طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند

تومان 10,000

شناسه محصول: طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند1691338659343 دسته: , , ,

 

خرید و دانلود آنی

خرید پروسه انلاین فایل پاورپوینت و طرح درس و مقاله های دیگر

پشتیبانی از دانلود های ناموفق

پشتیبانی از سروش + واتساپ + تلگرام

شماره پشتیبانی

09103705578

طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند تشکیل شده از 6 صفحه ورد و قابل ویرایش می باشد این طرح درس با هدف آشنایی دانش آموزان با ویژگی های جغرافیایی محل زندگی شان تدوین شده است. در محتوای این درس، دانش آموزان با کارکرد جغرافی دانان و دانش جغرافیا و ابزار کار آن ها آشنا می شوند.

برای یادگیری مفهوم بهتر، دانش آموزان از رسانه های آموزشی مختلفی مانند کتاب تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی، فیلم و تصاویر آموزشی، نقشه ی ایران و جهان در قطع دیواری، تصاویر و عکس هایی از مناظر مختلف طبیعت، کره جغرافیایی و فیلم یا کلیپی از مناظر طبیعی استفاده می کنند. روش های یاددهی – یادگیری نیز به صورت تلفیقی از روش های بحث گروهی، سخنرانی، پرسش و پاسخ و نمایش فیلم انجام می شود.

نام کتاب درسی: تعلیمات اجتماعی مقطع تحصیلی: چهارم ابتدایی
موضوع درس:درس 7 جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند؟
تهیه کننده: مدت جلسه:45 دقیقه
نام مدرسه: تعداد دانش آموزان: تاریخ:

اهداف
هدف کلی: از دانش آموزان انتظار می رود در پایان درس با ویژگی های جغرافیایی محل زندگی خود آشنا شوند.
اهداف رفتاری: انتظار می رود دانش آموز بتواند:
1-برخی از ویژگی های جغرافیایی محل زندگی خود را بیان کند.
2-درباره ی کار یک جغرافی دان و دانش جغرافی توضیح بدهد.
3- ابزار کار و مطالعه ی جغرافی دانان را برشمارد و کار هر یک را توضیح بدهد.
رفتار ورودی
دانش آموزان با مطالب سال قبل آشنا هستند.
ارزشیابی تشخیصی
سوالاتی از درس قبل از دانش آموزان می پرسیم.
رسانه های آموزشی
کتاب تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی- فیلم و تصاویر آموزشی – نقشه ی ایران و جهان در قطع دیواری، تصاویر و عکس هایی از مناظر مختلف طبیعت، (جنگل، رود، کوه ها، دریاها، خشکی ها، شهرها و…، فیلم یا کلیپی از مناظر طبیعی)، کره جغرافیایی
روش های یاددهی – یادگیری
تلفیقی از روش های بحث گروهی، سخنرانی- پرسش و پاسخ – نمایش فیلم
مدل چینش کلاس
به صورت ردیفی – گروهی
عنوان
فعالیت های دانش آموزان
فعالیت های معلم
زمان
فعالیت های مقدماتی ارزشیابی رفتار ورودی و ایجاد انگیزه
شاداب و با انرژی وارد کلاس می شویم و با نام و یاد خدا بعد از حضور غیاب و احوال پرسی با دانش آموزان و بررسی تکالیف و ارزشیابی تشخیصی درس را شروع می کنیم.

زمان 5 دقیقه

ارائه درس
برای شروع درس از دانش آموزان سؤال کنید آیا می توانند محیط های زندگی خود را توصیف کنند؟ طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند از آن ها بخواهید تا پدیده های محل سکونت شان را برشمارند.
دانش آموزان به توصیف پدیده ها و مکان های اطراف محل سکونت خود می پردازند. به دانش آموزان بگویید دانش جغرافیا می تواند به شناسایی و درک پدیده های اطرافشان کمک کند، قسمتی از درس که به معرفی یک جغرافی دان پرداخته را با صدای رسا برای فراگیران بخوانید.
دانش آموزان به بلند خوانی معلم گوش می دهند و درباره ی کار جغرافی دانان شناخت پیدا می کنند.
در ادامه درس، وسایلی مانند (نقشه، فیلم، سی دی، کره ی جغرافیایی، عکس و منظره، کتاب های اطلس جغرافیایی و…( را روی میز بگذارید و توجه دانش آموزان را جلب نمایید؛ درباره ی هریک از این وسایل، ابتدا نظر دانش آموزان بپرسید و سپس توضیحات کامل را بدهید. دانش آموزان با اشتیاق به وسایل نگاه می کنند و توضیحات معلم را گوش می کنند.
فعالیت های 1 تا 5 ص 30 را در کلاس با همراهی بچه ها انجام دهید. کاربرد و سایل و نقش آن ها را در آموزش جغرافیا به دانش آموزان، به صورت عملی نشان دهید؛ برای نمونه، نقشه شهر سکونتی، نقشه ایران و جهان را باز کنید و اطلاعات داخل آن را برای آن ها بخوانید و کاربرد نقشه در زندگی روزمره را شرح دهید.
تعدای نقشه از قبل تهیه کنید و آن ها را در اختیار گروه ها بگذارید تا نقشه را ببینند و نسبت به استفاده از آن آگاهی پیدا کنند. (تعدادی عکس از مناظر طبیعی استان ) محل سکونت و نیز تصاویری از طبیعت ایران را در اختیار گروه ها قرار داده و از دانش آموزان بخواهید تا اطلاعاتی از این تصاویر جمع آموری کنند.
تعدادی کره ی جغرافیایی تهیه و در اختیار گروه بگذارید. از فراگیران بخواهید طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند تا با دقت کره ی جغرافیایی را بررسی کنند هم چنین می توانید کلیپ یا فیلمی از مناظر طبیعی ایران و جهان به نمایش بگذارید. ( این فیلم می تواند مناظری از دریا ها، کوه ها، طبیعت، جنگل، حیوانات، دره ها، درختان و…) باشد.
دانش آموزان با همراهی معلم شان فعالیت های درس را انجام می دهند. انجام فعالیت شماره ی 3 “ به کار ببندیم” از دانش آموزان بخواهید این فعالیت را در منزل انجام دهند. هدف از انجام این فعالیت، کاربست پرسش ها از شناخت پدیده ها و مکان هاست.
به دانش آموزان بگویید هر چه تعداد پرسش ها بیش تر باشد؛ اطلاعات جامع تری می توان نسبت به یک مکان، یا پدیده به دست آورد. دانش آموزان با انتخاب فرضی یک مکان، سؤالاتی راجع به آن طرح می کنند. آن ها از نگاه یک جغرافی دان سؤالاتی را مطرح می کنند که پاسخش را نمی دانند. سؤالات مربوط به ابعاد جغرافیایی مکان است.
ارزشیابی انجام فعالیت های 1 تا 5 ص 30 فعایت شماره 3 به کار ببندیم، طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند شناخت ابزارها و وسایل جغرافی دان ها و نقش آن، آزمونک.
در صورت در اختیار داشتن دوربین عکاسی، یا گوشی همراه از مناظری که در اطراف محل سکونت تان وجود دارد، عکس و فیلم بگیرید و در کلاس نمایش دهید.
با برش عکس ها و تصویر نواحی مختلف ایران که در روزنامه ها، یا مجلات وجود دارد، یک روزنامه ی دیواری درست کنید و نام هر مکان با ویژگی های آن را بنویسید و روزنامه را به کلاس بیاورید.

35دقیقه

تعیین تکلیف

• در صورت در اختیار داشتن دوربین عکاسی، یا گوشی همراه از مناظری که در اطراف محل سکونت تان وجود دارد، عکس و فیلم بگیرید و در کلاس نمایش دهید.
• با برش عکس ها و تصویر نواحی مختلف ایران که در روزنامه ها، یا مجلات وجود دارد، یک روزنامه ی دیواری درست کنید و نام هر مکان با ویژگی های آن را بنویسید و روزنامه را به کلاس بیاورید.

5 دقیقه

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند”

مجموعه طرح درس چهارم ابتدایی در واقع یک منبع آموزشی جامع است که به منظور یادگیری و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در سطح چهارم ابتدایی طراحی شده است. این مجموعه شامل دروس متنوعی است که به صورت کامل به تمامی حوزه‌های آموزشی این مقطع تحصیلی می‌پردازد. دروسی همچون ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، فارسی، نگارش، عربی و هدیه قرآن در این مجموعه قرار دارند. با استفاده از این مجموعه، دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای یادگیری و تمرین در هر یک از این حوزه‌ها را خواهند داشت و می‌توانند به طرز موثری مهارت‌های خود را گسترش دهند.

در این قسمت، لیست طرح درس های پایه چهارم دبستان به صورت تکی قرار داده شده است. شما می توانید با کلیک بر روی هر طرح درس، آن را به صورت جداگانه دریافت کنید. این طرح های درسی به شما کمک می کنند تا به طور مرتب و سازماندهی شده، به مطالب درسی پایه چهارم دست پیدا کنید. با استفاده از این طرح ها، می توانید به راحتی و به صورت مرحله به مرحله، درس های مختلف را فرا بگیرید.

طرح درس ریاضی چهارم ابتدایی

طرح درس علوم چهارم ابتدایی

طرح درس فارسی چهارم ابتدایی

طرح درس قرآن چهارم ابتدایی

طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم ابتدایی

طرح درس هدیه آسمانی چهارم ابتدایی

طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند
طرح درس روزانه مطالعات اجتماعی چهارم جغرافی دانان چگونه محیط های زندگی را مطالعه می کنند