طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی1691156400567 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی طرح درس ریاضی برای پایه چهارم دبستان، درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد چهاررقمی است. این طرح درس شامل 4 صفحه ورد قابل ویرایش می باشد. هدف این درس، آشنایی دانش آموزان با نمایش اعداد چهاررقمی در جدول ارزش مکانی، رسم شکل اعداد چهاررقمی، نوشتن به عدد و حروف این اعداد، تبدیل سکه به جدول ارزش مکانی و همچنین تبدیل شکل به جدول ارزش مکانی می باشد.

این درس به دانش آموزان کمک می کند تا درک مناسبی از بزرگی عدد داشته باشند و با استفاده از ابزار آموزشی، به درستی کار کنند. همچنین، در هنگام استفاده از ابزار اندازه گیری، دقت لازم را نشان می دهند. به طور خلاصه، این درس مهارت های مختلفی را برای دانش آموزان فراهم می کند و به بهبود عملکرد آنها در ریاضی کمک می کند.

نام درس: ریاضی صفحه‌31-33 پایه: سوم ابتدایی مدرسه: – مدرس: زمان :۴۵

آشنایی دانش‌آموز با ارزش مکانی اعداد 4رقمی

هدف کلی

۱-آشنایی دانش‌آموز با نمایش اعداد چهاررقمی در جدول ارزش مکانی
۲-آشنایی دانش‌آموز با رسم شکل اعداد 4رقمی
۳-آشنایی دانش‌آموز با نوشتن به عدد و حروف اعداد 4رقمی
4-آشنایی دانش آموزان با تبدیل سکه به جدول ارزش مکانی
5-آشنایی دانش آموزان با تبدیل شکل به جدول ارزش مکانی

شناختی
اهداف جزئی

۱-دانش‌آموزبتواند اعداد 4رقمی را بنویسد.
۲-دانش­آموز بتواند اعداد 4 رقمی را به صورت گسترده­نویسی بنویسد..
۳-دانش‌آموز بتواند با استفاده دسته­های هزارتایی، صدتایی، ده­تایی و یکی، یک عدد را نمایش دهد.
۶- دانش‌آموز بتواندبا استفاده از جدول ارزش مکانی یک عدد را نمایش دهد.

مهارتی


1- دانش­آموز به درک درستی از بزرگی عدد دست یابد.
2-دانش­آموز به کارکردن با ابزار آموزشی علاقه نشان دهد.
3-دانش­آموزان در هنگام استفاده از ابزار اندازه­گیری دقت نماید.
نگرشی


پرسش و پاسخ، سخنرانی، مشارکت

روش تدریس
الگوی تدریس

تخته،ماژیک،کتاب درسی، .
ابزار و وسایل


Uبه شکل
چیدمان کلاسی

۵
معلم با انرژی و لبخند وارد کلاس می شود با نوشتن نام خدا روی تخته و با چرخش بین میز‌ها ضمن بررسی سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مشغول خواندن می‌کند:
(شروع هر کار خوب با نام و یاد خداست
همان خدای زیبا که داد به ما این کلاس
فرشته‌ی زمینی کلاسم
دختر نازنین و با حواسم
بارون میاد ریز ریز
تو دشت پاک و تمیز
سلام من به شما شکوفه‌های عزیز
غنچه‌های قشنگم
بچه‌های زرنگم
امیدوارم خوب باشید
همیشه محبوب باشید.)

پس از آن که دانش‌آموزان به احوالپرسی پاسخ دادند به حضور و غیاب می‌پردازد.

آمادگی
فعالیت های مقدماتی
۴
ورودی:
از دانش­آموزان خواسته­می­شود به پای تابلو بیایند عدد4 رقمی را از روی شکل­ها(دسته­های هزارتایی، صدتایی، ده­تایی و یکی) طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی بنویسند و یا با استفاده از دسته­های هزارتایی، ده­تایی، صدتایی و یکی عدد 4 رقمی نوشته شده پای تابلو را نشان دهند.
تشخیصی:
معلم ابتدا از دانش­آموزان می­خواهد چند عدد 3رقمی بگویند و معلم آن اعداد را روی تابلو می­نویسد، از چند نفر می­خواهد تا پای تابلو بیایند و اعداد نوشته شده روی تابلو را روی جدول ارزش مکانی که توسط معلم آورده شده­بود نشان دهند.
ارزشیابی آغازین

معلم با یک جدول ارزش مکانی به کلاس می­آید.

انگیزه سازی
۲۱

معلم از دانش­آموزان می­خواهد تا جدولهای ارزش­مکانی را که با استفاده از نی و مقوا در زنگ هنر ساخته بودند را جلوی خود بگذارند.
معلم از دانش­آموزان می­خواهد تا چند عدد4رقمی بگویند و معلم آنها را روی تابلو بنویسد و از بچه­ها می­خواهد که هرکدام یک عدد 4رقمی با استفاده از مربع­های کوییزنر در جدول ارزش مکانی نشان دهند. معلم در ابتدا از اعدادی استفاده می­کند که بین ارقام یکی تا هزارتایی آن رقم صفر وجود نداشته باشد در مراحل بعد از اعدادی استفاده می­کند که رقم صفر داشته باشند.
معلم در مرحله بعد با استفاده از دسته­هزارتایی، صدتایی، ده­تایی و یکی روی یک عدد نشان می­دهد و از دانش­آموزان می­خواهد که عدد مربوط به شکل­ها را در جدول بنویسند یا یک عدد 4رقمی در جدول می­نویسد و از دانش­آموزدیگری می­خواهد تا با استفاده از شکل­ها آن عدد را نشان دهد.
معلم بعد از همه­ی این مراحل از دانش­آموزان می­خواهد تا کتابهای خود را باز کنند و به صفحه 31نگاه کنند و به صورت به سوالات این صفحه جواب بدهند طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی بعد از چند دقیقه از گروه­ها می­خواهد تا جواب سوالات را برای همه بگویند معلم بعد از کاردر کلاس توسط دانش­آموزان به سراغ جمع بندی می رود و دانش­آموزان می­خواهد هر آنچه را یاد گرفتند بگویند، معلم در انتهای این مرحله به هدف غایی مربوط به این درس اشاره می کند.

ارائه محتوا
۳
سوالاتی که در حین تدریس پرسیده می­شود.

ارزشیابی مستمر
۳
معلم در این مرحله به کمک دانش­آموزان به جمع بندی می­پردازد و از آنها می­خواهد هر آنچه را که یاد گرفته­اند بیان کنند ودر انتهای این مرحله به هدف غایی مرتبط با درس اشاره می کند.

جمع بندی و نتیجه گیری
۷
معلم یک عدد را بصورت ریاضی، یک عدد را به صورت حروفی، یک عدد را به صورت شکل روی تابلو می­نویسد و از دانش­آموزان می­خواهد تا اعداد را در جدول نشان دهند.

ارزشیابی پایانی
۲
معلم برای تکلیف در خانه از دانش­آموزان می­خواهد تا تمرین صفحه33 را انجام دهند.

تعیین تکلیف

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی
طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس آشنایی با ارزش مکانی اعداد 4 رقمی