طرح درس فرمانده دل ها فارسی چهارم ابتدایی

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس فرمانده دل ها فارسی چهارم ابتدایی تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس با هدف تقویت روحیه وطن دوستی و آشنایی با شخصیت های برجسته این عرصه از جمله شهید حسین خرازی تدوین شده است. در این درس، دانش آموزان با رعایت لحن مناسب، مهارت خواندن و گسترش دایره واژگان را تمرین می کنند و در نوشتار خود بندهای بدنه را تولید می کنند. علاوه بر این، ابزارهای انسجام متن نیز تثبیت می شوند. برای این منظور، روش های بحث گروهی، سخنرانی، پرسش و پاسخ و بدیعه پردازی به کار گرفته می شود و درس در قالبی ردیفی-گروهی با مدل چینش کلاس برگزار می شود.

نام کتاب درسی: فارسی مقطع تحصیلی: چهارم ابتدایی موضوع درس: درس 11 فرمانده دل ها
تهیه کننده: مدت جلسه:45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی: از دانش آموزان انتظار میرود در پایان درس با حماسه دفاع مقدس و نامداران این عرصه آشنا شوند.
اهداف رفتار : از دانش آموزان انتظار میرود در پایان درس:
1-تقویت روحیه وطن دوستی و دفاع از میهن.
2- آشنایی با حماسه دفاع مقدس و نامداران این عرصه به ویژه شهید حسین خرازی.
3- تقویت مهارت خواندن با رعاین لحن مناسب (آموزش لحن انواع جمله)
4- گسترش دایره واژگان.
5- تولید بندهای بدنه در انشا نویسی
6- تثبیت یادگیری ابزارهای انسجام متن،
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب فارسی چهارم ابتدایی- تابلو – ماژیک – فیلم و تصاویر از دفاع مقدس، در صورت امکان دعوت از خانواده شهدا و در این برهه از زمان هم میتوان از آتشنشان ها به عنوان فداکاران جامعه دعوت کرد.
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های بحث گروهی، سخنرانی- پرسش و پاسخ – بدیعه پردازی
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
(بهتر است خاطراتی از دفاع مقدس و فداکاری هایی که آن زمان می شد و نیز از وصیت نامه های شهیدان و فیلم هایی درمورد دفاع مقدس و ارزش های آن در کلاس بهره گیریم سپس با دانش آموزان در مورد مباحث بیان شده به بحث گروهی میپردازیم. طرح درس فرمانده دل ها فارسی چهارم ابتدایی احتمالا هر کدام از دانش آموزان در آن موارد صحبت هایی دارند که باید مجال حرف زدن را هم به دانش آموزان داد.اگر امکان داشت میتوانیم از خانواده شاهدی که در اطرافتان است دعوت میکنیم.
بعد متن درس را با لحنی زیبا و تاثیرگذار میخوانیم.
روان خوانی
فعالیت روان خوانی در درس چهارم،تاکید به لحن خواندن واژه داشت; قرار دادن تکیه بر هجای اول و آخر کلمه در انتقال پیام ، تفاوت ایجاد میکند.
در این درس تاکید بر لحن خواندن جمله است.برای آموزش ،توجه دانش آموزان را به لحن متفاوت خواندن جمله های خبری،پرسشی ،عاطفی و امری جلب می کنیم.
از فایل صوتی برای لحن انواع جمله استفاده می کنیم بهترین شیوه در آموزش ،خواندن تعدادی از دانش آموزان و مقایسه لحن آن ها است.)
املا
املا به همدیگر : در این روش آموزگار دو متن را انتخاب می کند.نفر اول یکی از متن ها را انتخاب کرده به دوستش املا می گوید. طرح درس فرمانده دل ها فارسی چهارم ابتدایی بعد دوستش متن را به او املا می گوید.در این املا سرعت عمل و دقت در درست نویسی رعایت شود و مروری هم بر روخوانی است.
هرکدام املای دیگری را بررسی و نهایت آموزگار نظارت می کند.
ارزشیابی از فعالیت های درس
ارزشیابی این درس:هر دانش آموز بعد از فکر کردن پاسخ دهد که چه مطالب مهمی از این درس یاد گرفته است.هدف ، تفکر و اندیشیدن است، نه اینکه در لحظه اول پاسخ درست دریافت شود.

35دقیقه

تعیین تکلیف

1-در مورد یک انسان فداکار (معاصر) تحقیق کنند.
2- از هشت سال دفاع مقدس کدام مورد برای شما قابل احترام است (از نظرات بزرگترها بهره گیرید)
3- طراحی جدول (6 واژه که با ج شروع شود،مثل جبهه)

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس فرمانده دل ها فارسی چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس فرمانده دل ها فارسی چهارم ابتدایی
طرح درس فرمانده دل ها فارسی چهارم ابتدایی