طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی1691338659353 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی این طرح درس شامل 5 صفحه و قابل ویرایش می باشد. هدف کلی این درس آشنایی دانش آموزان با مناسبت های دینی و ملی است. برای این منظور، این درس به بیان تقسیم بندی روزهای تعطیل به مناسبت های دینی و ملی، نام بردن کشورهایی که جشن نوروز دارند و بیان برخی از ویژگی های شخصیتی و اخلاقی امام خمینی (ره) می پردازد.

برای اینکه دانش آموزان بهتر بتوانند این موضوعات را درک کنند، از روش های یاددهی – یادگیری متنوعی استفاده شده است. این روش ها شامل بحث گروهی، سخنرانی، پرسش و پاسخ و استفاده از رسانه های آموزشی مختلف مانند کتاب تعلیمات اجتماعی، فیلم و تصاویر آموزشی و تصاویری از مراسم عزاداری امام حسین (ع) و نیز جشن های مذهبی و عید غدیر و راهپیمایی 22 بهمن و روز دانش آموز می باشد.

نام کتاب درسی: تعلیمات اجتماعی مقطع تحصیلی: چهارم ابتدایی
موضوع درس:درس 22 روزهای مهم
تهیه کننده: مدت جلسه:45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با مناسبت های دینی و ملی آشنا شوند.
اهداف رفتاری: انتظار میرود دانش آموز بتواند:
1-تقسیم بندی روزهای تعطیل به روزهای مناسبتهای دینی و ملی را بیان کند.
2- کشورهایی که مانند ایران جشن نوروز دارند را نام ببرد.
3- برخی از ویژگی های شخصیتی و اخلاقی امام خمینی (ره) را بیان کند
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی- فیلم و تصاویر آموزشی – تصاویری از مراسم عزاداری امام حسین (ع) و نیز جشن های مذهبی و عید غدیر و راهپیمایی 22 بهمن و روز دانش آموز.
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های بحث گروهی، سخنرانی- پرسش و پاسخ –
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای شروع درس تصاویری از اعیاد مذهبی, مانند عید غدیر, عید قربان و روز قدس, راهپیمایی 22 بهمن, روز تاسوعا و عاشورا و …. طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی را روی تخته کلاس نصب کنید. و از گروه های دانش آموزان بخواهید درباره ی این تصاویر با یکدیگر گفت و گو کنند.
از فراگیران سئوال کنید: چرا برخی از این روزها تعطیل اند؟ در ادامه نتیجه بگیرید که در این روزها اتفاقات خاصی رخ داده است.
دانش آموزان به تصاویر نگاه می کنند و درباره ی جزئیات عکس ها با یکدیگر گفت و گو میکنند. به دانش آموزان توضیح دهید که در تمام کشور های جهان به غیر از روزهای پایانی هفته (آخرین روز هفته) که تعطیل است, روزهای دیگری نیز وجود دارد که تعطیل است:
1-روزهای تعطیل – مناسبت مذهبی: مانند عید قربان, عید غدیر, عید فطر, شهادت حضرت علی (ع) , میلاد پیغمبر اسلام (ص) و ….
2- روزهای تعطیل- مناسبت ملی: ایام نوروز, روز 14 خرداد, روز 22 بهمن و…
در مورد جشن نوروز ایرانیان صحبت کنید. کشورهای دیگری مانند تاجیکستان, افغانستان, آذربایجان و ترکیه نیز ایام نوروز را جشن می گیرند. از فراگیران سئوال کنید که ما ایرانیان برای استقبال از نوروز چه کارهایی انجام میدهیم؟ از آئین های سنتی نظیر خانه تکانی, خرید شب عید و دید و بازدید های نوروزی صحبت کنید. در خصوص مراسم آیینی چهارشنبه سوری صحبت کنید.
هم چنین در خصوص برخی از خطرات چهارشنبه سوری با فراگیران گفت و گو کنید. از پیروزی مردم ایران در انقلاب 57 حرف به میان آورید و علل فروپاشی حکومت طاغوت را توضیح دهید. درباره قیام 15 خرداد و نیز رحلت امام خمینی در 14 خرداد با بچه ها گفت و گو کنید. از شخصیت تاریخی و اخلاقی امام خمینی(ره) و نیز جانشینی آیت الله خامنه ای صحبت کنید.
دانش آموزان به صحبت های معلم گوش میکنند. انجام فعالیت هایی به کار ببندیم فصل 6, صفحه 99 هدف از انجام این فعالیت ها کاربست مفاهیمی است که دانش آموزان در درس فرا گرفته اند. نقل خاطره از بزرگترها ای که ایام انقلاب را از نزدیک درک کرده اند و خواندن خاطره در کلاس, طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی خواندن سرودهای زمان انقلاب, درست کردن نمادهایی برای برخی از تعطیلات مانند عید فطر, یا روز ملی فنّاوری و یا روز درختکاری و فعالیت دیگر این قسمت عملی کردن آموخته ها و درونی کردن ارزش های حاکم بر اهداف درس است.
دانش آموزان فعالیتهای به کار ببندیم انتهای فصل 5 را انجام می دهند. برخی از این فعالیت ها نظیر نقل خاطره از ایام انقلاب 57 در منزل انجام میگیرد.
ارزشیابی بیان ویژگیهای امام خمینی (ره) ,نام بردن برخی از روزهای تعطیل و مناسبت های خاص در تقویم ملی و مذهبی ما, اجرای سرودهای انقلابی, همکاری در برگزاری یک جشن در مدرسه.

35دقیقه

تعیین تکلیف

مناسبت های خاص و تعطیلات رسمی کشور را از یک تقویم استخراج کنید و در کلاس بخوانید.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی
طرح درس روزهای مهم مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی