده اند و دوازده قسمت آن رنگ آمیزی شده است . برای گروه سوم چهارده نی می دهد که با آن ها بسته ده تایی درست کنند . برای گروه چهارم دو مستطیل به ده قسمت تقسیم شده اند که پانزده قسمت آن رنگ شده اند ، سپس از هر گروهی می خواهد ابتدا کسر شکل ها و سپس اعشاری آن را با همکاری هم بنویسند . نماینده هر گروه پس از اتمام وقت باید روبروی همه بایستد و توضیح دهد چگونه اعشار آن را نوشته است .
گروه اول که کسر آن سیزده دهم یا یک و سه دهم است ، گروه اول شکل را برای تمام کلاس نشان می دهند و توضیح می دهند که عدد مخلوط آن 1است پس آن را قبل از ممیز می نویسیم و صورت که عدد 3می باشد آن را بعد از ممیز می نویسیم و آن را یک و سه دهم می خوانیم 3/1.
همینطور تمام گروه ها کار خود را ارایه می دهند . سپس کار در کلاس صفحه ی 105را با هم گروهی های خود حل می کنند .
معلم خط کشی را روی تخته رسم می کند و هر سانتی متر را به ده قسمت مساوی تقسیم می کند طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری سپس از بچه ها می پرسد هر سانت به چند قسمت تقسیم شده است ؟
دانش آموزان :10میلی متر
معلم : پس هر قسمت چه کسری از سانتیمتر است ؟
دانش آموزان : یک دهم
معلم : پس الان آن را به عدد اعشاری می نویسم می توانید پاسخ دهید که چگونه باید بنویسم ؟
دانش آموزان : صورت را بعد از ممیز قرار می دهیم .
معلم : چون یک واحد کامل یا عدد مخلوط نداریم پشت ممیز را صفر قرار می دهیم .
سپس معلم از دانش آموزان می خواهد که با دقت به خط کش های خود نگاه کنند و به قسمت های تقسیم شده نگاه کنند . از آن ها می خواهد که 2سانتی متر از چند 1/0تشکیل شده را ببینند و عدد 3 از چند 1/0تشکیل شده است ؟
بعد از پاسخ دانش آموزان چند عدد اعشاری را روی تخته می نویسد و از هر گروهی می خواهد آن را روی محور مشخص کنند . گروه اول 1/1 ، گروه دوم 7/1،گروه سوم 9/1،گروه چهارم 5/1را روی محور نشان دهند بعد از آن فعالیت صفحه 105 را حل می کنند .
معلم بطری نوشابه و پاکت شیر را به دانش آموزان نشان می دهد و آن قسمتی را که نوشته 5/1لیتر را نشان دانش آموزان میدهد و برایشان توضیح می دهد همچنین می تواند تصاویری از عمق یک استخر که روی آن برای مثال نوشته عمق آن 1/2متر را نشان دانش آموزان دهد.

ارزشیابی مستمر
سوالات معلم در حین تدریس و فعالیت های کتاب
جمع بندی و نتیجه گیری
از بچه ها می خواهیم که آنچه را امروز یاد گرفتند برای معلم بیان کنند .
بچه ها کی می تونه بهم بگه به چه اعدادی اعشاری می گویند یا عدد اعشاری یعنی چه ؟
دانش آموزان : اعداد اعشاری اعدادی هستند که از دو قسمت صحیح و اعشاری تشکیل شده اند.مانند35/4 که قسمت صحیح آن 4و قسمت اعشاری آن 35 می باشد.
به کسرهایی که مخرج آن ها 10 یا 100 یا 1000 یا … باشد کسر اعشاری می گویند.
در عددهای اعشاری اولین رقم بعد از ممیز دهم ، دومین رقم صدم ، سومین رقم هزارم و… می گویند.
ارزشیابی پایانی

به هر گروه یک عدد کسری می دهیم سپس باید آن را به اعشار و از آن ها می خواهیم شکل آن را رسم کنند .

تعیین تکلیف
در خانه یک سیب یا هر میوه ای بردارید وآن را به ده قسمت ببرید وبین اعضای خانواده تقسیم کنید ونسبت مقدار سیبی که به مادرتان رسیده است را به کل سیب ابتدا به کسر وسپس به اعشاربنویسید.
حل تمرین صفحه ی 107

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری
طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس عدد اعشاری