طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا1691245097513 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا تشکیل شده از 5 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد برای دانش آموزان پایه چهارم دبستان طراحی شده است. هدف کلی این طرح درس نامگذاری سرهای آهنربا، خاصیت آن و تاثیر قطب های آهنربا است. این درس با استفاده از فهرست مطالبی که شامل هدف کلی، دانستنی ها و مهارت ها، نگرش ها، مفاهیم، وسایل کمک آموزشی، روش یاددهی و یادگیری، فعالیت های قبل از شروع درس و گام های اجرایی می باشد.

در این درس، دانش آموزان با استفاده از روش پژوهشی، با انجام آزمایشی، به خواص و تاثیر قطب های آهنربا می پردازند و با کسب اطلاعات، فرضیه ها را برای آزمون انتخاب می کنند و نهایتا گزارش کار خود را ارائه می دهند. این درس با توجه به روش یاددهی و یادگیری پژوهشی، باعث تقویت مهارت های ارزیابی، اندیشه پژوهانه و تفکر انتقادی دانش آموزان می شود.

مشخصات كلي :
عنوان درس : آهنربا روش تدريس : پژوهش آموزي كلاس : چهارم ابتدايي

فهرست مطالب
هدف كلي : 3
دانستنيها و مهارتها : 3
نگرش ها : 3
مفاهيم : 3
وسايل كمك آموزشي : 3
روش ياددهي و يادگيري : 3
فعاليتهاي قبل از شروع درس : 4
گام اول : مشخص كردن مسئله : 4
گام دوم : بيان مسئله 4
گام سوم : جمع آوري اطلاعات : 5
گام چهارم : تجزيه تحليل اطلاعات : 5
گام پنجم : ارائه گزارش : 5

هدف كلي :
نامگذاري سرهاي آهنربا – خاصيت آهنربا – تاثير قطب ها آهنربا
دانستنيها و مهارتها :
گفتگو درباره تصوير عنواني – همكاري جهت تهيه وسايل مورد نياز – با انجام آزمايشي پي به خاصيت آهنربا در دو سر آهنربا ببرند طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا – با آزمايشي تاثير قطب هاي آهنربا بر همديگر را بدانند – با اطلاعات قبلي كه دارند فرضيه سازي كنند – بهترين فرضيه را براي آزمون انتخاب كنند – از طريق مشاهده و آزمايش اطلاعاتي را كسب كنند – يادداشت برداري كنند – براي اطلاعات و نتيجه گيري كه كرده اند سازماندهي دهند – درباره درستي و نادرستي فرضيه ها قضاوت در گروه داشته باشند – از انجام پژوهش خود گزارش تهيه كنند – ارائه گزارش كنند .
نگرش ها :
احساس كنجكاوي نسبت به تهيه آهنرباء وسايل – نشان دادن علاقه نسبت به كار با آهنربا – فعاليت در انجام كار گروهي – پشت سر گذاشتن مراحل آزمايش – رعايت نكات ايمني – رعايت نكات بهداشتي – مشورت كردن در گروه – همكاري در گروه – استفاده از نظرات همديگر – تقويت روحيه پرسش و كنجكاوي –
مفاهيم :
قطب هاي غير همنام همديگر را جذب مي كنند – قطب هاي همنام همديگر را دفع مي كنند – خاصيت آهنربايي در دو سر آهنربا بيشتر است – قطبي كه به سمت شمال است قطب شمال و با علامت N و قطبي كه به سمت جنوب است قطب جنوب و با علامت S نشان مي دهند .
وسايل كمك آموزشي :
كتاب درسي – انواع آهنربا ها – براده آهن – سنجاق و سوزن آهني و فلزي كتاب – تخته سياه – گچ –
روش ياددهي و يادگيري :
الگوي تدريس پژوهش آموزي – روش فعال و گروهي – بحث و گفتگو – بارش فكري –
فعاليتهاي قبل از شروع درس :
سلام و احوالپرسي – حضور و غياب طبق روال كار در كلاس – سوال از درس قبلي از چند نفر از دانش آموزان در رابطه با الكترسيته و تشويق آنها طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا – رفع ابهامات و اشكالات درسي – چون جلسه قبل اعلام كرده بودم كه بچه ها درس جلسه بعد درباره آهنربا است و هركس در خانه آهنربايي كه دارد با آن هرچه به ذهنش مي رسد را انجام دهد و تجربيات و سوالاتي را كه برايش پيش آمده را يادداشت كند كه دانش آموزان با علاقه و افتخار هركدام در اين لحظه مي خواهند كه كارهايي را كه خودشان انجام داده اند را بيان كنند كه نشان از آمادگي آنها براي ارائه درس جديد است كه همراه با دانش آموزان كلاس را براي رفتن به آزمايشگاه ترك مي كنيم .
گام اول : مشخص كردن مسئله :
۱- آهنربا چه چيزهايي را جذب نمي كند ؟
۲- كدام قسمت آهنربا بيشتر مواد را جذب مي كند ؟
۳- چرا و قتي دو آهنربا را به هم نزديك مي كنيم بعضي وقت ها به همديگر مي چسبد و بعضي از وقت ها نمي چسبد ؟
گام دوم : بيان مسئله
موضوع پژوهش ( نامگذاري سرهاي آهنربا ) را در تخته يادداشت مي كنم .
اهداف پژوهش را به شرح زير در تخته سياه مي نويسم : خاصيت آهنربايي در كدام قسمت آهنربا بيشتر است ؟
از چه علائمي براي نشان دادن آهنربا استفاده مي كنيم ؟ – قطب در آهنربا چه معنايي دارد ؟ – قطب هاي همنام و غير همنام در آهنربا چه تاثيري بر هم دارند ؟
سوال هاي پژوهش : بچه ها آيا در خانه با آهنربا كار كرديد چه سوالاتي هنگام كار با آهنربا براي شما پيش آمد ؟
فرضيه هاي پژوهش : يادآوري مي كنيم بچه ها پاسخي كه شما براي سوالهايتان پيدا كرده ايد را فرضيه مي گويند بايد آزمايش كنيم تا ببينيم درست است يا نه .
بچه ها عجله مي كنند و مي خواهند كه با آهنرباهايي كه با خود به كلاس آورده اند را بيان كنند – بچه ها هدف ما اين است كه ببينيم ما چگونه مي توانيم آهنربا را نامگذاري كنيم پس در گروه ها روي پاسخهاي احتمالي ( فرضيه ) فكر كنيد و آن پاسخها را يادداشت كنيد .
گام سوم : جمع آوري اطلاعات :
بعد از اينكه با سركشي به گروه ها مطمئن شديم كه فرضيه هاي دانش آموزان آزمودني است وسايل لازم را در اختيار آنها قرار مي دهيم تا آزمايش كنند طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا و با سركشي به گروه ها و طرح سوال گروه آنها را هدايت مي كنيم و راهنمايي هاي لازم را انجام مي دهيم و از آنها مي خواهيم مشاهداتشان را يادداشت كنند و همكاري بين گروه را فراموش نكنند.
گام چهارم : تجزيه تحليل اطلاعات :
بچه ها مي توانند به يادداشت هاي خود كه هنگام آزمايش برداشته اند ، به كتاب درسي يا اگر منبع ديگري داشتند مراجعه كنند و درباره درست بودن فرضيه خود قضاوت كنند ، حتي اگر فرضيه هاي آنها درست نباشد به فراگيران مي گوييم كه از ارزش كار آنها چيزي كم نخواهد شد .
گام پنجم : ارائه گزارش :
گروه ها مي توانند از پژوهش خودشان خلاصه اي را در يك صفحه بنويسند و ياد آور مي شويم كه هنگام نوشتن يك گزارش خوب بايد به موضوع ، سوال ، پاسخ هاي احتمالي ، خلاصه آزمايش و نتيجه آن اشاره كنند . بعد گزارش ها توسط سرگروه بصورت شفاهي يا كتبي ارائه مي شود و گروه ها مورد تشويق قرار مي گيرند .

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا
طرح درس علوم چهارم ابتدایی درس آهنربا