طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی1691355565119 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد یک برنامه آموزشی است که به دانش آموزان پایه چهارم دبستان، حروف مقطعه قرآن را آموزش می دهد. این طرح درس شامل چهار صفحه ورد و قابل ویرایش است که می تواند توسط معلمان و مدرسان به صورت آنلاین یا حضوری استفاده شود. هدف این طرح درس، شناخت دانش آموزان نسبت به حروف مقطعه قرآن و آشنایی آنها با این حروف است. برای دستیابی به این هدف، در این طرح درس از روش های مختلفی از جمله فعالیت گروهی، پرسش و پاسخ و مشارکتی استفاده می شود.

در این طرح درس، معلم با توجه به مقطع و سطح دانش آموزان، از روش های مختلفی برای آموزش حروف مقطعه قرآن استفاده می کند. از جمله این روش ها می توان به استفاده از کتاب های آموزشی، ضبط صوت، لوحه درس قبل و درس جدید و گلبرگ هایی جهت گروه بندی اشاره کرد.

طرح درس قرآن چهارم دبستان
موضوع: حروف مُقَطَّعه
مقطع: ابتدایی پایه چهارم محل تدریس: کلاس
زمان تدریس: ۴٠ دقیقه تعدادفراگیران: نفر
مشخصات کلی
آموزش حروف مُقَطَّعه
هدف کلی
١) دانش آموزان نسبت به حروف مُقَطَّعه شناخت پیداکنند.
٢) دانش آموزان با حروف مُقَطَّعه آشنا شوند.
اهداف رفتاری
١) به فعالیت در گروه علاقه مند باشند.(عاطفی)
٢) به عنوان داوطلب درس راتوضیح دهند.(دانشی)
٣) تلفظ الفبایی حروف را بداند.(دانشی)
۴) بتوانند از روی لوحه کلمات را با اشاره ی معلم بخوانند.(مهارتی)
۵) بتوانند به سوالات معلم درحین تدریس پاسخ دهند.(مهارتی)
۶) دانش آموزان فعالیت های گروهی درکلاس را انجام دهند.(مهارتی)

فعال/پرسش و پاسخ/فعالیت گروهی و مشارکتی
روش های تدریس
کتاب/ ضبط صوت/لوحه درس قبل ودرس جدید/گلبرگ هایی جهت گروه بندی
معلم با گفتن سلام وارد کلاس می شود و دانش آموزان پاسخ سلام را می دهند وپیام قرآنی هفته (وَللهُ بِماتَعْمَلونَ بَصیرٌ) را به همراه معنی آن می خوانند بعد معلم نام خدا رامی گوید و بالای تخته می نویسد بعد به احوالپرسی ازدانش آموزان/حضور و غیاب وصحبت با کسانی که غایب بوده اند وپرسش از درس قبلی نیز می پردازد.
مواد و رسانه های
آموزشی وفضا و
مدل کلاس
شروع کلاس
معلم ازنماینده ی کلاس می خواهد که هفت نفر را انتخاب کند و هرکس یک آیه ازآیات ١٠٢ تا ١٠۵ سوره آل عمران را بخواند، و معلم به سایر دانش آموزان می گوید که حواسشان را جمع کنند هر کجا غلط خوانده شد بگویند(غلطه آی غلطه )وبعد تا پنج بشمارند اگر نتوانست غلطش را بفهمد و تصحیح کند دوست کناری اش بخواند.
ارزشیابی آغازین
معلم برای ایجاد انگیزه اسم درس را با کاغذ رنگی نوشته وبرروی صفحه کاردستی شکلی که تلویزیون است چسبانده وروی آن را با کاغذی سفید پوشانده است و هنگامی که می خواهد وارد کلاس شود آن را قبل از اینکه خودش وارد کلاس شود از لای در داخل کلاس می کند معلم قبل از شروع تدریس، وسیله ای را که درست کرده روی میزی با ارتفاع بلند می­گذارد وکاغذ سفیدی که روی آن چسبانده بود را برمی دارد واز دانش آموزان می خواهد طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی کلمه که درآن وجود دارد را بخوانند. (دانش آموزان :حروف مُقطّعه) بعد معلم از دانش آموزان می خواهد که با گروه های خودشان درس را از روی کتابشان تمرین کنند و اگر توانستند درباره ی حروف مُقطّعه توضیحاتی را بدهند.(بعداز تمرین کردن دانش آموزان و ارائه توضیحاتشان یا درست ؛یا غلط) معلم برای تصحیح وتکمیل توضیحاتی دانش آموزان درباره ی این حروف می گوید که بچه ها این حروف از رمزهای قرآن است
که به صورت کلمه درابتدای ٢٩ سوره قرآن آمده است و هنگامی که می خواهیم آن ها را بخوانیم با اسم الفبایی خودشان خوانده می شود،بچه ها مثل این کلماتی که می خوانم :
ن : نون
ق : قاف
الم : الف لام میم
معلم برای یاد گیری بهتر دانش آموزان،یکی ازحروف را روی تخته مینویسد و میگوید در آغاز برخی از سوره ها کلماتی به این صورت آمده است. طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی معلم به هر یک از حروف اشاره میکند واز دانش آموزان میپرسد: اسم این حرف چیست؟ پس از پاسخ دانش آموزان،آن اسم را رو به روی آن مینویسد
ا لم : الف لام میم
بعد معلم برای دانشآموزان توضیح میدهد که نام قرآنی حروف زیر با نام فارسی آنها تفاوت دارد
معلم این حروف را روی تخته مینویسد.اسم فارسی آنها را از دانش آموزان میپرسد و رو به روی کلمه می نویسد؛آنگاه اسم قرآنی آنها را جلوی هر یک نوشته تا بخوانند.

اسم قرانی
اسم فارسی
حرف
حا
حِ
حِ
را
رِ
رِ
ها
ھِ
ھِ
یا
یِ
یِ
عَین
عِیْن
عِ

بعد از خواندن این حروف توسط دانش آموزان؛ معلم لوحه مربوطه را نصب می کند واز دانش آموزان می خواهد هر کدام از کلماتی را که با دست نشان داده می شودرا بخوانند.
ایجاد انگیزه
و ارائه درس
معلم به تعداد دانش آموزان،دربرگه پنج کلمه از حروف مُقَطَّعه را نوشته وبرگه ها را بین دانش آموزان توزیع می کند واز آنها می خواهد که این کلمات همان گونه که خوانده می شوند را دربرگه بنویسند.
ارزشیابی تکوینی
معلم به دانش آموزان می گوید که سوره هایی که دارای حروف مُقَطَّعه هستند را از قرآن پیدا کنند و در برگه های اسم سوره و آن کلمه را بنویسند.
پایان کلاس:
« خواندن دعای سلامتی امام زمان(علیه السلام) است.»
تعیین تکلیف

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی
طرح درس حروف مقطعه قرآن چهارم ابتدایی