طرح درس کودک شجاع هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی

تومان 10,000

طرح درس کودک شجاع هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی تشکیل شده از 2 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد یک طرح درس جذاب و آموزنده است که با بهره گیری از ماجراهای زندگی امام محمد نقی (ع)، دانش آموزان را با شجاعت و ایثار آشنا می کند. این طرح درس دارای اهداف جزئی و رفتاری و وسایل تدریس متنوعی است که به صورت عملی و با استفاده از کتاب درسی، تخته، گچ یا ماژیک و…، دانش آموزان را به خواندن و درک مفاهیم درس کمک می کند.

ارزشیابی تشخیصی این طرح درس نیز به دانش آموزان کمک می کند تا مراحل زندگی امام محمد نقی (ع) را به درستی بفهمند و بتوانند به سوالات مربوط به زندگی امام موسی کاظم (ع) پاسخ دهند. این طرح درس به دانش آموزان کمک می کند تا شجاعت و ایثار امام محمد نقی (ع) را درک کنند و به صورت عملی در کلاس و زندگی خودشان نیز از آن استفاده کنند.

مشخصات طرح درس
نام درس: هدیه های آسمانی پایه: چهارم ابتدایی موضوع : کودک شجاع
هدف کلی :
دانش آموزان با زندگی امام محمد نقی ( ع) آشنا شوند .
اهداف جزئی :
1. با شجاعت امام محمد نقی (ع) آشنا شوند.
2. برای در ک کودک شجاع آماده شوند.
3. کودک شجاع را به صورت عملی در ک کنند.
4. دلیل شجاعت امام محمد نقی (ع) را بفهمند.
اهداف رفتاری
1. فراگیران بتوانند پس از تدریس معلم مراحل زندگی امام محمد نقی را بدانند.
2 . به خواندن درس اهمیت دهند.
وسایل تدریس:
کتاب درسی – تخته –– گچ یا ماژیک و….
ارزشیابی تشخیصی:
1. امام موسی کاظم (ع) در کجا به دنیا آمد ؟
2. نام پدر موسی کاظم (ع) که بود؟
3. نام مادر امام موسی کاظم (ع) که بود؟
4. امام موسی کاظم (ع) چگونه انسانی بود؟

آماده سازی (ایجاد انگیزه ):
تصاویر درس را به بچه ها نشان می دهیم و توجه بچه ها را به تصویر جلب می کنیم.
ارائه درس جدید:
پس ازاجرای ارزشیابی از رفتارهای ورودی دانش آموزان و اشکالات احتمالی نقطه شروع درس را تدریس می کنیم ابتدا دانش آموزان را گروه گروه تقسیم می کنیم طرح درس کودک شجاع هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی و از آنها می خواهیم که کتابهایتان را باز کنید و به تصویر نگاه کنید در این تصویر چه می بینید بعد کتابهایتان را ببندید و به درس خوب گوش بدهید تا خوب یاد بگیرید و بعد از اتمام تدریس معلم که خوب یاد گرفته اید چند تا سوال از درس می پرسیم دانش اموزان یاد گرفته اند یا نه . بعد به آنها می گویم کتابهایتان را باز کنید و یکی از دانش اموزان از روی درس بخوانند .

جمع بندی مطالب:
در پایان از آنچه گفته شد نکات مهم را به عنوان جمع بندی و نتیجه گیری پایانی گوشزد می کنیم و نتیجه کلی این است که ما باید شجاع باشیم و از کسی نترسیم .
ارزشیابی پایانی:
از بچه ها می خواهیم که صفحه 46 کتاب خود را باز کنند و متن درس را در گرههای خود بخوانند و پیرامون درس بحث کنند و سوالات درس را انجام دهید و از هر گروه یک سوال بکنیم.
تعیین تکلیف :
1. از سه گروه می خواهیم که در مورد امام محمد نقی ( ع) با کمک بزرگترهایشان یک انشایی بنویسند و بیاورند.
زمان : 45 دقیقه تعداد فراگیران: 15 نفر

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس کودک شجاع هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس کودک شجاع هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی
طرح درس کودک شجاع هدیه های آسمانی چهارم ابتدایی