طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 251691156400644 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25 به طور کامل در 3 صفحه ورد قابل ویرایش ارائه شده است. این درس با عنوان “کسر صفحات 23 تا 25” معرفی شده و در طول 45 دقیقه اجرا خواهد شد. آموزش این درس با هدف آشنایی دانش‌آموزان با عدد مخلوط و مقایسه کسر‌های با صورت مساوی انجام می‌شود. اهداف رفتاری این درس شامل آشنایی با رسم شکل برای کسر‌ها، ساده سازی مسائل برای حل آن، آشنایی با شکل و کسر و تلفیق آن برای حل مسئله است.

برای رسیدن به این اهداف، دانش‌آموزان باید توانایی ساده سازی مسائل را داشته باشند و بتوانند برای شکل‌های مختلف کسر‌های مناسب را بنویسند. همچنین، آن‌ها باید بتوانند برای کسر‌های مختلف شکل مناسب را رسم کنند. از وسایل آموزشی مورچه عروسکی، خط‌کش بزرگ، ساعت‌های کار دستی و ماژیک استفاده می‌شود. با تلفیق روش‌های مشارکتی و گروهی و….

نام درس: ریاضی مدت جلسه: 45 دقیقه تعداد شاگردان: 30 عنوان درس: کسر صفحات 23 تا 25
دوره دبستان : پایه چهارم طراح:
مشخصات کلی
آشنایی با عدد مخلوط و مقایسه کسر­های با صورت مساوی
هدف کلی
سطح سه.بعدازتدریس
سطح دو”حین تدریس
سطح یک:قبل از تدریس

اهداف رفتاری
آشنایی فراگیران با رسم شکل برای کسر­ها
آشنایی با ساده سازی مسائل برای حل آن
آشنایی با شکل و کسر و تلفیق آن برای حل مسدله
دانش

دانش­آموز توانایی ساده سازی مسائل را داشته باشد.
دانش­آموز بتواند برای شکل­های مختلف کسر­های مناسب را بنویسد.
دانش­آموز برای کسر­های مختلف شکل مناسب را رسم کند.
مهارت

دانش­آموز نسبت به کشیدن شکل و کسر علاقه مند شود.
دانش­آموز نسبت به کاربرد این اشکال علاقه نشان دهد.
دانش­آموز به حل مسئله علاقه مند شود.
نگرش

مورچه عروسکی، خط­کش بزرگ، ساعت­های کار دستی، ماژیک،

وسایل اموزشی
از روش­ها یمشارکتی و گروهی استفاده می­کنیم: تلفیقی بیان مسئله، بحث گروهی و ..
روش های تدریس
سلام و احول پرسی می­کنیم با یک پارچ و لیوان درجه بندی شده وارد کلاس می­شویم.
رفتارورودی
درباره درس قبل یعنی ماشین­های ورودی و خروجی سوالاتی را مطرح می­کنیم، یک وسیله یه شکل یک کارخانه طراحی می کنیم و آنگاه عددهایی را در قسمت ورودی می­گذاریم تغییری که با پرچسب بر آن­ قرار می­دهیم مثلا در 3 ضرب می­شوند آنگاه بچه ها باید خروجی را تعیین کنند.
ارزشیابی ورودی
با پارچ درجه بندی شده آب را در لیوان درجه بندی شده می­ریزیم و هر دفعه این سوال را می­پرسیم که چند قسمت از پارچ خالیه؟ یا چند قسمت از پارچ پره ؟؟ برای لیوان هم به همین شکل. تا دانش­آموزان مفهوم کسر را به یاد بیاورند.

ارزشیابی تشخیصی
ابتدا عکس­های مختلفی از صف­های مدرسه خود، جمعیت­های کشور­های پر جمعیت را بر تابلو قرار می­دهم. آنگاه کلاس­های مختلف که در صف ایستاده­اند را به دانش­آموزان نشان می­دهم حال از دانش­آموزان می­خواهم که چیزی که من به فارسی می­گویم را به زبان ریاضی بنویسند. مثلا کلاس چهارم الف چند قسمت از صف­های مدرسه است؟ دانش­آموزان می­گویند یک قسمت از 6 قسمت. با تغییر عددها جملات جدیدی را را به کمک بچه ها طرح می­کنیم. از دانش­آموزان می­پرسم که شما یاد چه چیزی در ریاضی می­افتید؟ احتملا می­گویند:کسر
ایجادانگیزه
ابتدا خط کشی را که با چوب یا مقوا از قبل درست کرده­ام را بر روی تابلو قرار می­دهم. دانش­آموزان از قبل گروه بندی شده­اند. و بدون نگاه به کتاب درسی سعی می­کنم فعالیت را به اجرا در بیاورم. با این داستان که یک مورچه یاد گرفته است که بشمارد بنابراین اگر بخواهد مسافت یک خط­کش را طی کند فقط بر روی عددهای مشخصی مثل … و 5 و 4 و 3 و 2 و 1 می­ایستد. اما یکبار بعد که می­خواهد از 3 به 4 برود در بین این دو عدد تشنه می­شود و نمی­تواند ادامه دهد. طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25 دوستش که زودتر از او حرکت کرده بر روی شماره 6 توقف کرده است. کمی که منتظر می­ماند اما خبری از دوستش نیست! وقتی با او تماس می­گیرد و ماجرا را می فهمد از او می­خواهد که آدرس دقیقش را بدهد اما او فقط می­گوید بین 3 و 4 !! دوبار می­گوید دقیقا کجا؟؟ حالا شما باید به مورچه کمک کنید. ( البته در تصویر چون میلیمتر­ها هم مشخص است دقیقا معلوم است که در وسط 3 و 4 قرار گرفته است.) این جا است که دانش­آموزان در گروه­های خود مشورت می­کنند و بعضی می­گویند 3 سانتی متر و 5/. میلی متر یا 5 میلیمتر بعد از 3 و یا می­گویند 5/3 سانتی متر اما ما به دنبال 3 و 2/1 هستیم یعنی سه و یک دوم تا بچه­ها به این نتیجه برسند و عدد مخلوط به آن­ها معرفی می­شود. حال به سراغ کتاب می­رویم تمرینات را حل می­کنیم.
صفحه 25 را با یادآوری سوم آغاز می­کنیم سوال کتاب خود خیلی مناسب است. پای تابلو می­نویسم بچه­ها 100/1 بیشتر است یا 110/1 ؟؟؟ حال باید هر کسی ابتدا خود به صورت جداگانه به این موضوع فکر کند. وقتی کار تمام شد باید راه­حل­های خود را برای گروه توضیح دهند و نتیجه را هر گروه به من اطلاع دهد. و قتی از هر گروه هر نماینده به پای تابلو می­آید باید برای کارش دلیل قانع کننده­ای بیاورد و من و سایر دانش­آموزان مجاز هستیم سوال­های متفاوتی البته مناسب بپرسیم و گروه هم می­تواند به آن­ها کمک کند، سعی می­کنم دانش­آموزان کتاب را باز نکنند. اگر جواب­های درست یا غلط تمام گروه ها مثل هم بود یعنی به نکته­های خاصی اشاره نکردند آن­گاه مثال­های کتاب را برای آن­ها مطرح می­کنم. مثلا یک قسمت از یک نان که 5 قسمت شده بیشتر است؟ یا یک قسمت از نانی که سه قسمت شده؟؟؟ دانش­آموزان باید بدانند طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25 که در کسر­هایی با صورت مساوی، کسری بزرگتر است که مخرج کوچکتری دارد. البته می­توان از همان اول در صفحه 25 نان را مثال زد و دانش­آموزان سریع بفهمند اما می­خواهیم یاد بگیرند وقتی کسر­های بزرگی را به آن­ها می­دهند بتوانند آن را به کسر­های کوچک تعمیم دهند و حل کنند.
ارائه درس
همان فعالیت­هایی که در ارائه محتوا تعیین شده است.
(چون به صورت سوال یک جمله­ای نیستند در این جا ننوشتم.)

ارزشیابی تکوینی
چندین ساعت را به تعداد گروه که از قبل ساختیم را به دانش­آموزان می­دهیم و از گروه­ها می­خواهیم که کسر­ها و عدد­های مخلوط تعیین شده را مشخص کنند.
از هر گروه یک نفر را پای تابلو می­آوریم و از آن­ها می خواهیم با توجه به عدد­های مخلوط و کسر­هایی که به آن­ها می دهیم موچه را بر روی خط کش حرکت دهند.
چندین کسر مختلف یه آن­ها می­دهیم و از آن­ها می­خواهیم که آن­ها را باهم مقایسه کنند.

ارزشیابی پایانی:
برگه­هایی که دارای شکل­های مختلف هندسی هستند را با تقسیم بندی مشخص به آن­ها می­دهم و از آن­ها می خواهم که کسر مشخص شده در شکل را بنویسند و به اندازه کسر رنگ کنند.

تکلیف پایانی:

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25
طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی درس کسر صفحه 23 تا 25