طرح درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی

تومان 10,000

طرح درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی تشکیل شده از 4 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد به دانش آموزان آموزش می دهد که چگونه با رسم مهمان نوازی ایرانی آشنا شوند. این طرح  درس به دانش آموزان کمک می کند تا گرایش عاطفی نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری را تقویت کنند و همچنین با استفاده از فرایند ترکیب، دامنه واژگان خود را گسترش دهند. در این درس، دانش آموزان با مفهوم انتظار، ابزارهای انسجام متن و تفاوت دو نوع بند توصیفی و روایتی آشنا می شوند.

برای ارائه این درس، از روش های یادگیری تلفیقی استفاده می شود که شامل بحث گروهی، سخنرانی، پرسش و پاسخ و دریافت مفهوم است. این درس با استفاده از کتاب فارسی چهارم ابتدایی، تابلو، ماژیک، کتاب گویا، تصاویر و فیلم سفرهای رهبر به دانش آموزان ارائه می شود.

نام کتاب درسی: فارسی مقطع تحصیلی: چهارم ابتدایی موضوع درس:درس 7 مهمان شهر ما
تهیه کننده: مدت جلسه:45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با رسم مهمان نوازی آشنا شوند.
اهداف رفتاری: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس:
1-آشنایی با رسم مهمان نوازی ایرانی،
2- تقویت گرایش عاطفی نسبت به شخصیت مقام معظم رهبری،
3- گسترش دامنه ی واژگان با استفاده از فرایند ترکیب،
4- آشنایی با مفهوم انتظار،
5- آشنایی با ابزارهای انسجام متن (کلمات ربط تقابلی «ولی» و «امّا»
6- تشخیص تفاوت دو نوع بند توصیفی و روایتی،
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب فارسی چهارم ابتدایی- -تابلو – ماژیک – کتاب گویا، تصاویر و فیلم سفرهای رهبر
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های بحث گروهی، سخنرانی- پرسش و پاسخ- دریافت مفهوم
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی

عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
در ابتدای کلاس فیلم یا تصاویری از سفر آیت الله خامنه ای در سال 67 یا دیگر سفرهای استانی رهبر نمایش دهید و اشاره ای به عظمت جمعیت و شور و شوق مردم شود. طرح درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی آموزگار با یک سوال تدریس را آغاز نماید.
سوال: وقتی یک فرد مهم بخواهد به منزل شما بیاید، چه کارهایی انجام می دهید؟ اجازه دهید دانش آموزان در گروه در رابطه با آن بحث کنند. واژه ی مرکب «ضمیر خود + بن مضارع» تدریس می شود.
جهت تثبیت یادگیری یک بار کلمات را روی تابلو بنویسید و دانش آموزان همه با هم آن ها را بخوانند. بدین ترتیب، یکی از راه های واژه سازی (خود کلمه) آموزش داده می شود. به درس اول می توانید مراجعه نمایید.
ب: آیین مهمان نوازی به دانش آموزان توضیح می دهیم.
یکی از رسوم زیبای فرهنگ ما مهمانی دادن و مهمان شدن است. در خیلی از کشورهای دنیا سردی، رفتار خشک و بی روح و زندگی ماشینی را می توان به وضوح دید، ولی در ایران در دورترین روستاها خون گرمی و مهمان نوازی مردمان زبانزد همگان است. هانری آلمانی در رابطه با فرهنگ مهمان نوازی ایرانیان می نویسد: طرح درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی ایرانیان بر این باورند که اگر بر مهمان بیش از ارزش وی ارج ننهی گویی به او توهین کرده ای. حس همدلی و انسان دوستی و مهرورزی از بارزترین ویژگی های این فرهنگ کهن است.
خواندن با لحن : به کمک مطالب قبلی و بهره گیری از خلاقیت خود در تدریس، مطالب این جلسه ارائه می شود. گوش کن و بگو : به مطالب فعالیت «گوش کن و بگو» درس دوم مراجعه می شود و مانند آن آموزش انجام می شود.
فعالیت های نوشتاری تمرین خواندن به کمک مطالب قبلی و بهره گیری از خلاقیت و ابتکار خود در تدریس، مطالب این جلسه ارائه شود.
املا (املای حروف گمشده)
از قبل یک متن املا با کلمات دارای ارزش املایی که بعضی از حروف آن ها جا افتاده، تهیه می کنیم تعداد این کلمات با توجه به متن درس می تواند متغیر باشد (مانند: نشا … انت … ار غو…ای …) البته در بالای صفحه، جدولی با حروفی که از کلمات افتاده است (حروف گمشده) به اضافه ی چند حرف بیشتر قرار می دهیم دانش آموزان پس از توزیع برگه های املا شروع به پیدا کردن حروف گمشده در زمان تعیین شده می کنند.

35دقیقه

تعیین تکلیف

1-از خصلت های انسان کدام مناسب و کدام نامناسب است؟ 2- از بزرگترهای خود بپرسید، چه مهمان مهمی به منزل شما آمده و چه کارهایی برای او انجام دادید؟

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی
طرح درس مهمان شهر ما فارسی چهارم ابتدایی